10 דברים בלתי צפויים בבר/ת מצווה הראשונה

מה יותר מאכזב מלאחר לבר מצווה של ילדכם? לחזור הביתה בשביל משהו ששכחתם. אם אתם מתקרבים לבר/ת מצווה הראשון שלכם, הנה כמה טיפים מניסיונם של אחרים, כדי שהפעם הראשונה שלנו תהיה חוויה בלתי נשכחת (במובן הטוב של המילה)

דוד מורגנשטרן | כיכר השבת |
כצלם, אני מגיע לשמחות ראשון ויוצא אחרון. מכיוון והתפקיד שלי הוא לראות ולתעד, אני עירני ורגיש מאד לנעשה. מאות האירועים שצילמתי נתנו לי אשנב לרגשותיהם וחוויותיהם של בעלי השמחה ואספתי מניסיוני מספר תקלות בלתי צפויות, שניתן למנוע עם הערכות נכונה.

טיפ 1: רשימת 'לא לשכוח'

כדאי להכין רשימת 'לא לשכוח לקחת'. את הרשימה רצוי להדביק ליד דלת הכניסה לבית. נזכרתם בעוד משהו- תרשמו, וביציאה בודקים שלקחנו הכל... (רשימה לדוגמא תופיע בסוף הטור).

טיפ 2: 'אל תסמוך'

גדי הוא בעל קייטרינג גדול ומפורסם. ולהפתעתי, בבר המצווה של בנו לא היה שום תוצר או עובד שלו. הוא שכר קייטרינג חיצוני ובא ליהנות. אנשי המקצוע באים בכדי להסיר דאגה מלבכם, כדאי לבדוק היטב באלו תחומים שווה להשקיע באיש מקצוע, ובאלו לא תוותרו על תוצרת ביתית מיוחדת ומרשימה. לא תמיד נחסוך כסף עם עבודה ביתית. אם אתם אנשי "עשה זאת בעצמך" דעו את הגבולות שיאפשרו לנו ליהנות מהשמחה ולא להיות טרודים ולחוצים. בעיה אחרת עלולה להיות כשסומכים על שכנים וידידים בקבלת שירותים מקצועיים כמו הגברה, צילום וידאו וכדומה. כבר ראיתי הכל, תחסכו מעצמכם התעסקויות ותקלות בלתי צפויות.

לדוגמה: באירוע של משפחת ג' הכינו מצגת מושקעת, דוד החתן הבטיח שיביא מקרן שהוא קנה באיביי, אבל הוא לא העלה בדעתו שצריך כאבל מסוים כדי להתחבר לסאונד. הוא גם לא ידע כיצד להפעיל את המקרן החדש. רק תחשבו על המבוכה ועל האורחים שישבו בחושך בהמתנה למצגת, וחברי הכיתה שאיבדו את הסבלנות... יש אולמות המספקות מקרן או הגברה, שווה לברר וכמובן לבדוק מראש שהציוד תקין, שיש את החיבורים המתאימים והכי חשוב שיש במקום מישהו שיודע להפעיל אותו כראוי.

טיפ 3: אקמולי

הכינו אקמול למקרי חירום. צלם טוב בדרך כלל מחזיק בתיק אקמול ועוד כמה דברים בשביל הלקוחות (אבל אל תסמכו על זה...)

טיפ 4: סקיצה

תכנון סקיצה, אם שכרתם מעצבת היא תתכנן אתכם סקיצה להעמדת השולחנות, אבל אם לא שכרתם מעצבת, עדכנו את הקייטרינג איך אתם רוצים להעמיד את השולחנות. הרבה פעמים אני רואה את הקייטרינג שמסדרים שולחנות על פי ניחוש, וכשהמשפחה מגיעים הם מבקשים לשנות, וכבר מאוחר.

טיפ 5: חוק מרפי

בגדים: פעמים רבות בגד נפרם או כפתור נופל ודווקא בבגדים החדשים ובזמן הכי לא מתאים. קחו ערכת עזרה ראשונה של כלי תפירה.

נעליים: הנעליים החדשות כדרכם של נעלים חדשות יפות אך לא תמיד נוחות. ראיתי מקרים שהעקב נשבר, אך יותר מצוי שפשוט אי אפשר ללכת או לרקוד עם הנעליים. תכינו גיבוי.

איפור: המאפרת עשתה עבודה מושלמת, אבל הבלתי צפוי כבר לא בידיה. הביאו איפור.

טיפ 6: כסף

בסוף הערב כשאתם עייפים ומרוצים אתם צריכים לדאוג לכל תשלומים. בררו אצל נותני השירות מה נדרש מכם לשלם, ואל תתעסקו עם חשבונות בסוף הערב. כך תגיעו לשמחה עם מעטפות מוכנות לפי הסיכום מראש וכך גם נותני השירות לא יוכלו "לדחוף" לכם הוצאות לא מתוכננות.

טיפ 7: אביזרי קונפטי וזיקוקים

יש אולמות שלא מאפשרים שימוש בזיקוקים או אביזרים מסוימים, כדאי לברר מראש.

טיפ 8: שאריות האוכל

יש משפחות שתורמות את שאריות האוכל לנזקקים, ויש כאלה שמעדיפים שיישאר לשבת בר המצווה. או לחלק למשפחה. רצוי לסכם זאת מראש עם הקייטרינג, ובכל אופן, קחו אתכם כלים ריקים.

טיפ 9: דרשת המצווה..

לא כל חתן מצליח לומר את הדרשה שלו. אבל בכל אופן לא תרצו לשכוח לקחת את הדרשה המודפסת שלכם או של החתן.

טיפ 10: אנשים

אם בחרתם את אנשי המקצוע הנכונים, זה מה שיעשה את ההבדל הגדול באירוע שלכם. אדם עם חיוך על השפתיים או אכפתיות כנה, תורם לאווירה הטובה בכל האירוע. גם כשמדובר במלצר פשוט, כל שכן כשמדובר בצלם שנמצא כל הערב בקרבתכם. חפשו תמיד לעבוד עם אנשים נחמדים אלו שיודעים תמיד לתת חיוך או מילה טובה בזמן הנכון. זה שווה זהב.

לסיכום:

אם יש לכם את האמצעים, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים במקום לעשות לבד. אבל אם החלטתם לחסוך בהוצאות גם אם אתם ממש כישרוניים, ויודעים לאפות, לעצב, סיימו את ההכנות וכל הבדיקות מספיק זמן מראש, כדי שבאירוע תהיו פנויים לשמוח עם האורחים.

רשימת "לא לשכוח לקחת" (לגזור ולשמור)

ברכונים

עוגה

אלכוהול וכוסיות

אביזרי קונפטי, כובעים צבעוניים וכדומה.

דרשות

קבצים או רשימת השמעה לתקליטן

כלים ריקים לשאריות האוכל

מחשב נייד למצגת

איפור

מגבונים

אקמול

עזרה ראשונה של כלי תפירה

נעליים להחלפה

כסף + כסף לטיפים

גמרא - לסיום

יין /מיץ ענבים + גביע

הכותב: דוד מורגנשטרן - צלם בר ובת מצווה. להערות והארות: 7729813@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית