את פשוט מדליקה!

חג החנוכה קרב ובא, בכל אחת יש אור מיוחד שניתן לה במתנת חינם, אלו הם מידות ומעשים, מחשבות ורצונות החיוביים שבך המכונים: "נקודות אור", הן הנקודות הטובות. אך, בחיי היומיום אינך נוגעת או רואה את האור המיוחד הנמצא בך * האם את ה"מדליקה"? או זו ש"מדליקים" אותה בקלות? (תרבות)

הרבנית מאיה לב | כיכר השבת |
אם כבר זכית למצוא נקודות אור, זה יהיה בדרך כלל באחר-בזולתנו. וחשוב לציין שיש כאלה שגם לראות את האור באחר זוהי משימה ה"קשה" להן לביצוע. האור שעליך למצוא הוא בתוך תוכך חלק ממך וזה מזמן לגעת בו לראותו. הרי היית רוצה שהקרובים אליך יזכו לראות/לגלות/להתייחס לאור שבך. לדברים החיוביים, להשתדלות שלך, למעשים שלך, לרעיון שאינך מובנת מאליו, שאת לא כמו כולם, את מיוחדת! כך את רוצה להרגיש.

הקושי הוא שבעצם הנך דורשת מהסובבים אותך לעשות את מה שאת לא תמיד מסוגלת לעשות בעצמך. מתי פעם אחרונה הבטת בעצמך או במעשייך או ברצונך וראית את הדברים בצורה מאירה? חיובית? ומנגד, עליך לזכור כמה פעמים ובאיזו קלות "מדליקים אותך"? הכוונה: מעצבנים אותך, גורמים לך להגיב אחרת ממה שהיית רוצה, להתנהג באופן שונה לגמרי מהצפיות שלך מעצמך, תגובה כזו או אחרת גורמת לך לאבד את ה"שיווי משקל", ה"איזון הנפשי", מדוע אם כך הנך כל כך מושפעת מהסביבה? מדוע תגובותייך הן כאלו?

חג חנוכה זה חג החינוך, בואי ננסה לחנך את עצמנו וכיצד זאת נעשה?

שלב א: ראשית עליך למצוא את הנקודות הטובות שבך-נקודות האור שבך.

שלב ב: לאחר שהתחלת להתייחס לאור המיוחד הזה עליך להפיצו ברבים. כן להראות לאחרים את האור הקיים בך, זה צעד חשוב כבת של מלך יש בך בהחלט טוב, ויש לך תפקיד חשוב להראות אותו לסובבים/בעל/ילדים/משפחה/מקום עבודה/שכנים/וכדומה. זוהי לא גאווה זוהי הכרה באמת, בחסדיו של השם הטוב והמטיב שזיכה אותך מתנת חינם באור הזה-זה שהוא חלק ממך, אל תכבי אותו, אל תתעלמי ממנו, ואל תשמרי אותו רק לעצמך. קיבלת מתנת חינם בכדי שתעשי בה שימוש יש לך תפקיד ויש לך את היכולת והכח.

שלב ג: למרות שהחיים יוצרים מציאות שאולי לא לכזאת ציפית, לא היית מוכנה לה, אם בני ביתך או הסובבים אותך מסובבים אותך ב"קלות" כמו שמסובבים את הסביבון? תהיי מוכנה ותדעי שכשנעצר הסביבון ו"נופל" על הצד שהוא נופל, ברגע זה עליך לדעת להתמודד עם המציאות החדשה, וזאת בדרך שבה תביני שיש מסובב ויש סיבה והכל לטובתך האין סופית.

שלב ד: עליך לקבל זאת ע"י כך שבדיוק בנקודה הזו של הסיבוב, הנסיון והנפילה תעלי את האור הקיים בך, אל תפלי לחושך לעצבות תסכול ומרה שחורה חס ושלום, ואותה נקודה של העצירה, רצית להתקדם במקום עבודה/ רצית להקים בית/ רצית ילד/ דירה וכ"ו ונראה לך שיש "עצירה" או אפילו מן "נסיגה" ברגעים אלה בדיוק עליך לעלות את נקודות האור שבך, לעצמך מתוך עצמך.

שלב ה: אם הנך מרגישה בקושי וקשה לך לעשות זאת, תשתמשי בעצה שנותן לנו הרופא הגדול, רבינו נחמן מברסלב זכותו תגן עלינו, צאי -תאירי לאחרים. כן, בדיוק כך. והאור הזה שבו חיזקת את האחרים, דווקא מתוך המקום של הנפילה/ עצירה הוא זה שיחזור אליך ובגדול, וכך תתחזקי בעצמך.

חג החנוכה חג החינוך וחג ההודיה חג של אורות וחגג של סיבוב-סביבונים. חג מיוחד של מעטים מול רבים ,חג של ניסים, וכל זה שייך בדיוק לחייך כיום. בהחלט ניתן לומר:" נס גדול היה פה".

נס - שזכית למצוא את האור בעצמך, נס שהצלחת להפיץ מאורך לסובבים אותך, נס שכך הסתובבו הדברים בדיוק כשלא ציפית לכך, נס שנעצר היכן שנעצר בשלב זה או אחר בחיים , נס שאת זוכה לראות את הניסים היומיומיים ולהודות עליהם, נס שהנך מלאת רצון להתקרב לטוב האין סופי, נס שבדיוק ברגע זה מצאת את האור הגדול שבך, שינית את ההשקפה וההתבוננות נעזרת בעצותיו של הרופא הגדול רבינו נחמן מברסלב, נס שעשית שינוי משמעותי בחייך, נס שהנך רוצה לעשות שינוי, נס ששולחים לך "שליחים" טובים שעוזרים לך להבין כיצד להתקרב, ונס גדול שסייעו בידך להבין שהאור שמצאת בעצמך יש לו תפקיד חשוב ומנקודה זו את יכולה להשפיע ביותר! זוהי בהחלט גדולה. היה זוהי מציאות של השם כל יכול, היה, הווה ויהיה, בעצם הכל מאתו יתברך, עליך להבין זאת לא רק בשכל, אליך להרגיש זאת בלב. וכשכך תראי את החיים ואת המתרחש בהם זה הוא הנס הגדול, והוא בהחלט יהיה פה.

פה - זה הפה שמדבר אין סוף דיבורים עם הבורא. והפה שלך הדיבור שלך יוצר את המציאות פה במקום זה בחייך. כי כוחה של מילה, כוחה של תפילה, כוחות של הרצון שבאים לידי ביטוי בשיחה עם הטוב המתמשך, הפה הדיבור ההודיה, זה שבורא ומשנה לך את המציאות, פה ועכשיו, בחייך אלה ובוודאי בחיי הנצח.

שנזכה ליישם את עצות הצדיק מתוך שמחה אהבה ואמונה ולהתקרב לטוב והמטיב ולראות נסים גלויים וישועות גדולות, והעיקר מתוך שמחה לקוות.

הרבנית מאיה לב מחברת הספר "את נסיכה אמיתית M.A. במנהל חינוכי ומגשרת בתחום המשפחה. מוסרת שיעורים ברחבי הארץ. לתגובות ניתן לפנות coach.milev@walla.co.il

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית