בין השעות 04:32 לפנות בוקר ועד השעה 18:12 תחול תענית אסתר.

מי שרוצה לאכול או לשתות לפני תחילת הצום, עליה לומר בפיה שהוא מתכוון לקום בלילה כדי לאכול. מי ששכחה לעשות זאת לא יכולה לאכול ולשתות.

אז מה אוכלים לפני הצום כדי להפוך אותו לקל יותר?

מומחי תזונה ממליצים לוותר על פחמימות פשוטות שהופכות בדמנו לסוכר, כמו מאפים, מעדנים וממתקים. המאכלים הללו יגרמו מהר מאוד לתחושת רעב וצמא והצום יהיה קשה מנשוא.

לעומת זאת, פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, בטטות, לחמים מקמחים מלאים וירקות שמכילים סיבים תזונתיים מומלצים מאוד, משום שהם שומרים על תחושת השובע לאורך זמן ומרגיעים את הקיבה במהלך הצום הארוך.

הלילה, ערב תענית אסתר, מומלץ לאכול מרק, מנה בשרית כמו עוף, הודו, דג או בקר, ובמחלקת התוספות ניתן ליהנות מאורז, פסטה או ירקות מאודים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

מומלץ לשתות מים כדי להתמודד עם הצמא במהלך הצום.

את הצום כדאי לפתוח בשתיית מים או שתייה מתוקה. אפשר גם לשתות קפה או תה כדי להשיב את זרימת הדם בהדרגה.

חשוב להרבות בנוזלים, והעדיפות הראשונה היא מים קרים.

ניתן להוסיף פרי, פרוסת עוגה או עוגייה כדי לתת למערכת העיכול לחזור לעבוד בעדינות אחרי ההפסקה הארוכה.

את הארוחה הכבדה יותר עדיף לדחות לכשעתיים לאחר צאת הצום כדי שלא להכביד על הגוף. עדיף לאכול כמה ארוחות קטנות מאשר לאכול כמות גדולה בבת אחת.

]]>