מיתוס: 'חרדית בת 30 נראית כבת 90'

תודה לאמנון לוי שבזכותו ראינו את פניה של האישה החרדית באור חדש ובהיר. חייבת להודות שכאשר ראיתי את הפרומו של התכנית לפני שבוע, נבהלתי ודאגתי לשמה הטוב של האישה החרדית. כטיבם של ספוילרים המקצינים את הרגעים הדרמטיים כדי למשוך את לב הצופה (דעות)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
הטרידו אותי המשפטים ׳חרדית בת 30 נראית כבת 60׳ או ׳בליל החתונה עושים ברית׳.. צפיתי בדריכות ובחשש וגיליתי את מה שידעתי כל הזמן. האישה החרדית נראית נפלא מתמיד האם יתכן שאמנון בוחר את המרואיינות לפי יופיין ומידת הטיפוח שלהן?

או שזו פשוט רווחת מאד בציבור החרדיות או שמא אישה יראת ה׳ באמת שמחה בחיים שה׳ נתן לה, חיה את הבחירות הנכונות לה ומקדשת שם שמים ואז יופיה ניכר ועיניה זוהרות. כך מצאתי לאורך הפרק הראשון נשים חכמות נבונות יפות אמיצות שאינן זקוקות לרחמיו של אף ׳חילוני מחמד׳ שיבוא להאיר ולהעיר להן את דרכן.

המרואיינות בכתבה שלמות בדרכן ולא נצרכות לפעלולי המצלמה והקידמה כדי לדעת מה נכון להן לעשות בחייהן. גם הסיפור עם ׳הברית׳ רק מדגיש את הבורות של המראיין והצופים שלו. אכן הבית היהודי הוא מקדש והסכם הזוגיות יותר נכון הקידושין כפי שהם מכונים ביהדות הם ברית בין האישה לבעלה.

ההסכם הזה יוצר בית של שיתוף פעולה בו כל אחד מהצדדים מכיר ויודע בתפקידיו המכובדים כדי שבבית תשרור אהבה אחווה שלום ורעות. וגם אם אתה לא יכול או לא רוצה להבין זאת, מגוון הנשים המדהימות, הבלנית, הרבנית, מדריכת כלות, הפאנית, האימא ל11 ורואת החשבון לכל אורכו של הפרק מוכיחות זאת.

ולמרות שאני במקומן הייתי מפסיקה לנסות להראות שהחיים שלי טובים כמו שהם, כי תמיד יש מקום לצמיחה, עדיין אני בוחרת כל יום מחדש להיות אישה יהודיה שומרת תורה ומצוות.

אם תשאלו אותי מה שחסר בפרק הזה הוא אותו רובד רוחני ותורני נוסף עמוק יותר של האמונה היהודית, של הביטחון בבורא עולם, שכן היהדות היא לא תורה לוגית שיש בה רק הגיון המסביר איך לחיות, בתורה הקדושה קיימים רבדים גבוהים ונסתרים של עבודת הנפש פנימה, הלימוד והעיון בהם הוא הפתרון לעידן המודרני בו יש חילופי תפקידים של הנשים והגברים. צו השעה כדי לאזן הוא שנשים ילמדו גם הן תורה וחסידות כדי שיתחברו למקור העליון שלהן.

אני מזמינה את אמנון וכל הצוות לשיעור פרשת שבוע בזוית נשית חסידית שייהנו גם הם מזיווה של תורה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית