'תתעוררו, מדובר בחיים של הילדים שלכם'

ח"כ זהבה גלאון נשאה דברים במליאה, והזהירה כי תיק הבטוחון לליברמן הוא סכנה אנושית מהלכת * 'לא מדובר רק בכסף, מדובר בסודות מדינה, בחיים של הילדים שלי ושלכם. מה אתם יודעים על האנשים שליברמן מעורב אתם? מה אתם יודעים על האינטרסים שלו? מי יוכל ללחוץ עליו? איזה אנשים? איזה מדינות?'* 28 שאלות לליברמן (אקטואליה)

עדינה אייריש | כיכר השבת |
ח"כ זהבה גלאון (מרצ) נאמה או יותר נכון תקפה וגינתה בחריפות את העברת תיק הביטחון לידיו של ליברמן, בנאומה במליאה היא מתארת עד כמה חמורה העברת תיק הביטחוןן לידיו, היא הקריאה את שאלותיו של העיתונאי גידי וייץ (עיתון הארץ) והפנת אליו את השאלות מעל בימת המליאה, העלתה תהיות ושאלות נוקבות ולסיכום איחלה לליברמן שיידבק בו רבב..

הנאום המלא של ח"כ גלאון אודות ליברמן והביטחון..

***

חברי חברי הכנסת, רבותי השרים, אני שואלת, מה אתם חושבים שאתם עושים? אתם באמת מתכוונים להעביר את התיק הכי רגיש והכי ממומן במדינה לידיו של אביגדור ליברמן? אתם רציניים? אתם זוכרים שהאיש הזה נחלץ מכל הפרשיות שהוא נחקר לגביהן רק לאחר שעדים מצאו את מותם באורח מסתורי? אתם זוכרים שכל תפקיד ציבורי שהאיש הזה מילא הוביל אותו להתעשרות מסתורית של משפחתו?

אני מבינה שמאוד חשובה לכם שלמות הקואליציה. מאוד חשוב שנתניהו יקבל עוד שנה של כלום. אבל רגע לפני שאתם מעבירים לידיו של כנראה הפוליטיקאי המושחת ביותר בתולדות ישראל את 70 מיליארד השקלים של תקציב הביטחון, קחו רגע נשימה ארוכה ותחשבו עוד. אתם נבחרתם. אתם ביקשתם מהציבור לתת בכם ובשיקול הדעת שלכם אמון. איפה שיקול הדעת שלכם עכשיו?

חברי חברי הכנסת, ליברמן יהיה שר הביטחון הסחיט ביותר בתולדות מדינת ישראל. כל מי שיש לו מידע על כל שלל פרשות השחיתות שהאיש תאב הבצע הזה אסף במהלך שנותיו בפוליטיקה יוכל להשיג ממנו מה שהוא רוצה. ולא מדובר רק בכסף, מדובר בסודות מדינה, בחיים של הילדים שלי ושלכם. מה אתם יודעים על האנשים שליברמן מעורב אתם? מה אתם יודעים על האינטרסים שלו? מי יוכל ללחוץ עליו? איזה אנשים? איזה מדינות?

חברי חברי הכנסת, אני יודעת מה אתם הולכים להצביע. לצערי, מחלק מכם הפסקתי לצפות להרבה. אבל רגע לפני שאתם נותנים לליברמן את המפתח לתקציבי ענק, לסודות מדינה ולחיי אזרחי ישראל, נראה לי שהדרישה המינימלית היא לקבל ממנו תשובות לכמה שאלות. אני רוצה ברשותכם, חברות וחברים, לקרוא מתוך המאמר של העיתונאי גידי וייץ שהתפרסם ב-19 במאי 2016 ב"הארץ". הוא פרסם 28 שאלות לליברמן, אני קוראת אותן:

שאלה ראשונה: כיצד הצטברו מיליונים בקופת חברה באיי הבתולה בבעלות הנהג שלך לשעבר, איגור שניידר? שאלה שנייה: מהם הכישורים של איגור, שמעורב בחברה אחרת, שקיבלה חצי מיליון דולר מחברך האוליגרך מיכאל צ'רנוי? שאלה שלישית: מהן הסגולות של בתך מיכל, שבזכותן זרמו לחברה בבעלותה מיליונים גם כשהיית שר? שאלה רביעית: איך הרווחת 3 מיליון דולר על עסקה בודדת "להורדת שער הרובל" בפסק הזמן הקצרצר והרווחי שלך מהפוליטיקה, בשלהי שנות ה-90? שאלה חמישית: על מה ולמה קיבלת 20,000 דולר בחודש מהקבלן דוד אפל? שאלה שישית: אילו עצות השוות זהב סיפקת לאפל בפרויקט האי היווני?

שאלה שביעית: האם אפל השתתף במימון מסע הבחירות הראשון שלך? בשאלה השמינית ממשיך ושואל גידי וייץ: מה היה הקשר העסקי שלך עם איש העסקים דן גרטלר, שעשה הון בעסקי יהלומים ומחצבים בקונגו? בשאלה התשיעית הוא שואל: אילו דלתות פתחת לגרטלר ברוסיה? ובשאלה העשירית: מה פשר החברות הקרובה שלך עם מרטין שלאף, שנחשד בהעברת שוחד של מיליונים לאריאל שרון? ובשאלה ה-11: האם שלאף עמד מאחורי ערבות של מיליון דולר לישראל ביתנו? בשאלה ה-12: האם חברה של שלאף העבירה 650,000 דולר לחברה בקפריסין, שהמשטרה הייתה משוכנעת שאתה בעצם הבעלים שלה?

השאלה 13: על מה שילם לך איש העסקים המולדובי דניאל גיטנשטיין רבע מיליון שקלים בחודש בפסק הזמן השני שלקחת מהפוליטיקה? בשאלה 14: מדוע ליהקת דווקא את אלכסנדר ויז'ניצר לתפקידי מפתח בצמרת המדינה, ממנכ"ל מע"צ ועד יו"ר מקורות? ובשאלה 15 מוסיף גידי וייץ: מה ידעת על הקשר הצפוף בין ויז'ניצר לבין ניצבים במשטרה? ובשאלה 16: מה דעתך על כך שוויז'ניצר נעצר פעמיים בשנתיים החולפות בחשד ללקיחת שוחד?

בשאלה 17: ומה שלום פאינה קירשנבאום, שחשודה היום בגזירת קופונים על חשבון הציבור, בין היתר לצורך השקעה בשותפות סמויה ואסורה בחברה לשיווק טבק? ושאלה 18, חברי חברי הכנסת, ומה אתה אומר על פרשת סטס מיסז'ניקוב, האיש שליהקת לתפקידי יו"ר ועדת הכספים ושר התיירות, ושחשוד היום בהתניית תקציבים של מיליוני שקלים לפרויקטים שונים בהעסקת חברתו לחיים?

בשאלה 19 הוא מוסיף ושואל: האם שוחחת לאחרונה עם מיכאל גורולובסקי, לשעבר הנהג שלך והעוזר שלך, שנעצר לאחרונה בחשד לקבלת דבר במרמה וסחיטה באיומים בפרשת מע"צ? האם שאלת אותו כיצד זרמו 33 מיליון שקל ממע"צ לחברה בבעלותו? ובשאלה 20: מי הולכת להיות שרת הקליטה הבאה? סופה לנדבר? זאת שהגנה על הארכי-נוכל גרגורי לרנר, עבדה עבורו כיועצת וניסתה לרקום עסקת גז בינו לבין שוני גבריאלי? ובשאלה 21: ומי היו החפרפרות שלך במשטרה? ובשאלה 22: ומדוע נהגת לבקש מאנשים אקראיים את הטלפון שלהם כדי לעשות שיחה? ובשאלה 23: ולפרק את הסוללה? ובשאלה 24: ולהזהיר את החברים שלך שהמשטרה "יושבת עליהם"?

בשאלה 25: מדוע ראית דווקא במוחמד רשיד, מקורבו של שלאף ומי שהואשם בשוד העם הפלסטיני, ראית בו המועמד האופטימלי לעמוד בראש הרשות? ובשאלה 26: מדוע התעקשת לשלוט במשרד לביטחון פנים בשתי הממשלות הקודמות? וללהק נציג לוועדה למינוי שופטים? ובשאלה 27: איך ייתכן שראשי הפרקליטות והמשטרה, שעסקו בחקירה הפלילית נגדך, חשו שלכל יעד בעולם שהם הגיעו אליו בניסיון לעלות על עקבותיך, כבר הגיע מישהו לפניהם? ובשאלה האחרונה.

בשאלה 28: האם כבוד שר הביטחון המיועד מוכן לענות לציבור על כל השאלות האלה, רגע לפני שהוא מתיישב על הכורסה בקומה ה-14 בקריה, ודורש מאנשי הצבא תחקירי אמת?

***

אלה השאלות של גידי וייץ, 28 שאלות. ואני שואלת אתכם, חברי חברי הכנסת: מה עלה בדעתכם? איזה מחיר אתם מוכנים לתת לכולנו לשלם עבור חמישה ח"כים בקואליציה? אתם הרי חיים כאן. ההצבעות שלכם יירשמו. אתם תיאלצו להסביר את זה לילדים שלכם. לאיזה עוד תהום מוסרית אתם מוכנים לתת לראש הממשלה להצעיד אתכם? לתת לאיש הזה, אחרי ששאלתי את השאלות האלה, לאיש הזה, לעמוד בראש משרד הביטחון?

הממשלה ההזויה הזו אולי תשים בידיים המלוכלכות שלך, ליברמן, את תפקיד שר הביטחון. כן, מותר לך לחייך עכשיו. אבל אני אומרת לכם, חברי חברי הכנסת, ושידע את זה גם אביגדור ליברמן: לא לעולם חוסן. מכל הפרשות האפלות שאתה מעורב בהן, ליברמן, בסוף משהו יידבק בך. בסוף משהו יפיל אותך. זאת מילה שלי. תודה רבה, גברתי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית