חברותא: חילוניות לומדות עם חרדיות

בחורה חילונית ולצידה על הבמה בחורה חרדית, האחת מציגה את השניה בהיפוך תפקידים, הן לומדות באופן קבוע חברותא ביחד ומגשרות בין העולמות, דעותיהן ואורח חייהם השונה לא מפריע במאומה לקשר בניהן * קשר יהודי: חילוניות ​וחרדיות מכירות את התורה, ומתוכה האחת את השניה (תרבות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
​גילי- ​סטודנטית לתואר שני בכלכלה ומנהל, ​בחורה חילונית לכל דבר​,​ ולצידה על הבמה ​דינה, גננת חרדית​ נשואה ואם לילדה, ​מציגות אחת את השניה בהיפוך תפקידים. התוצאה משעשעת. הן לומדות "פרקי אבות" בחברותא באופן קבוע, ​וכמות ידיעותיהן אחת אודות​ ​השניה​ מרשימה ביותר, אך לא מפתיעה כששומעים על סגנון החברות שלהן​​.

​קביעות של שיחות לימוד והכרות מעמיקה, מחזיקה מעמד כבר שנה, ויש לזה סיבה טובה מאד. הבמה ממוקמת באולם המרשים של "אש התורה" מול הכותל, כשאת האולם ממלאות זוגות זוגות של חברותות "קשר יהודי" שבאו יחד מכל קצוות הארץ לחוות יחד ערב של חויה וגיבוש.​

בשיחות שלהן, כך מספרות דינה וגילי, הן נחשפו​ת​ לעולמות ​שונים ולפער ההשקפתי יחד עם גילוי נעים לגבי המשותף להן כנשים ועוד. ​דרך הלימוד המרתק הן לומדות​ על אורח ​חיים אחר​,​ מגלות ש"שתינו רוצות להתקדם, גם אם המסלול שונה מאד" גילי במקרה נקלעה ברשת למיזם מעניין​ של 'קשר יהודי'- ​מחברים עולמות​.​ בעצם​, העובדה המרתקת שגילו, היא שמה שבאמת משותף להן ומחבר ביניהן הוא דבר אחד שעליו אין עוררין- התורה והשתייכותן לעם היהודי.​

​אם תשאלו אותן לגבי ההמשך הן ברורות מאד: התכניות להמשך קיימות ובגדול.​​ בכנס הגיבוש, מעבר להופעה מוזיקלית ועוד שלל תכנים, הושקה תכנית מיוחדת ללימוד על השבת. התכנית מחולקת לכמה פעימות ובסופה, איך לא, שבת משותפת לחברותא בירושלים.

​דינה וגילי הן רק דוגמה. קשר יהודי מקיים הפעילות ​במגוון תכניות שלכולן מטרה אחת: עוד ועוד חברותות אישיות בכל רחבי הארץ מתוך מחלקת הגברים ומחלקת הנשים. בשכונות מעורבות של חילונים ודתיים,​ במכינות קדם צבאיות, בימי עיון לקבוצות מיוחדות ועוד. הרעיון הוא לחזק את הקשר בין העולמות ולמוסס חומות של ניכור בין החילונים לדתיים באמצעות קשרי ידידות מעמיקים ואמיצים​ על בסיס של לימוד יהודי,​ ובכך לקשר בין שני העולמות. ללא סמנטיקה ללא אינטרסים, רק כדי להכיר האחד את השני, להתוודע לעולמות שלמים של יהודים, אמנם שונים האחד מהשני, אך שווים - בתורה אחת המאגדת אותם.

​ברגע זה ממש מקיימים אלפי אנשים ונשים קשר אמיץ של חברותא. ​זהו קשר שלא ניתן לאמוד אותו במילים... קשר יהודי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית