רבותי; נא להפגע בהתאם למציאות!

"בן שמונה עשרה לחופה, פרו ורבו ומילאו את הארץ ותעצבנו את לפיד, ג׳ודי ניר מוזס הלוו, וליברמן", מצוות השידוכים היא המצווה הראשונה בתורת החרדים * גילי ש. בטור מרתק על שידוכים ומציאות נוקבת. בעצם..מציאותית יותר (שידוכים)

גילי ש. | כיכר השבת |
בתקופה האחרונה שמתי לב שאמנון עושה על העולם החרדי, אחלה קופה (רייטינג בשפה הטלוויזיונית) ובגלל שלא קם אחד שבא לבקש אחוזים.. קמתי וגנבתי זכויות יוצרים. אם לו מותר.. למה לי לא? תהנו (וקחו בהומור רבותי . נא להיפגע בהתאם למציאות הנאמר)

העולם החרדי, העולם החרדי,שבו דולצ׳ה וגבאנה זה כנראה שני רבנים מהעדה הבוכרית, העולם החרדי,שבו דאורדורנט לגברים זה אמצעי להדלקת מדורת ל"ג בעומר. העולם החרדי,שבו דאורדורנט לנשים הוא גז מדמיע נגיש לכל דחפין. העולם החרדי, שבו עשרה גברים גדולים יכולים להיכנס לסובארו אברייכים אחת. אותו עולם חרדי, שבו נאמר: ״בן שמונה עשרה לחופה, פרו ורבו ומילאו את הארץ ותעצבנו את לפיד, ג׳ודי ניר מוזס הלוו, וליברמן״ מצוות השידוכים היא המצווה הראשונה בתורת החרדים.

סקר שנערך בשנת 2016 ע״י אוניברסיטת דוספורד מראה את התוצאות המדהימות ש80% מציבור הרווקים החרדים רוצים להתחתן, וה20% הנותרים רוצים מאד להתחתן.

בעולם החרדי סדר ההיכרות הוא כך: המקסימום המותר הוא לא יותר משלושה פגישות, שהפגישה הראשונה תיהיה בדרך כלל בסופר השכונתי בהתאמת השדכן או השדכנית תיגש הנערה לעמדת התבלינים ותשקיף לעמדת החלבי, שם יעמוד המיועד ויביט באחד הגבינות ויחפש את הכשרות המהודרת. הפגישה השניה תיהיה בבית הנערה,פגישת 25 דקות שבו יטעם הנער ממעשה ידיי הנערה ולא ידבר מפאת ש״אין נסיכים בשעת הסעודה״ רק בין ביס לביס, יוכל הנער להשחיל שאלה קצרה לכיוון הבחורה המתקפלת בצד השני של השולחן והבחורה תחליט אם זה מכבודה לענות או שמא יחלל בפיה דבר, ותהפוך היא לפלערטטנית.

הפגישה השלישית תיערך ביום חמישי בפגישת ״וטעמיה חיים זכו״ שבו מטמין הנער את טבעת הנישואין בצלחת הצ׳ולנט המהבילה וכך שתנבור הנערה בצלחת הצ׳ולנט ותמצא את הטבעת.צריכה היא להנהן בראשה לאות הן ולא לפצות פה
שמא תיקרא היא כקלת דעת או ״חפרענית״, ובשנית ההינהון תצאנה אמהות המשודכים מסיר החמין ואבות המשודכים ממקרר החמוצים ובאותו הערב תתקיים גם מסיבת האירוסין.

מפאת שהמצווה היא אחת הגדולות בתורה. כולם גם רוצים להחמיר בה, קלה כבחמורה! ולכן כשנאמר ״בן שמונה עשרה לחופה״ מתבקשים הם להינשא עם ״בן שמונה עשרה לחופה״ מה שאוטומטית הופך את המבוגרים מגיל ח״י שנים..לסחורה פגומה.

להלן רשימת השלבים:

בן 18 לחופה״:סוג א שופרעע דע שופרעע
בן 18 ויממה: סוג ב׳
בן 18 ויומיים: סוג ג׳
בן 18 ושבוע : עדיף לא להציע תחביאו אותו בבוידעם.

שלחנו את כתבתינו תרזה מועלם למשרד שדכנים ידוע במגזר שמצלמה נסתרת בין בגדיה, וביקשנו ממנה להזדהות כנערה כבת 19 שמחפשת שידוך. מייד כשנכנסה את המקום ניגש איליה זלמן סלמנוביץ שדכן ידוע ומקובל בחברה,

״במה אוכל לעזור לך גברת״?
״באתי לחפש שידוך בבקשה״
״בת כמה כבודה?״
״19״
״מצטערת גברתי אינני יכול לעזור לך״
״למה? משהו לא בסדר?״
״לא!חלילה! פשוט לא מתעסקים אצלינו בגיל הזה..
נסי אולי בצד השני של הכביש״
״אדוני! זה לא נראה לך אפליה? ״
״אפליה? מדוע? וכי מה יעשה בחור שרוצה להדר במצווה החשובה?
מה יעשה הוא עם אחת בת 19?״

יצאנו מזועזעים ומושפלים .. פנינו למשרד השידוכים לקבלת הסבר אך נתקלנו במערכת קשוחה ביותר שלא חזרו אלינו עם תגובה. כשראינו שמזלינו בעולם החרדי לא מזהיר ולכל מקום שפנינו סגרו בפנינו את הדלתות, וכולם הביטו בנו כ״לא מדברים על הנושא הכאוב״ החלטנו לנסות את מזלנו בעולם המדיה והאינטרנט. בחיפוש בגוגל אחר המילים ״שידוכים חרדים״ נתקלנו בפורום באתר חרדי מפורסם שלא נזכיר את שמו. החלטנו לפרסם מודעה בפורום שאנו עורכים סקר על עולם השידוכים החרדי.

אך מייד נתקלנו בפנים מפוחדים ובבקשת ״אל תפנו אילינו בבקשה!״ עד שכמעט התייאשנו ותיבת ההודעות הפרטית באתר היבהבה לה ואחת העונה לשם ״שושנה״ הסכימה להתראיין בתנאי שיטשטשו פניה וישנו קולה הזך, הבטחנו שנעמוד בקריטריונים והזמנו אותה לפגישה. (תדמיינו את הסצנה חדר חשוך ובחורה מטושטשת יושבת על כיסא במרכז)

מפוחדת ורועדת עם חבילת טישיו מראה מוזנח ואף אדום מבכיות היא נכנסה את משרדינו.
״שלום שושנה״
״שלום אמנון״
״איך את מרגישה?״
״נורא,מרגישה מוכה מאוכזבת מהעולם, כאילו אינני רצויה,שהמזבח צוחק עלי״
״בת כמה את?״
״22״
״ו..איך זה להיות רווקה מזדקנת בעולם החרדי״
״נורא! אני מרגישה שאני באפיסת כוחות. עוברת ברחוב ואנשים מצביעים עלי.
רוקדת בחתונות ואנשים לא רוצים לעקוב אחרי צעדיי.. לא רוצים למכור לי חלב בשביל שלא יחמיץ, המשפחה מאוכזבת ממני,באוטובוס אני יושבת לבד. אני לא יכולה יותר אמנון!״ (כחחחחחחחחח קינוח אף חזק)

״מרגישה מושפלת.. אני אדם שווה כאחד האדם! מגיע לי לחיות! מגיע לי את הזכויות של שמונה עזרה לחופה! אמנון.. לולא הפורום והחברים הייתי משתגעת! מזל שיש שם את החברים,אנחנו מחזקים אחד את השני.. ממש משפחה מאוחדת
גדולה ואוהבת.. כל בוקר מקבלים אחד את השני בברכת בוקר אור,האחדות והאהבה נשפכת שם כמים!״

מה קרה עם שושנה? האם יש לה סיכוי? ומה באמת הולך שם מאחורי פגישות הצ׳ולנט והקוגעל? ואיך הגיבו קבוצת החרדים ששאלנו אותם על הנושא? הכל מייד אחרי הפרסומות. כאן מאולפנינו, אמנון לוי. כעת, מצפה לבאות! תזהר אני עוקבת.. ופעם הבאה שאתה הולך לסקר חרדים בדוק שלא עבדו עליך בכתובת.. כי נראה לי שעד עכשיו עשו עליך אמבוש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית