תנגני את זה; הגיע הזמן שפשוט, תאמיני!

לא יכולה יותר לבד? למה הוא כל כך מקשה עלי? שישחרר אותי כבר! משפטי מצוקה כאלו ואחרים נשמעים מדי פעם. כל אחת ואחת חולמת על ה"ביחד אמיתי", ביחד ממקום של קבלה, ממקום מלא כבוד ואהבה אך לא תמיד זה מסתדר * האם 'הכל אפשרי' או שזו רק סיסמא או סתם אבן דרך? (זוגיות)

הרבנית מאיה לב | כיכר השבת |
בפרשת השבוע השם הטוב אומר למשה "בוא אל פרעה", בוא אני ואתה ביחד, לא תלך לבד אני איתך! ובעצם ההליכה ביחד היא זו שנותנת את הכח להתמודד היא זו שגורמת למסוגלות . השם הטוב תמיד איתך, השאלה האם את הולכת איתו?

בני ישראל היו בעבדות במצרים משועבדים לפרעה, ואם פרעה היה משחרר אותם בעצם, השעבוד עדין היה בתוקף. הוא זה שהחליט כביכול לשעבד והוא זה שכביכול החליט לשחרר אותם מהשעבוד ומכאן יוצא שהם עדין משועבדים כפופים לו, אך השם הטוב אומר בוא נלך יחד כי הכבדתי את לב פרעה, הוא בעצם יתנגד לא ירצה לשחרר אתכם וזה לטובתכם. רק כך תצאו מהשעבוד "משליטתו", כי רק השם הוא זה שיוציא אתכם.

בחייך עליך לזכור שאת נמצאת בשעבוד אצל היצר הרע, המידות, העצבות, התסכול, הכעס, המרה השחורה, ואם תלכי עם השם, ותביני שבעצם השם הטוב איתך, והוא זה ש"מקשה" את לב פרעה, הוא זה שגורם ליצר הרע להיראות כ"קשה", אך אם תשמחי בקושי הזה, אם תביני שהוא לטובתך, רק אז תוכלי לצאת ממצב של שיעבוד לחירות.

ומדוע השם הכביד את לב פרעה? כי בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו, פרעה רצה ללכת בדרך זו, אז "פתחו לו", היצר הרע רוצה שיהיה לך רע! הוא יעשה הכל בכדי לשלוט בחייך ולהוביל אותך למקום שהוא רוצה.

לדוגמא האינטרנט, כולנו יודעים כמה נזק הוא גורם, בשלום בית, בחינוך ילדים, משתלט על המחשבה שלך, על הזמן שלך, "רק" חמש דקות ...בדיחה מי באמת תשב "רק" חמש דקות, "רק" חצי שעה? שיעבוד! כן, את נשארת הרבה יותר ממה שרצית, ואת שם. נכנסת לתכנים לא תמיד איכותיים בלשון המעטה, ומביאה לעצמך תירוצים 'זה ראו'י', 'זה למטרה נהדרת', 'רק מתכון', 'זה בגלל שאני לבד' רק דבר כזה וכזה, ואת פחות מתייחסת לילדים, לבעל, לבית, לעצמך, עייפה, מדומיינת, יוצרת לך אשליות ומציאות שקרית ומתוסכלת שחייך אינם כאלה, להתעורר זה שקר...והוא משפיע עליך כך כך.

שיעבוד! שיעבוד לדבר הנורא הזה שהורס לך את החיים. וזה בא בצבעים יפים, פתאום אני אשחרר אותך (היצר הרע ישחרר אותך מרצונו? נראה לך?), לא ממש אינטרנט זה "רק" אינטרנט חסום. הרע במעוטו, ברור שרצוי אם יש אינטרנט אז שיהיה כבר "חסום" אך, הוא כביכול משחרר אותך מהשעבוד? שקר, בדיחה, ולא מצחיקה.

כשמקשה עליך היצה"ר הזה, תתחברי רק לכוח האין סופי, על ידי התבודדות תפילה ובכיות ותחנונים והרבה סבלנות, תבקשי מהבורא שיוציא אותך מהשעבוד הזה, והוא יוציא. וכיצד? ע"י "אותותי", בדרך של נסים מעל הטבע, השם הטוב יוציא אותך מהמצב הזה. וזאת למען תספרו לדורות הבאים לבניך ובני בניך וכולם ידעו דבר אחד: "וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי יְהוָה".

הידיעה הברורה שאין עוד מלבדו!

רק הוא זה שפועל כאן, ורק הוא זה שיכול להוציא אותך מהמצבים הקשים שבהם את נמצאת ורק הוא יכול לגאול אותך ואת צריכה רק ללכת איתו. איך ללכת עם השם? כיצד אדע להתמודד ביום יום? כאן רבינו נותן לך מפת דרכים, שמתאימה למסלול האישי והמיוחד שלך.

כל מה שאת עוברת, כל הניסיונות, כל הייסורים, כל הביזיונות הם מתנת חינם מהשם הטוב, אם היית מבינה שזה שנעשה כבד לב פרעה, זה בעצם למען שחרורך מהצער, העצבות והתסכול לא היית עצובה ובוכייה כשנעשה ליבו כבד. את לא מבינה כלום. אני לא מבינה כלום!. אנו מבינים שאנו לא מבינים כלום.

רק אמונה, אמונה פשוטה, ביטחון בבורא והבנה פשוטה, אני לא מבינה כלום. השם הטוב הוא רק טוב ומטיב אז בוודאי שמה שקורה זה לטובתי, מכאן אני מבינה שהכל לטובה אינך יודעת כיצד, וזה כבר מביא אותך לחיות בגן עדן, כאן ,עכשיו, בעולם הזה, באלו החיים.

לדוגמא: את "חולמת" על שבת רגועה, שמחה, רומנטית, משפחתית, שקטה מפוארת, מכובדת וכדומה... הבנת למה הכוונה? אך, בפועל השבת שלך רחוקה כל כך מכל זה, ואם תתחילי להאשים את הבעל, הילדים, המצב, וכ"ו...(חסר את מי להאשים?), תישארי ממורמרת ומתוסכלת חס ושלום ועצובה, אך, אם תביני שאת לא מבינה כלום, את אפילו לא ממש יודעת מה לרצות, כי את לא ממש יודעת מה לטובתך, ותנסי להבין בתוך הקושי מה השם רוצה ממני? מה העבודה שלי כאן?

נו, אז השבת לא תהיה הפעם כפי שדמיינתי, אבל עוד יהיו שבתות כאלו בעזרת השם, אני יודעת השם הטוב יזכה אותי, אז מה אם לא עכשיו? זה בוודאי לטובתי, אמתין בסבלנות ולא אפול חס ושלום לכעס לעצבות ועוד כאלו דברים נוראים, פתאום תראי איך המציאות משתנה לך. למדת להרפות, לקבל, להבין שהכל כאן לטובה, שהרצון שלך הוא נחשב, ושכל מה שקורה אינך מבינה כלום, התחזקת באמונה, בביטחון בבורא, דיברת על כך בהתבודדות? הדברים יסתדרו כי את לא הולכת לבד את עם אבא! לא סתם אבא יש לך אבא כל יכול, אז תחייכי ותצאי בשירה ובמחולות, יש לך סיבה טובה.

***

אשה אחת סיפרה שהיא מאוד רוצה בשבת שבעלה ישב וישוחח איתה, אך לאחר שבוע של עבודה ומאמץ רב הוא בשבת רוצה לנח לישון לקבל כוחות, היא הייתה מאוד עצובה, והתבודדה על כך ואמרה לבורא: "אני רוצה שהוא ידבר איתי, שידבר איתי על הכל, שיהיה לנו כייף לדבר, שנדבר שעות, אבל בפשטות באמת בלי כל מיני פוילישטיקים", ובהתבודדות היא הגיעה לכל מיני תובנות שבעצם השם אומר לה: "אני רוצה ביתי היקרה שתדברי איתי, שתדברי איתי על הכל, שיהיה לנו כייף לדבר, שנדבר שעות, אבל בפשטות בלי פוילישטיקים!" .

כן את המסר היא זכתה להבין, הוא היה ברור. והיא החלה לשוחח עם השם, וראתה נס גדול, היא הבינה את המסר ושהעולם הזה הוא מהמילה נעלם, אין עוד כלום מלבדו, זה לא בעלה ש"אשם"? ולא אף אחד אחר. רק השם קיים. והעבודה שלך מולו, וכשאת תעשי את העבודה שלך, בשלב זה יגמר כנראה הניסיון ותשלימי את התיקון, ויגיע השלב שאותו את כל כך רוצה ומצפה לו במשך שנים, ואותה אישה זכתה לכך שבעלה החל לשוחח איתה, שיחות שלעולם לא טעמה כאלו, הקשר התפתח למקום אמיתי מקום עמוק של חברות וביחד מקום של "בוא", בואי", אל תדאגי אנו ביחד.

מכאן את צריכה ללמוד ולהבין שכל דבר שאת מתלוננת עליו, כל רצון שלך, עליך לשמוע אותו כחוזר אליך. הדברים נאמרים בינך לבין יוצרך, כשתביני את המסר, ללא ספק המציאות שלך תשתנה.

לא יכולה יותר לבד? את כבר לא לבד! את צועדת עם השם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית