תקועה ב"שידוכים", מה לעשות?

תקיעויות הם מרכיב המעיב על חיינו, יש דרך לנטרל אותם ולא להשאר תקועה איתם לנצח * המטפלת אסתר אברהם עונה הפעם למי שכבר שנים בשידוכים, אבל התשובה תתאים גם לנשואות, ולמעשה לכל אחת מאיתנו 'שתקועה' באשר היא (טיפול)

אסתר אברהם | כיכר השבת |
שאלה:

אני כבר כמה שנים בשידוכים, נפגשת עוד ועוד והבחור המתאים לי לא נראה באופק. המצב מתחיל לייאש אותי. מה אני אמורה לעשות?

תשובה:

אכן, לא פשוט לרצות משהו, להתאמץ ולהשתדל ולגלות שוב ושוב שכלום לא קורה. אפשר לשמוע פעמים רבות אמירות מיואשות כאלה ואחרות, לדוגמא: "אני מחפשת עבודה ובשום אופן לא מוצאת", "אני עושה הכול כדי להגיע בזמן ולא הולך לי", "אני רוצה להיפטר מהמחלה הזו וכל מה שאני עושה לא עוזר", ועוד ועוד משפטים שמעידים על רצונות שלא מתממשים.

אשתף אותך בחוויה אישית שלי מילדותי. אני זוכרת שלמדנו בשיעור תורה על בלעם, וקראנו שרש"י מפרש: "בדרך שאדם רוצה לילך מוליכים אותו...". מה זאת אומרת, שאלתי את עצמי. אנחנו קובעים או השם קובע? ואם גם אותי ה' יוליך "בדרך שאדם רוצה לילך" ובכלל אני לא התכוונתי? כשהגעתי לשיטת "עוצמת הרכות", פתאום הבנתי איך זה עובד. למדתי שאנחנו מורכבים מהמון חלקים, ממש פאזל, ויש בנו הכל מהכל. יש בתוכי גם את ה"רוצה" וגם את ה"לא רוצה".

עכשיו בואי נחזור אלייך. את רוצה למצוא את זיווגך ולכן את יוצאת ונפגשת, אבל, בכנות, מה עם החלק בתוכך שלא רוצה? חלק חמוד, קטן או גדול, שנדמה לי שאם תתבונני פנימה תמצאי אותו. החלק הזה שלא רוצה להתחתן, מכל מיני סיבות, הגיוניות ולא הגיוניות. כל עוד אינך מודעת אליו – הוא ינהל את חייך. את יכולה להמשיך ולהתאמץ להיפגש אבל הוא ישפיע ויגרום לכך שלא תמצאי את הבחור המתאים לך. אז מה עושים עם החלק הזה שמתנגד, אחרי שזיהינו אותו? חשוב מאוד לגשת אליו ללא שיפוט וללא האשמות, אלא בהמון חמלה, הבנה, הכלה ולגיטימציה. אין צורך לדחות אותו או להילחם בו וגם אין סיכוי להצליח בכך. צריך רק להכיר בו שהוא חלק ממני, שהוא קיים. עצם המודעות ותשומת הלב לנוכחותו מורידה את עוצמת ההשפעה שלו.

נפגשתי עם מטופלת בקליניקה שלי שחיפשה עבודה זמן רב, ללא הצלחה. בטיפול העלינו יחד את החלק שבה שממש לא רוצה לצאת לעבוד, ואחרי שנתנו לו את הבמה הוא נרגע, ופחות ניהל את חייה, ומשם הכל נפתח.

כשאני מתפללת "נשמת כל חי" ומגיעה למילים "מציל עני מחזק ממנו ועני ואביון מגוזלו", אני נזכרת בחלק שבתוכי שגוזל אותי מבפנים, מכבה את העוצמות, את היכולות. ומשם אני ממשיכה להתפלל "שוועת עניים אתה תשמע, צעקת הדל תקשיב ותושיע". אני מבקשת מה' שישמע לחלקים שבי שמובילים אותי לטוב, למימוש הפוטנציאל שלי, ויגאל אותי מהחלק שמרושש אותי מלמצוא עבודה/להתחתן/להבריא/להגיע/ללדת/לשמוח (השלימי את המשפט בהתאם למצבך). כך אני מתמלאת בביטחון בה' שיש בי חלק כזה שמתנגד, ויחד איתו ולמרות הכול, ה' עוזר לי לצעוד קדימה ומוביל אותי בדרך.

אסתר אברהם מטפלת גוף-נפש בשיטת "עוצמת הרכות". לפניות ושליחת שאלות: Ester166@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית