התבגרת? ייתכן ולא תמצאי עבודה בקרוב

מחקרים מראים כי מעסיקים מעדיפים יותר צעירים דינמיים על פני ניסיון רב שנים. מסתבר כי העולם אכן שייך לצעירים, אך מה יהא על המבוגרים שחייבים לפרנס את עצמם ונפלטים ממעגל העבודה? (עבודה)

מאמע | כיכר השבת |
סערת פיטוריה של איילת זורר מתפקידה בשל היותה מתקדמת בגילה בפרזנטורית צעירה ממנה ב-20 שנה, מביאה עימה תובנות ועין בוחנת על השוק המתבגר שממוקם במשק, מה קורה איתו ולאן פניו מועדות? ביהמ"ש יצטרך להתמודד עם סוגיית האפליה על רקע גיל, אמנם היא לא חדשה אבל ייתכן ותעלה על סדר הדין הציבורי, מה שמביא אותנו לבדוק מה באמת קורה בשוק העובדים המתבגר.

בזמן שאנשים שנפלטים ממקום עבודתם בגיל מתבגר מתקשים למצא עבודה שתתאים להם, חברות ההייטק, תקשורת, אופנה, שירות לקוחות, מזון ועוד ועוד מנסים לייצר תדמית צעירה עדכנית ודינמית. סקר שנערך ע"י חברת עוקץ, שבחנה שכיחות על רקע אפליה בגיל, הסקר נערך על 2,108 תלושי שכר לשנת 2015 נתונים שפולחו לפי בית עסק, שיעור מועסקים מעל גיל 45, ותחום מומחיותם במשרות הייטק, מנתונים מוצלבים עלה כי קיימת אפליה חמורה ביותר בתחום ההייטק, שיעור המועסקים הקטן ביותר הוא מבני 45 ומעלה שנמדד באחוז של 18.9%, בתחום האוכל השיעור עומד על 19.3%, בתחום המסעדנות 18.4% ובתחום שירות לקוחות השיעור עומד על 20.3%, התחומים בהם שיעור התעסוקה הגבוהה ביותר הינו בתחומי הסיעוד השמירה והתחזוקה עומד על כ- 54.3% בגילאי 45 שנה ומעלה.

הסיבה המשמעותית להדרת עובדים מבוגרים מתחומי ההייטק, המזון ושירות הלקוחות היא בשל כמה מרכיבים, העסקת מבוגרים כרוכה בעלות גבוהה יותר מתוקף ניסיונם רב השנים, הם אינם מעודכנים טכנולוגית, פחות משתלבים בחברה צעירה שמהווה דינמיקה מסויימת בקהל יעד, בנוסף לכך רמת המשכל בגילאים אלו פחותה מאלו הצעירים הלומדים כעת. כל אלו מכלול של סיבות המוביל לכך שצעירים מועדפים יותר אצל מעסיקים.

מה ניתן לעשות לאלו החווים הדרת מבוגרים? אפשר פשוט להגיש תביעה. בפס"ד ידוע של רות ניקר נגד איגוד הקבלנים בו היא עבדה כמזכירה ופוטרה תחת הסיבה: בגין צמצומים, לאחר מכן ניתקלה רות במודעה, כי הארגון מחפש מזכירה דינמית וצעירה, היא כמובן הגישה תביעה ובימה"ש פסק פיצויים בסך 30 אלף ₪. אז אם נתקלת באפליה עקב גילך המתבגר כדאי שתבדקי, ויש עוד אפיקי זכויות העומדים לרשותך.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית