גרושות חרדיות? לא "אלטע זאכן", עוצמה!

אם עד כה הכרתם את האימרה: "משומשת במצב טוב" כשייכות ללקסיקון אמירות בעלי ה"אלטע זעכן", הרי שעתה אעשה לכם הכרות שונה עם האימרה הזו, הגיע הזמן לומר את האמת בפנים * להיות גרושה בציבור החרדי זה סטיגמה או כתם עיקש? (נשים)

מירי גפן | כיכר השבת |
המושג סטיגמה זוכה משנה לשנה לשנת מוניטין נוספת, כל עוד לא ישנו את כתם מקובעות ההסתכלות העוטף זאת ועובר הלאה כתגובות שרשרת מנופחות וחסרות חכמה מעמיקה. הסטיגמה מסוגלת להשתנות כשיניחו זאת על שולחן המודעות הציבורית בצורה האמיתית ובהגיון הבריא. ללא אינטרס לכאן או לשם שעלול לזייף את התמונה הנכונה.

בעולם התקשורת, הזיוף, הטשטוש, וההתרחקות מהמקור מרקדים פעם אחר פעם, מוגשות תמונות נוף לשולחן המודעות בצורה שונה מהאופן בה התבשלו. מוסיפים לכך שאר מיני ירקות "לקישוט" וקוראים למנה בשמות על דרך ההלצה. לדוגמא:'מחית פירה' תהפוך ל'מצע תפודים מוסקט' או כיד מעוף מילים, הרוח הטובה והאינטרס הנחים עליכם ברגע ההסתגננות.

בימים האחרונים מתגלגל בקצב סוחף פרומו תוכנית "פנים אמיתיות". הפרומו מספק הבזקי צוהר לעולם 'הגרושות החרדיות'. אבל בד בבד מוסיף לכך באופן גס תבלין "צהבהב" אשר מזייף את המנה העיקרית והופך זאת למנת אינטרס מצחקק על הציבור החרדי.

באופן טבעי, השונה הופך לבעלי האינטרס והאתגר חומר טוב וקרקע עסיסית לפעולה. כמו כן, גם לגבי התוכנית שתעלה בשבוע הבא. ה"פנים האמיתיות" עלולה להעצים את הכאב באופן מפתיע או שבעצם לא מפתיע בתמונה המזוייפת שתוצג לראווה בפני ציבור. אין זה חדש שהנישה האהובה להתחפרות למפיקי התוכנית זה העולם החרדי. לוקחים ניואנסים מקוריים שאינם מוכרים לעולמם ומסלפים אותם בשביל רייטינג חדג פעמי עד לחשיפה המזעזעת הבאה. הגאונות לא דורשת אחוזים ברקיע השביעי בשביל לקחת נוף חרדי ולהציגו בזיוף לפני קהל שחי באופן שונה.

זו התמונה שתוצג בתוכנית שתעלה. ה"פנים האמיתיות" עברו שינוי קוסמטי או כמו מונח "פוטו שופ" שנוהגים להשתמש בעולם הגרפיקה. הפנים האמיתיות לא בדיוק הפנים אמיתות של מטרת המרואינות. אלא מדגישות יותר את הגוון הצהבהב של מגישי התוכנית.

מציאות שבפרומו התוכנית בחרו להדביק להן בתמורה כותרת: "משומשת במצב טוב", הרוח הצינית מנשבת למזג אויר אביך וצהוב . "עדיף לחיות עם מנוול מוכה שחין מאשר להתגרש"....- זה ציטוט של הרבנים כפי שמפיקי התוכנית בחרו כפרומו אשר ימגנט צופים ואף יוכל לרומם את נתוני הרייטינג וכל המשתמע מכך שיוצגו בין לבין ויוצג כמטרה חושפת לסיפורי החיים הכואבים. הסבל שחווה אישה גרושה הוא לאו דווקא במגזר החרדי הוא קיים בכל מגזר, ההתמודדות עם גידול ילדים לבד, התנהלות בגפה ללא כל כתף תומכת מסייעת, לקחת את סטיגמת המגזר ולהפוך אותה לפנים אמיתיות היא אינה אמת כלל...

הנזק רב על התועלת - הסטטוס גרושה מתחבר בקונוטציה שלילית בכל מקום לאו דווקא מגזרית, ולמה? אין לכך הסבר מדעי או מדוייק, אם כי דרך העולם היא לחיות בזוג, להקים בית, מה יעשו אלו שדרכם לא צלחה מסיבות כאלו ואחרות? אז ניקח משפטים או מילים שנאמרו במטרה מיוחדת ונערכו באופן מדוייק על מנת למנף תוכנית 'הגרושות החרדיות'... אופס..יש קטעים שנפלו בעריכה לא בכוונה.

אז אולי זו העת לומר את 'האמת בפנים' ולהציג את הפנים האמיתיות ולא כפי שיוצגו. להחליף את הגוון הצהוב בגוון לבן אמיתי כמו המסגרת הלבנה הסובבת אישוננו. 'אישה גרושה' זו עוצמה מסוג א' בכל המגזרים - התמקדו בזה, ללא תוספת תבליני שנאה לציבור החרדי, או ממצאי רייטינג מגזרי צהובים, כי אלו הפנים האמתיות ללא כל פרומו!

(הדברים שנכתבו הם רק ביקורת למה שנראה בפרומו ולא מעבר לכך..)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית