עם קצת ניסיון: איך היא עושה את זה?

פתחת עסק קטן? את רוצה לקדם אותו ולהגדיל את הכנסותיך. עסקים קטנים קמים ונסגרים, הסוד הגדול הטמון בהובלת עסק להצלחה, הוא לטפל בו כמו בתינוק, צעד אחר צעד. אריאלה קוסטינר מנהלת קבוצה בפייסבוק לנשים חרדיות 'איך היא עושה את זה' * שאלות ותשובות שיעזרו לך בעסק הקטן שלך (זירת העסקים של מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
להצליח בעסקים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מדברים הרבה על יח"צ, פרסום וכל הנילווים אליהם, וכמה שזה טוב לעסק הקטן שלנו. רק... איך בדיוק אני יכולה לעשות את זה בצורה נכונה בעסק הקטן שלי? אריאלה קוסטינר מנהלת קבוצת הפייסבוק "איך היא עושה את זה"- קבוצת הבית לנשים חרדיות בעלות עסק, איך עושים זאת בכמה שפחות כסף על מנת למנף את העסק הקטן של, כדי שבעתיד תוכלי להשקיע באמת במקומות הגדולים.

רעיון מעניין של מנהלת הקבוצה, שם מידי שבוע מתארחות מומחיות בתחומים שונים ועונות על שאלות איך לנהל ולקדם את העסק שלך? והשבוע אירחה הקבוצה את יועצת שיווקית הגב' אהובי שוירץ שענתה על שאלות שעוסקות בדיקום העסק שלכן, שעסקו בנושא: כלים יישומיים להקפיץ את העסק שלכן כמה קילומטרים קדימה.

תשובות לשאלות קריטיות כגון: האם ניתן לעשות יחצ בלי תקציב? אם כן איך? איך יוצרים קשר עם עיתונאים ואנשי תקשורת. טיפים. איך להציע? מה לבקש? כיצד לכתוב הודעת יח"צ או טור יח"צ לעיתון? כתבה בעיתון או פעילות שונה, מתי כדאי לתת שרות בחינם תמורת חשיפה ומתי לבקש כסף? כמה החשיפה האישית כגון תמונה משמעותית לעסק שלך?

מקבץ שאלות שיכולות לעזור גם לך, לקידום העסק הקטן שלך..

ש. טלילה מעצבת פנים: מה הדרך הכי טובה ליחצ"ן ללא עלויות גדולות? כתבות עולות כסף והן לא רציפות אלא לפי סיום פרוייקטים.

ת. הייתי מציעה לך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק, להעלות תמונות צבעוניות מהפרויקטים שעשית ולהתחיל להביא לייקים, תגובות על עבודותייך, בעמוד תוכלי לאתגר את הקהל בשאלות כמו: תנחשו מה זה...(תמונה מעניינת פרי יצירתך וכו), או- מי יודע היכן התמונה צולמה- כך תקבלי באזזז ברשת, זו גם פלטפורמה מעולה להעלות את מגוון עבודותייך, כדי שלקוחותייך הפוטנציאלים יוכלו לקבל אינדיקציה מהירה ונוחה לגבי מקצועיותך וכשרונך הרב.

דבר נוסף, לגבי המדיות, אנשי התוכן בעיתונים, אוהבים חומר מעניין, טיפים, שו"ת, יעוץ קליל בנושא. בדקי בכל עיתון או רדיו מי יושב על משבצת בית ומשפחה או עיצוב ושלחי אליהם טיפים מעניינים, איך לנצל פינת מטבח קטנה, איך לעצב לבד חדר ילדים בכמה שפחות כסף, איך להאיר בית חשוך, מה הפטנטים, וכו. את יכולה גם לשלוח לעורך מדור שאל את המומחה (היכן שיש) שו"ת פרי מוחך הקודח, למשל: שאלה: יש לי בית קטן, איך אני נותנת הרגשה של בית רחב ידיים?תשובה: ממך כמובן. הקוראים לא יודעים, אבל את השו"ת - את שולחת. היחצ שלך הוא בקרדיט הניתן : טלילה כהן מעצבת פנים מציעה כך וכך- זה היח"צ.

אז תתחילי להפוך את העסקי שלך למעניין ופופולארי. העבירי את הפעילות שלך לשם, כדי שאנשים יוכלו להתחבר אלייך ממקום כייפי. לא רק להעלות תמונות וללכת, אלא שתהיה בו ממש דינמיקה טובה , תגובות, לייקים, פוסטים מעניינים שלך גם בנושאי עיצוב, סיפורים שקרו לך, וכו. זה יהפוך אותך ואותו ללהיט, זה רלוונטי והעיקר- זה עובד. הרעיונות שנתתי לך נקראים "תוכן שיווקי סמוי", הם משווקים אותך בצורה סמויה, קלה לעיכול, מחדירים לתודעת הקוראים שאת מקצועית בתחומך.

ש. ורדית לוי: אני ביוגרפית. האם דף עסקי בפייסבוק עשוי לעזור לי למשוך לקוחות או לגרום לאנשים להכיר אותי? או שעדיף להשקיע מדי פעם במודעה בעיתון. (בעבר הייתה לי מודעת פרסום והיא הביאה כמה לקוחות אבל 90% מהפונים היו לא רלוונטיים).

ת. דף עסקי הוא חובה בתחום שלך. את יכולה להעלות בו סיפורים מרגשים, תמונות עתיקות עם סיפור, יכולה לעשות דברים נפלאים וכך לייחצן אותך בצורה הטובה, המושכת והמרתקת ביותר. ברגע שתעלי תוכן מעניין אנשים יגיבו, וחבריהם יראו- וגם יצטרפו. תתחילי לאסוף חומרים ואני מניחה שיש לך לא מעט. הייתי מציעה לאסוף אישורים מאלה שאת עושה עליהם ביוגרפיות ולהציע לכתבי העיתונים הגדולים סיפורים מעניינים, שדרכם יושחל הקרדיט שלך, השם לך, כביוגרפית. תפקחי עין, אני בטוחה שיש לך סיפורים שאפשר לייצר מהם מטעמים. את יכולה ליצור קשר עם כתבות עיתוני נשים שיראיינו אותך כביוגרפית חרדית, תחום די נדיר במחוזותנו , וגם שם לשלב אנקדוטות וסיפורים פרי תחקורייך
שימי לב, יחצ וכתבות לא אמורים להביא לקוחות, אלא להפוך אותך לרלוונטית, לתת לך תדמית של מקצוענית בתחומך.
היחצ הוא לא מכירתי, הוא תדמיתי יותר. אם את רוצה לשווק את עצמך, את יכולה ליצור קשר עם ארגונים שונים שעושים קיטנות וארועי נשים ולהציע הרצאות מעניינות בנושא. בהרצאות כמובן תחלקי כרטיס ביקור, ברושור, ותני מבצע למשתתפות - 20% הנחה על ביוגרפיה משפחתית. בהרצאות את צריכה להתמקד בחשיבות ובצורך בביוגרפיה, כי יש בעיית מודעות בנושא. אנשים לא מבינים בזה ולא מבינים למה צריך את זה.

ש. ליבי שני: אני עוסקת בכתיבה שיווקית ובליווי נשים לבניית אסטרטגיות תוכן שיווקי. אני טובה בלעשות רעש. כרגע אני עושה אותו במסגרת הפייסבוק. אני רוצה לצאת משם למקומות נוספים- פיזיים אם אפשר. אשמח לשמוע מה אני יכולה לעשות כדי להגביר את העוצמה?

ת. את יכולה להשתלב כמרצה בתחום- במכללות השונות, במגמות בסמינרים. שימי לב שלא ברור לכל אישה מזה "אסטרטגיית תוכן שיווקי" , תצטרכי לפשט את זה. בעמוד העסקי שלך תעלי חומרים קצרים שבה נוכל ללמוד על בעיות כמו "למה הטקסט לא עבד", תבקשי מנשים להעלות חומרים קצרים ותנחי אותן מה לא או כן טוב. את יכולה גם להעלות טקסטים שלך ולבקש מהן לגלות מה לא תקין, הפעילות הזו תהפוך את העמוד שלך לרלוונטי. תלמד נשים מזה תוכן שיווקי, תיצור טראפיק, תרחיב את הבאזז עלייך. זה פרסום טוב. זו פעולה שיווקית בסיסית, זה הופך אותך לרלוונטית, מוכרת ומישהי נחשבת בתחומה. ההרצאות הן מקפצה. צריך פה אסרטיביות קלה, שיווק עצמי, אף אחד לא יעשה את זה במקומך, תתקשרי למי שצריך, תגידי שאת מרצה בתחום איקס ותבקשי להיכנס לסילבוס. גם אם עכשיו זה לא יהיה רלוונטי מבחינת המכללה, יום אחד, הם יחזרו אלייך. אני מדברת על ארגוני נשים, מכללות, עיתונים שעושים אירועי נשים. כל פלטפורמה, תתקשרי, תעדכני שאת מרצה בתחומך, תבקשי שיכניסו אותך ויום אחד זה יקרה. (בלי שנרגיש משו ישתנה :)

ש. אודל אביחי מלווה לאחר לידה, יועצת שינה ומדריכת דנסטן שפת התינוקות, איך כותבים קומוניקט? איך כדאי לכתוב על נושא או רעיון לאתר/עיתון מבלי "לחשוף" את כל הפרטים? איך ניתן להגיע לראיונות בתקשורת הכתובה ו/או טלויזיה מבלי לשלם על כך?

ת. ראשית, צריך כשרון כתיבה כלשהו, מעבר לכך דרושה אוריינטציה שיווקית. דרך הטקסט את אמורה "למכור" משהו, בצורה גלויה או מוסווית. יש כלל בסיסי בכתיבת קומוניקט והוא - חמשת הממים:
מה? - מה קרה?
מי? - מי היה מעורב באירוע?
מתי? - מתי קרה האירוע?
מדוע? - מדוע קרה הדבר, או לשם מה?
מקום- היכן קרה האירוע?
בכל ידיעה תקפידי שיהיו הנתונים האלה, כך שגם אם יצמצמו לך את הטקסט בעריכה, יישארו נתונים שיסבירו לציבור מה מי וכו'. בראיונות וכתבות את תמיד יכולה לשמור חומר לעצמך, אבל אני ממליצה לפתוח, לספר לשתף בסודות הקטנים, זה מעניין את הציבור, זה מרתק, זה מחבר אלייך. תהיי נדיבה במידע וסיפורים ותזכרי, שאפחד לא יכול לפגוע לך בפרנסה. ומקריאת סודות בעיתון לא הופכים להיות מקצוענית כמוך. הכל יישאר כשהיה. תפתחי ותשחררי בכיף. זה טוב לך.

לתקשורת את יכולה להגיע דרך ענין, את צריכה להביא צימוק או סיפור שיעניין את העיתונאי. את יכולה גם להביא אייטם עם תיקשור דבר שקרה לאחרונה והעיתונאי ירצה לדבר עליו. מחקרים גם מתקבלים ברצון, מחקרים מעניינים. את צריכה להיכנס למדורי נשים או לאתרים השונים דרך אייטמים או כותרות מעניינות, "איך תגרמי לילדך לישון לילה שלם" וכו. הנושא הזה על פניו נשמע מאד משעמם, אך אני בטוחה שהוא מעניין ויש בו מחקרים וסיפורים מעניינים, מהם תעשי כותרת מושכת וכך תזכי לעניין וחשיפה. ענין העורכות כמובן.

ש. בתיה וקסברגר Rachel Bernstein חדוה ורקר קרן סירוטה: מעניין אותי לדעת אם נשים ששמות תמונה שלהן זה עוזר להן יותר מנשים ששמות תמונה של הלגו של העסק? (התלבטות מוסרית).

ת. היי רחל, תמונה תמיד מחברת בין הלקוח אלייך. לוגו ממית את העניין שלו בעסק שלך. אנשים שרואים את הבנאדם מתחברים לעיניים, לאמינות, למה שהוא משדר. הבעיה עם פייסבוק שיש כאן מטרידים רבים... וזה קצת מלחיץ בתור אישה חרדית להכנס לבעיות האלו פשוט לא מתייחסים ולא עושים מזה עניין.

ש. מימי לקס: מהם הדגשים החשובים בשווק בפייסבוק עבור טיפולים לילדים?

ת. אם מדובר על תוכן- תעלי בעמוד הפייס שלך פוסטים קצרים עם בעיה ופתרונה, תעשי שעות יעוץ עם מומחים, או איתך, כמובן עם פרומו קודם כדי שכולם יגיעו וישאלו. ברגע שחברה שלי תשאל שאלה ואת תעני לה, יתחיל טראפיק שיביא אותי, כצד ג' שלא מחוברת אלייך, וכך את תרחיבי את הבאזז סביבך, תגדילי את המודעות למושג הזה שנקרא "טיפולי ילדים", תגרמי לאנשים להכירותך, לשאול שאלות בעמוד ולקבל תשובות ממך- וכך תרחיבי את מעגל לקוחותייך. ואני חוזרת- רק טראפיק תכני מעניין יצור ענין בציבור וישאיר אותו אצלך. (כי לא חכמה להביא לייקים, החכמה היא להשאיר אותם. את יכולה תמיד לעשות שיווק ופרסום ממומן בפייס, ואז לרדת לרזולוציות מוקפדות שלמשל רק נשים בגיל 32 מירושלים (שהסבירות שהן אמהות לילדים בגיל הטיפול) - שרק הן תראינה אותך.

ש. דבורי וקשטוק:כמאמנת עסקית יש לי הרבה לקוחות קטנים, ממש בתחילת הדרך, שרוצות לפרוץ. חוץ מהליווי אני מרגישה שחסר את הידע איך להגיע לעיתונות הכתובה והדיגיטלית: איך יוצרים קשר עם האדם הנכון? למה שהוא יתייחס למישהי שהיא בתחילת הדרך? במילים פשוטות - איך גורמים לו להתייחס אל הלקוח הקטן? מה כולל יח"צ בפועל? איך משמרים התעניינות של התקשרות בעסק של הלקוח?

ת. את צריכה אייטמים וחומרים מעניינים וחדשים, רק דרכם תוכלי לקבל במה ולהישאר רלוונטית. לבוא כיועצת אישית- לא מספיק, זה לא מעניין את העיתון. תתחילי להביא סיפורים . לגבי העיתונאים הספציפיים- את צריכה לברר מי העורכת של מדורי הנשים השונים, לברר מי כתבות הבריאות / בית/ משפחה וכו, איתן ליצור קשר, ולעניין אותן בסיפור או פעילותך. הן תכנסנה אותך לרשימת המרואיינים בכתבות הבאות שלהן שתגענה בנושא שלך וכך תקבלי פרסום חינם, ואולי כשתראי את הבאזז שזה יעשה תשקלי לעבור לפרסום ממומן ומותאם עבורך.

ש. חדוה ורקר: האם זה נכון לפנות לאנשים ולהציע להם את שירותיי כמאפרת? האם כדאי בשלב התחלתי של העסק לקחת כל עבודה גם במחיר מינמילי כדי להתפרסם, או לתת לזמן לעשות את שלו , האם זה לא מוריד מרמת העבודה?

ת. קחי כל עבודה שתזדמן לך כי דרכה את גם צוברת ניסיון ומתפרסמת. את יכולה להשתלב בכל מיני פלטפורמות ולתת יעוץ איפורי חינם, ושוב, דרך זה להתפרסם. פרסמי באתר נשים מוביל, בעיתון מכירתי באזור מגורייך קובייה קטנה וקבועה, בעמוד ראשון או בעמוד לוח, באותו צבע, אותו מיקום. הקביעות הזו תחדור לראש של הנשים והן תתחלנה להתקשר.

ש. Rachel Bernstein: עוקבת לגבי העסק שלי, מה יכול להיות רלוונטי בעבורי? כי אני לא מקבלת כל עבודה, כרגע בשלב ניפוי. עובדת עם מי ששווה לי וכיף לי ומשתלם לי, האם זה נכון?

ת. אם את בשלב שאת לוקחת מה שטוב ונח לך, אשרייך. הפרסום הכי טוב הוא המודעות שלך המתנוססות על גבי העיתונים או באתר נשים באופן קבוע, זה והלוגו עם הפון שמופיעים בצד- את לא צריכה יותר מזה. את צריכה שהמודעות תהיינה מכירתיות גם עבורך, שאני כבעלת עסק, אוכל מיד להתלהב ולהתקשר אלייך לבקש עבודה.

כל זה על קצה המזלג, מעט מן הלמידה המרחשת בקבוצת "איך היא עושה את זה", ע"מ לקבל כלים ושיטות וללמוד "איך לעשות את זה" בצורה הטובה ביותר. https://www.facebook.com/groups/1419511351693145/

מדור זירת העסקים של מאמע, פתוח לשאלות שיעזרו לך לקדם את העסק שלך..

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית