כיצד נשמור על ילדינו מפגיעה מיותרת?

פגיעה בלתי מכוונת של ילדים היא מכת מדינה. משנה הזהירות שעלינו לנקוט על מנת לשמור ולהגן עליהם, ושימת הלב לדברים הקטנים שעלולים להוות פוטנציאל לפגיעה בלתי מכוונת בילדינו, אינם צרובים די בתודעה שלנו, איך עלינו לשמור עליהם? (בטיחות ילדים)

מאמע | כיכר השבת |
נתונים מדאיגים של תאונות ילדים בישראל, הנגרמות כתוצאה מתאונות דרכים או תאונות ביתיות, הן הגורם העיקרי לנכות ואובדן. מידי שנה נהרגים בממוצע 117 ילדים מתאונות, כל 3 דקות בממוצע מגיע ילד לחדר מיון כתוצאה מפגיעה שלא בכוונה, ישראל ממוקמת במקום ה- 17 בעולם, בשיעור נפגעים בקרב הילדים.

סקר שפורסם ע"י ארגון בטרם העוסק בנושא בטיחות ילדים ומניעת תאונות לא מכוונות. בוחן ידע, עמדות והתנהגות של הורים בתחום בטיחות ילדים בבית ובמרחב הציבורי. הסקר מהווה מדגם מייצג ורחב. סה"כ השיבו 1,672 הורים לילדים בגילי לידה עד 18, לרבות האוכלוסייה הערבית והחרדית. הסקר בוצע באמצעות פלטפורמת איסוף טלפונית הכוללת טלפונים נייחים וניידים.

ממצאי הסקר מהווים בסיס לבחינה מתמשכת של המודעות של הורים לבטיחות הילדים במדינת ישראל. באמצעות הסקר ניתן ללמוד על נושאים שאינם נמדדים באופן שוטף על ידי משרדי הממשלה, מתוך נקודת מבט כוללת ומערכתית.

ח"כ ד"ר יפעת שאשא-ביטון, יו"ר ועדת זכויות הילד אומרת : "פגיעה בלתי מכוונת של ילדים היא מכת מדינה. משנה הזהירות שעלינו לנקוט על מנת לשמור ולהגן עליהם, ושימת הלב לדברים הקטנים שעלולים להוות פוטנציאל לפגיעה בלתי מכוונת בילדינו, אינם צרובים די בתודעה שלנו. פגיעה בלתי מכוונת אינה פירושה שמדובר בגזירת גורל.

יש לה פירוש אחד - אנו לא עושים מספיק על מנת להבטיח את הבטיחות של הילדים שלנו. אנו לא מספיק ערניים, לא מספיק מודעים ולא מספיק מקפידים. אנו יותר מדי סומכים על זה ש'לי זה לא יקרה', ונשאבים לסחרור של היום יום ומקלים ראש באמצעי זהירות בסיסיים.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מוסיפה: "בישראל כל שלוש דקות מגיע ילד לחדר מיון בארץ עקב היפגעות בלתי מכוונת. מדי שנה נהרגים בממוצע כ- 117 ילדים מתאונות וכ-24,000 מובאים לאשפוז. נתונים מבתי החולים מראים על כ- 190 אלף פניות לחדרי המיון של ילדים בעקבות פגיעות שונות (מדי יום מגיעים כ-520 ילדים לחדרי המיון - כל שלוש דקות בממוצע). מרבית התאונות קורות בבית ובסביבתו והזירה השנייה להיפגעות היא בדרכים. חייבים לאשר את התכנית הלאומית לבטיחות ילדים ולצמצם את כמות הילדים שנפגעים מדי יום".

ממצאים נוספים ומעניינים שעלו מתוך הסקר הוא בדיקת רמת המודעות של ההורים:

1. מודעות למזונות בעלי סכנת חנק – 1 מתוך 6 הורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 4 אינו מודע לסכנת חנק ממזונות כמו סוכריות ו/או נקניקיות בצורת טבעות.

2. הרעלה מתרופות וחומרי ניקוי - 1 מתוך 3 הורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 4 מדווח שחומרי ניקוי ו/או תרופות אינם מאוחסנים בבית במקום גבוה או נעול, רחוק מהישג ידם של ילדים.

3. ריסון הילד באופן בטיחותי ברכב בעת נסיעות קצרות - 1 מתוך 3 הורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 4 מדווח כי הילדים אינם נחגרים במושב בטיחות בנסיעות קצרות או שנחגרים כך לעיתים רחוקות.

4. 2 מתוך 5 הורים לילדים בגילאי 5-14 טועים לחשוב שאפשר לעבור מבוסטר לחגירה רגילה ברכב כבר בגילאי 3-7, בעוד החוק מתיר לעשות כן מגיל 8.

5. תופעת הדריסה לאחור במגזר הערבי- כמחצית מההורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 4 בחברה הערבית מאפשרים לילדיהם הצעירים לשחק בסמוך למקום חנייה של כלי רכב.

6. בקרב הורים לגילאי 5-9, 1 לכל 8 הורים בחברה היהודית ו-1 לכל 3 הורים בחברה הערבית מאפשר לילדו לחצות כביש לבד על אף ההנחיה הבטיחותית לחצייה עצמאית מעל גיל 9 בלבד.

7. כוויות מרותחין ומאש - בקרב הורים לתינוקות ופעוטות עד גיל 4, 1 מתוך 5 הורים בחברה היהודית ו-1 מתוך 3 הורים בחברה הערבית מדווח על החזקת התינוק/הפעוט בידיים בעת שתיית קפה או תה באופן קבוע או לעיתים קרובות. בקרב הורים לילדים בגילאי 0-14, 2 לכל 3 הורים מדווח על אי התקנה של אמצעי להגבלת חום המים למניעת כוויות ילדים מנוזלים חמים.

8. מידת שביעות הרצון של ההורים מהטיפול של הרשות המקומית בנושא בטיחות ילדים - בקרב הורים לילדים בגילאי 0-17 רק 1 לכל 2 הורים בחברה היהודית ו-1 לכל 3 הורים בחברה הערבית מרוצה מהטיפול של הרשות המקומית בנושא בטיחות ילדים.

9. הקפדה על שחייה עם הילדים בחופים מוכרזים - בקרב הורים לגילאי 5-14, 1 לכל 9 הורים מדווח על אי הקפדה כלל או על הקפדה מועטת לגבי שחייה עם הילדים בחופים מוכרזים. בקרב הורים לגילאי 15-17, 1 לכל 5 הורים מדווח על מתן היתר לילדיהם, באופן קבוע או תדיר מאד, לבלות בים בחופים שאינם מוכרזים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית