משבר זהות; 'אבא ספרדי, אמא אשכנזיה'

במכון להשתלמות שופטים נשאל אחד המועמדים לשיפוט על מוצאם של הוריו, כאשר הוא ענה כי אביו ספרדי ואימו אשכנזיה, הפנה אליו הפסיכולוג את השאלה הבאה: האם אין לך משברר זהות? ח"כ נורית קורן מבקשת לבדוק את הארוע אותו היא מכנה 'התנהלות שערורייתית' (אקטואליה)

טליה אדר | כיכר השבת |
בעקבות השאלה שהופנתה למועמד לשיפוט במהלך קורס להשתלמות שופטים, אשר עוררה שערוריה במערכת המשפט, פנתה ח"כ נורית קורן לנשיאת בית משפט העליון כבוד השופטת מרים נאור, ולשרת המשפטים איילת שקד. בדרישה לבדוק את האירוע אותו היא מכנה 'התנהלות שערורייתית'. בו היא מבקשת לאסור לשאול את המועמדים שאלות הנוגעות בדבר מוצאם העדתי. (לפני כשבוע ח"כ קורן הנמצאת גם בועדה למינוי שופטים ציינה כי היא פועלת למיוני שופט אתיופי והיא בעד שמכל מגזר יהיה ייצוג שיוויוני, הולם וראוי במערכת המשפט).

בהמשך למאבקה בעד שיויון משפטי אומרת קורן: "כי המועמד היה נבוך מהשאלה, ונראה כי המועמד המוערך מבחינה מקצועית הטריד בתשובתו את הפסיכולוג ששאל למוצאו. לדבריה "זוהי התנהגות בפסולה שאין להקל בה ראש או לנהוג כלפיה בסלחנות, המחשבה על כוונה חשוכה אפשרית, שהסתתרה מאחורי שאלה פולשנית זו לא חוקית ומפלה" היא הביעה זעזוע כי הפסיכולוג שחוות דעתו נחשבת כבדת משקל לגבי הכרעת מינוי השופטים תיוחס למוצאו של שופש כזה או אחר מצמררת אותה. וכי תהליך מיון שופטים צריך להעשות על פי כללי השיויון. במסגרת קורס זה במשך שבוע ובאופן אינטסנסיבי עוקב צוות מקצועי בינהם שופט עליון דימוס ושני פסיכולוגים בתהליך הסתכלות ובחינת כישוריהם של המועמדים. בסוף הקורס מועברת חוות דעת הערכה וציונים להחלטת הוועדה לבחירת שופטים.

קורן מוסיפה במכתבה כי מקרה זה מוכיח פעם נוספת כי קיים צורך בשינוי יסודי של מבנה הגוף הקרוי 'המכון להשתלמות שופטים' כיום תהליך קבלת ההחלטות במכון ינו בבחינת 'הקופסא השחורה' שתוכנה אינו חשוף או מוכר לאנשים מלבד מקבלי ההחלטות. לטענת קורן ייתכן כי ממקרה זה עולה חשד כי המדדים בהם נבחנים המועמדים איננו מקצועי וענייני וכי גוף בעל החלטות כבדות משקל אלו לא ייתן דין וחשבון.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית