יש דבר כזה: "אין ייאוש בעולם כלל"

בל נטעה ונחשוב שסיסמה זו ומציאות זו שייכת רק לאוכלוסיה מסוימת-ממש לא! היא שייכת לכל יהודי שרוצה לחיות חיים שיש בהם שמחה והתקדמות, תקווה ושינוי לטובה * בפרשת שמות נלמד מבתיה בת פרעה כיצד לא להתייאש (פרשת השבוע)

הרבנית אסתר טולדנו | כיכר השבת |
הרבי מקוצק שואל: בזוהר הקדוש כתוב שבתיה בת פרעה יושבת בהיכל גבוה בגן עדן, ומשה רבינו בא כל יום לבקרה. בזכות מה זוכה בתיה לזכות כזאת?

יוכבד – אמו של משה רבינו הבינה שהמצרים ישליכוהו לנהר, ולכן שמה אותו בתיבה מגינה ביאור. בתיה בת פרעה שיצאה לנהר ראתה את התיבה של משה, שמעה את בכיו ורצתה להצילו, אך התיבה רחוקה מאד ממנה ולא היה סיכוי שידה תגיע לתיבה, אך היא לא התייאשה והושיטה את ידה, בהבינה שעל האדם לעשות ככל יכולתו, והשאר בידי ה', ואכן קרה הנס – ידה התארכה עד התיבה והיא הצילה את משה, גידלה אותו עד שגדל למושיען של ישראל, ובגלל שלא התייאשה ועשתה את שלה, זוכה היא שמשה יבקרה בכל יום בגן עדן.

בהמשך הפרשה כתוב שה' שלח את משה אל פרעה לצוות עליו לשלוח את עם ישראל ממצרים ושם כתוב: "לֵךְ וְאָנֹכִי אֶהְיֶה עִם פִּיךָ" (שמות ד,יב) אומר האור החיים הקדוש: ה' אמר למשה: אתה רק תלך ואני כבר אהיה עם פיך ואעשה לך ניסים שתצליח בדיבורך עם פרעה, רק תתחיל ללכת ולדבר, תעשה את שלך ואני אשלים את החסר.

אם רק נרצה להתקדם ה' יעזור לנו, כפי שאומר היהודי הקדוש מפשיסחא על המילים בפרשת השבוע: "אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה" (שמות ג, יד). ה' מבטיח: גם אם יהודי בבוץ אך אומר "אהיה" – רצוני להיות טוב, בזכות רצונו – אני גם "אהיה" טוב איתו ואוציא אותו מהבוץ.

בעת נסיון, לא נברח לייאוש שזה הכי קל, אבל הכי קשה אלא נתחיל להתמודד וה' יעזור לנו ולפתע נגלה כמה כוחות טמונים בנו, כפי שאחותי הקטנה ממני בגיל אך גדולה ממני בחכמה, כששפכתי ליבי לפניה על נסיון קשה שעברתי, אמרה לי שכשאדם מגיע לשעת נסיון הוא מגלה לפתע כמה כוחות יש בו כמה חיזקה היא אותי! קמתי בתקוה ובכוחות מחודשים להתגברות.

זקן המדדה ברחוב על מקלו ובקושי הולך, אם יראה לפתע אריה, תוך שבריר שניה יגלה שהוא מסוגל לא רק ללכת אלא אף לרוץ. אדם רק יראה אריה – יגיע לעת נסיון, לפתע יצאו כל הכוחות הטמונים בו, ולא ידע עליהם כלל. כולנו באותה ספינה של ימים טובים וימים מלאי נסיונות, תקופות של שמחות ותקופות מלאי קשיים צמתים וספקות.

אך הנה לנו הסוד לא להתייאש, גם אם נבכה מהנסיון ננווט הצער לרצון וחיפוש הפתרון, ייעוץ ותפילה, נחפש הכוחות הטמונים בתוכנו ונגלה שביכולנו לצעוד ואף לרוץ, לצאת מהקשיים, וה' יעזור לנו. וכשלא נתייאש נזכה לגאולה, כפי שאומר הדעת זקנים: איך יכול להיות שדתן ואבירם הרשעים היו במדבר, למה לא מתו במכת חושך ששם מתו כל מי שלא היה ראוי לצאת ממצרים? ועונה הדעת זקנים דבר נפלא: "לפי שלא נתייאשו מן הגאולה".

דיברנו על ייאוש? סליחה טעות! :)

הרבנית אסתר טולדנו מרצה בכירה ומחברת הספרים: שבילי השלום, שבילי טהרה, שבילי החלה ועוד: להערות ולתגובות: manofbait@neto.bezeqint.net

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית