נשים, העלאת השכר קרובה יותר מאי פעם!

העלאת השכר בידינו, בלי להזדקק לחוק שיעבור ברוב קולות ובלי לעבוד מעל הכוחות. מכירות את התופעה של 4 עבודות יחד, כשעל הדרך מזניחים את החיים האישיים, המשפחה והחברה? מהו הסוד לברכה בפרנסה? (משפחה)

הרבנית אסתר טולדנו | כיכר השבת |
נשים שרצות לעבודה וכשרגל אחת מחוץ לבית צועקות: "לך לישון מהר, אני חייבת לקבל לקוחה", "האוכל במקפיא תחממו במיקרוגל ", ובבית נשארים ילדים המשוועים לאמא. חוזרות עייפות, כשרגשות אשם וצביטות לב מלוות עד לשעות הלילה הקטנות. ואין כוונתי שאין לאישה לעבוד, עלינו להשתדל לפרנסה, בינתיים לא מחלקים חלב ולחם חינם... ויש נשים שלא עובדות ומזניחות ילדיהן, ויש שעובדות ועם זאת משקיעות בבית, אלא שכמו בכל דבר חשוב המינון.

מהו אם כן המינון הנכון להשתדלות לפרנסה?

אין זה סוד שרובנו מתקשים לכלכל את ביתנו, כיצד נזכה לברכה בפרנסה? האם השתדלות מוגזמת תגביר ההכנסות?
בפרשת השבוע כתוב על המָן – מזונם של בני ישראל במדבר, שהומטר עליהם יום-יום מן השמים: "וְלֹא הֶעְדִּיף הַמַּרְבֶּה וְהַמַּמְעִיט לֹא הֶחְסִיר" (שמות טז,יח) אומר המשנה ברורה: שכפי שבאסיפת המן כל משפחה בהגיעה לביתה – מצאה את הכמות שה' קבע לכל נפש בלי קשר אם אספו מעט או הרבה.

כך גם בפרנסה כמה שכתבו בשמים – יכנס, והשתדלות מוגזמת לא תעלה את ההכנסות. כשאיננו מצליחות לעשות תפקידנו כנשים וכאמהות, והעבודה הורסת בנו כל חלקה טובה ואנושית, נזכור את הכתוב על המן: "הִנְנִי מַמְטִיר לָכֶם לֶחֶם מִן הַשָּׁמָיִם" (שמות טז,ד) – המן ירד כמו גשם, ללמדנו שכפי שאי אפשר לשלוט על הגשם שיהיה חזק או חלש יותר, כך יתר השתדלות לפרנסה לא תעלה ההכנסות.

אחד מגדולי ישראל שאל כמה השתדלות עלינו לעשות? והשווה זאת למסמר – כל זמן שתוקעים אותו ישר – הוא נכנס בקיר, אך ברגע שתוקעים אותו עקום – זה רק יזיק. כך בפרנסה השתדלות בצורה נורמלית, עם סיפוק ולא על חשבון המשפחה והבריאות, זה טוב. אך ברגע שההשתדלות עקומה - על חשבון הדברים החשובים זה רק יזיק. גם אישה שעובדת במקום בו היא לא נהנית, הדבר לא יוסיף לפרנסה, כפי שאומר החובות הלבבות שהשתדלות נכונה היא בתחום אותו האדם אוהב.

המגן אברהם שואל שאלה מעניינת: למה נותנים השבוע אוכל דוקא לצפורים? כי כשהצפורים אוכלות הן מורידות ראשן ומעלות חזרה – כך עלינו להשתדל בפרנסה תוך הרמת הראש מעלה – לזכור שפרנסה משמים. חומר למחשבה לפעם הבאה כשנראה ציפור מכרסמת.

כשנשתדל בצורה מאוזנת, ונזכור שפרנסה משמים נראה ברכה בפרנסה, ולסיום כמה סגולות מהמקורות לברכה בפרנסה:
שמחה – מובא בשם האר"י הקדוש ששמחה וכן הכנסת אורחים בשמחה הם סגולה לפרנסה. אז קדימה להפעיל את שריר החיוך. קריאת פרשת המן מסוגלת לפרנסה כמובא במשנה ברורה (סימן א,יג) בשם חז"ל שהאומר פרשת המן מובטח שלא יתמעטו מזונותיו. ומסביר הט"ז שקריאת פרשת המן מעוררת לזכור שפרנסה משמים! ברכת המזון בכוונה וכהלכה – כעדות ספר החינוך (מצוה תל) שקיבל מרבותיו, שכל הזהיר בברכת המזון מובטח לו שיהיו מזונותיו מצויין לו תמיד בכבוד.

יהי רצון שדרך ההשתדלות במינון הנכון בצירוף הבטחון בה', התפילות והסגולות, נראה ברכה בפרנסה תוך חיים מאושרים עם עצמנו, המשפחה והחברה

הרבנית אסתר טולדנו מרצה בכירה ומחברת הספרים: שבילי השלום, שבילי טהרה, שבילי החלה ועוד. להזמנת הרצאות,הערות ולתגובות: manofbait@neto.bezeqint.net

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית