5 כללים יסודיים לטיפוח הזוגיות שלכם

אתם מכירים את זה, שאתם עסוקים כל כך הרבה עם הילדים וסביב הילדים, אפילו כשאתם לבדכם על מה אתם מדברים? על מצבם החברתי ומצבם בלימודים, ובסופו של דבר אתם שוכחים את עצמכם? מנוחה פוקס עם 5 כללי זהב שיעזרו לזוגיות שלכם (זוגיות)

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
"ככה זה" - אומרים לי הורים, "כשיש לנו ילדים אנחנו מחויבים להם ולשלומם" וזה נכון. "אין מה לעשות" - מתגוננים הורים אחרים, "בשעות המועטות שיש ביום, אי אפשר להספיק הכול" וגם זה נכון. אלא שמרוב עיסוקים בילדים ובעניינים חשובים אחרים, אתם שוכחים שגם אתם קיימים. לגמרי שוכחים, עד שלפתע פתאום בא גל גדול וסוחף אתכם, ומכריע אתכם, ואז אתם מגיעים אלי ושואלים: למה זה קורה לנו, שאנחנו לא מרגישים שטוב לנו ביחד? איך זה שרק לפני עשר שנים פיתחנו רצון עז לבנות יחד בית והנה לא נשאר מהרצון הזה דבר?

בתור יועצת זוגית, אני מוצאת מספר כללים, שפעמים רבות אני מביאה אותם לפני הורים, המבקשים לבוא למפגש פרטי, אלא שאין לי פנאי לקבלם. הורים אלו מצליחים בכוחות עצמם להגיע לחוף המבטחים, לפחות עד השכחה הבאה מכך שגם הם קיימים.

קבלו את הכללים שלדעתי הם קריטיים ובסיסיים, אם תשכילו להיעזר בהם, כי אז ישתנו חיי הזוגיות שלכם פלאים:

1. אדם שבנה לעצמו בית - נכנס לתוכו בחשק ובשמחה. הבית יפה בעיניו והרהיטים משובחים, אבל לאחר זמן מה, הוא מפסיק להתרגש. כדי להמשיך להתרגש, עליו להמשיך בבניה. להוסיף כל העת עוד אביזר, לשנות מיקום של הרהיטים, לתלות תמונה נוספת, או להשליך תמונה דהויה, לצחצח את הכלים ולמרק את הרצפה. ככה זה, אם לא יטפל בביתו, אם לא יטפח אותו, אם לא יקדיש לו זמן ומחשבה – כבר לא ימצא חן בעיניו, כפי שהיה בתחילה. כך בזוגיות. ההתחלה נפלאה ומבטיחה, אבל אם הזוג לא מוצא זמן לטיפוח, לקישוט, לגוון, ולתת מקום להתרגשות – מהר מאוד הזוגיות תנבול.
אל תסמכו על שגרת החיים, הצמיחו את השגרה, טפחו אותה, גוונו אותה, הנעימו אותה, והיא תשיב לכם שבעתיים.

2. אל תהיו "מרובעים". אל תהיו "מקובעים". אם תהיו כאלו, כי אז תתקעו במקום אחד ולא תצליחו לזוז ממנו. אם פעם הייתם יושבים בבית, כשהאישה מתקנת בגדים, ומשוחחים כשהתינוק ישן, היום כשהתינוק גדול ויש בבית עוד ילדים, הכול השתנה. אל תתעקשו לשבת באותה צורה, להתרועע באותו אופן, בדקו מה טוב לכם ומה מוסיף לזוגיות שלכם. הקפידו לצאת להליכה נעימה בערב, לשבת ביחד באיזו גינה בימים בהירים, לצאת לבית קפה או מסעדה מדי פעם, לקפוץ ללא ילדים לביקור אצל אחד ההורים, כשאתם נוסעים רק אתם לבדכם בדרך אליהם. צאו מתוך האזור המוכר והרכיבו לעצמכם תפריט חדש.

3. כל שיחה שלכם מתפרצת לוויכוח? למריבה? לקונפליקט? אתם מרגישים שהצד השני אומר דברים חסרי שחר? לא נכונים? לא מקובלים עליכם? זכרו שאינכם חייבים להסכים לכל מילה. ברור שלכל אחד יש מחשבה שונה, הסתכלות אחרת וטבע אחר לחלוטין. בתחילה השוני הזה אפילו מעניין, אבל עם הימים הוא לפעמים מעיק. דאגו לכך שגם אם לא תסכימו לדברים, שלא תישמעו מבקרים או רועמים. השמיעו את הדעה שלכם, אבל חישבו איך אפשר להמשיך הלאה באופן שבו תקבלו את הדברים של השני ותבינו שהוא חושב אחרת. אם צריך להחליט מה לעשות וכל אחד חושב אחרת – חישבו כמחשבה ראשונה, מה אתם יכולים לעשות כדי להתגמש ולא מה השני יכול לעשות ולא עושה.

4. הימים שלכם נראים לכם אפורים? אתה יוצא ללימודים וכל יום חוזר על עצמו? את יוצאת לעבודה וסופרת את השעות לשוב הביתה? בכל זאת, מצאו בכל יום משהו מרענן ומעניין שעליו תספרו לבן הזוג כשתשובו הביתה. היופי בחיפוש הזה הוא כפול ומשולש: האחד שכשאתם מחפשים מה לספר לבן הזוג, אתם חושבים על בן הזוג עוד לפני שאתם נכנסים הביתה, דבר שבוודאי מוסיף לזוגיות. לאחר מכן, אתם מעניינים את בן הזוג ונוצר קשר מעניין ביניכם, ובנוסף אתם מקבלים בונוס, גיליתם שהעבודה שלכם או היציאה שלכם מהבית אינה אפורה כפי שסברתם. אז בעצם החיים שלכם אינם כה אפורים ומשעממים.

5. גם אם אינכם מרגישים כרגע שהזוגיות שלכם מפוארת ומרשימה, תוכלו לרומם אותה אם תשתמשו במילים בונות. מילים בונות אלו מילים של הודיה, של בקשה, של חיבה ושל ברכה. מילים של עידוד ושל הערכה. מילים של שבת תחת מילים של חול. הכינו לעצמכם את מילון המילים החגיגיות של הזוגיות. זה נראה מעט מלאכותי, אבל משך הזמן תגלו שהמילון הזה הוא חבל הצלה מהסוג המשובח ביותר.

חמישה כללים אלו אינם היחידים שיעזרו לכם בשימור הזוגיות ובטיפוחה, אבל הם בוודאי יעלו אתכם על דרך המלך ויסייעו בידכם להמשיך קדימה בבטחה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית