מחסור באכילת פירות וירקות יכול לגרום לעיוורון

אכילת ירקות היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בארוחת הילדים אם נשים לב לתזונה שלהם נבחין כי רבים מהילדים אינם אוהבים לאכול ירקות יש לכך מגוון סיבות סבבתיות, אישיות, עניין של טעם ועוד * הסיבה המרכזית היא כי אנחנו כהורים לא מספיק עושים כנראה בשביל שהם יאהבו ירקות ופירות (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
ויטמינים ומינרלים חיוניים להתפתחות הילדים נמצאים בפירות וירקות. כתוצאה מאי אכילה מספקת של פירות וירקות התאשפזו לאחרונה 4 ילדים בבית חולים, הם צרכו מוצרים מעובדים, לחם מרוח בשוקולד ונמנעו לחלוטין מאכילת פירות וירקות. המחסור החמור בוויטמינים גרם להם לעיוורון ולבעיות אורתופדיות קשות. לכאורה לא נראה כי יש בעיה כלשהי מרחפת על ראשם של ילדים שאינם נוגעים בפירות וירקות, מבחינה משקל הם שוקלים תקין, כי הם צורכים פחמימות אך הרופאים מזהירים: זוהי ממש סכנת חיים.

לאחרונה דווח כי שני נערים התעוורו כתוצאה ממחסור מאכילת פירות וירקות, ילד נוסף שלא אכל פירות וירקות פיתח בעיות אורתופדיות קשות, מכיוון שאכל במשך תקופה ארוכה הוא אכל בעיקר קרונפלקס עם חלב ולחם עם שוקולד, במשך הזמן התפתחו אצל הילדים הללו דלקות עיניים וכאבי, ראש בתחילה אובחנו כסובלים מאלרגיה, בתחילה איבד ראיה בעין אחת, לאחר בירור אובחן לחץ גולגלתי המשפיע על הראיה שנגרם כתוצאה של מחסור חריף בוויטמינים. הוא טופל בויטמין A ואט אט ראייתו השתפרה. אך עדיין לא שבה אליו והוא נותר עם ליקוי משמעותי.

מקרה נוסף של ילד בן שש שאושפז בבית חולים דנה בתל אביב, בעקבות צליעה ותלונות חוזרות על כאבים חזקים בעצמות, שבאו לידי ביטוי בצליעה ברגל, תסמין נוסף שהדליק נורה אדומה אצל הרופאים, שזהו תסמין המעיד על מחסור קיצוני בויטמין C. מבירור קצר שנעשה התברר כי הילד אוכל רק מזון מעובד ללא ירקות ופירות, בשל מחסור זה הוא קיבל מחלה נדירה בשם 'צפדינה' הנגרמת מחיסרון בויטמין C, שהסימן הראשוני הוא דימום בחניכיים שהולך ומתפשט.

ילדים בררנים ולא אכלנים, סובלים ממחסור בויטמינים ומינרלים שמקורם בירקות ופירות, לכן עלינו בתור הורים לשים לב כי הם אוכלים ומקבלים את כמות הויטמינים והמינרלים הנדרשת, וכי הם אינם מזניחים או נמנעים לחלוטין מאכילה של פירות וירקות, נכון שיש תוספי מזון טובים ויעילים אך, כדאי לזכור שבפירות וירקות מצוי ריכוז של ויטמינים ומינרלים המתאים ביותר לגוף האדם, יותר מאשר תוספי מזון למינהם, לכן השתדלו מגיל קטן להקנות להם הרגלי אכילה בריאים, הרכיבו להם תפריט מגוון ועשיר, גרמו להם בדרכים יצירתיות לאכול ולצרוך כמות מספקת של פירות וירקות.

הדיווח על מקרים האלה הוצגו בכנס העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו על ידי ד"ר נורית אסף, מתמחה בנוירולוגיית ילדים מבית החולים דנה במרכז תל אביב.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית