דייטים: האם לראות תמונה לפני?

אם נשפוט לפי המראה בלבד לא נוכל להכיר את הבחור שיושב מולנו. אותו בחור ביישן או מצחיק שרצונו, כמונו, למצוא את אהבתו כדי להגיע מתחת לחופה * התלבטויות לפני דייטים בעולם המודרני, כתבה ראשונה בסדרה (זוגיות)

שיפי הוכפלד | כיכר השבת |
החיים היום הם לא מה שהיו פעם. אפשר להגיד בצורה קיצונית שעולם השידוכים הופך לעיתים למסחרי ומלאכותי. הצעות מהשדכנית, מאמא, מאחיות, מחברות, מהדודה שבאה לבקר, מהשכנה הסקרנית, ולעיתים רחוקות אפילו מסבתא שכבר על סף ייאוש מאתנו. הכול למען המטרה העילאית: לראות אותנו נשואות.

האמת? הרווקות שבינינו גם רוצות להתחתן. זה לא סוד. השאיפה לזוגיות והקמת בית נאמן בישראל הם לא דבר של מה בכך. רק מה הבעיה? כדי להגיע אל הבן זוג, הבעל הנכסף, צריך לעבור את המשוכה הקשה ביותר: הדייט.

הפעם לא נעסוק במה ולמה וכמה וכל מה שקורה בדייט, אלא בהתלבטויות הפשוטות והקטנות שכמעט כל אחת מאתנו עוברת. אנחנו בכלל חושבות לפני מה אנחנו רוצות או מעדיפות? האם יראת שמיים היא בעדיפות העליונה? או שמא בחור עובד? ואולי עם אופי ילדותי? או אחראי ומבוגר? האם הגיל קריטי לנו? ועוד אלפי מחשבות.

ההכנות לדייטים בשיאן וכל פרט חשוב: האם משנה לנו מה נלבש? אנחנו מנסות לשדר משהו באמצעות הלבוש או שבכלל לא אכפת לנו? בעתיד נעסוק בנושא הלבוש ואיך כדאי להיראות בדייט. אבל הפעם נעסוק בדבר אחד קטן וחשוב: האם לראות תמונה של הבחור לפני. השאלה היא הגיונית ועוברת כמעט לכולן בראש.

להגיע לדייט 'על עיוור' או שנתלבט לפני על המראה?

לכל צד יש הרבה יתרונות וחסרונות. אנחנו, הנשים, לא מסתכלות בדרך-כלל רק על מראה, זה לא משהו שצריך להסתיר. בשבילנו יש המון דברים אחרים שחשובים בבחור שלנו. האופי, החכמה, הרצון, השאיפות, מה עשה, מה יעשה, מה הוא משדר, איך הוא משפיע, הביטחון שהוא משרה, איך תראה זוגיות איתו ועוד ועוד.

אבל באמת אפשר שלא לדעת בכלל איך הוא נראה? התשובה: אפשר גם אפשר. המראה הוא דבר מתעתע. אם נתחיל לבחון לפי מראה חיצוני תמיד אפשר למצוא פגם. אותה 'פנטזיה' על גבר החלומות אינה שייכת לזוגיות בריאה והקמת בית בישראל. כדי להיות באמת בנשואים טובים ומאושרים, חשוב מאד איך אנחנו מסתדרים ולא איך אנחנו נראים. החיצוניות אינה דבר שולי, ואפשר וחשוב להיראות יפה ולבושה היטב, אבל בעניין הזוגיות? לא בהכרח בכלל.

ולמה? כי אם נשפוט לפי המראה בלבד לא נוכל להכיר את הבחור שיושב מולנו. אותו בחור ביישן או מצחיק שרצונו, כמונו, למצוא את אהבתו כדי להגיע מתחת לחופה. הסוד הגדול ביותר שכל אדם לומד לדעת: המראה החיצוני משתנה עם השנים, אבל ההבנה והאהבה רק גדלה...

כאשר אנו באים בידיעה כיצד הוא נראה, כל הדעות הקדומות והסטיגמות קופצות לראשנו. אם בעינינו הוא 'נראה טוב', מה שרצינו, האם אנחנו לא מגיעות לדייט במחשבה שהכול הולך להיות נפלא? לפעמים הבחור ממש לא מתאים לנו, אבל בגלל המראה אנחנו מנסות שוב ושוב, ולפעמים צריך לחתוך. אותו דבר גם להיפך: מהתמונה הוא לא 'נראה הטעם שלנו', וככה אנחנו מגיעות לדייט בחוסר רצון. גם אם הבחור נפלא, באמת בטוב טעם, והכי חשוב: מתאים לנו בצורה מושלמת, אנחנו לא נרצה אפילו להשקיע טיפת מאמץ.

אז מה עושים? אם יש המלצות, וזה נשמע מתאים, פשוט ללכת ולבדוק. לעצום עיניים ולהקשיב, לבחון את העולם של הבן זוג הפוטנציאלי שיושב מולנו ושותה כוס קפה. ללמוד להקשיב לפעימות הלב שלו ולראות אם את יכולה להצטרף לקצב שלהם.

הכותבת: שיפי הוכפלד, שדכנית חובבנית ורוצה לראות את כולן כבר נשואות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית