קשת ענן: נוסטלגיה יהודית קסומה

איפה הימים של קשת וענן, עוד סידרה נוסטלגית מלאה בתרבות יהודית קסומה, בימים שדת לא הייתה מילה גסה, במובן התרבותי, אפילו לא סטרה אותו אולי מפני שפעם הבינו שתרבות יהודית אינה מהווה איום על התרבות החילונית? (היו ימים)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
אך.. איפה הימים של קשת וענן, עוד סידרה נוסטלגית מלאה בתרבות יהודית קסומה, בימים שדת לא היתה מילה גסה, במובן התרבותי, אפילו לא סטרה אותו אולי מפני שפעם הבינו שתרבות יהודית אינה מהווה איום על התרבות החילונית אלא בדיוק להפך, היום סידרה כזו היתה נחשבת לכפיה דתית, האם איבדנו את הדרך או הדרך איבדה אותנו, איך הפכנו גם את הנושא התרבותי לעוד מחיצה?

אולי שכחנו לחמול ולא לשפוט, לחלוק ולאהוב ולהבין שכל אחד מאיתנו הוא יהודי בדרגה כזו או אחרת, אני יושבת ומייחלת שהיום אפילו בציבור החרדי שכבר עושים סרטים, יעשו סרטים מרגשים מסוג כזה עם כל כך הרבה תום ותמימות, ובצעד חריג
החלטתי להראות לבנותי את הסדרה הקסומה שמחכות כל יום לשעת ערב בו לפני השינה נתקרבל מתחת לשמיכה ונהנה משעור של חסידות לא על רגל אחת, אבל עם הרבה אהבה.

בתקווה שהחברה הישראלית תחזור למצוא את המשותף שבה בפרט בנושא התרבותי, שאמור לחבר ולא להפריד, כך שבנתיים אני מתנחמת מלהביט על הקשת והענן ולא, לא אלו שבשמים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית