ארץ זבת חלב ודבש..

חלב שקדים

עשוי שקדים טחונים והוא הנמוך בקלוריות מכל סוגי החלב האחרים, כל עוד הוא לא ממותק. הוא אינו מכיל כולסטרול, שומן רווי, ומטבע הדברים ללא לקטוז. לחלב שקדים יתרונות רבים, הוא מכיל 50 אחוזים מהסכום היומי המומלץ של ויטמין E, אשר מכיל תכונות נוגדות חמצון החיוניות לבריאות העור. ומכיל ערכים גבוהים של שומן בריא (כגון חומצות שומן אומגה, שבדרך כלל נמצאות בדגים), אשר מסייעת במניעת לחץ דם גבוה ומחלות לב.

למרות שחלב שקדים מכיל רק גרם של חלבון למנה, הוא מכיל שפע של ויטמינים מקבוצת B כמו ברזל וריבופלאבין, שניהם חשובים לצמיחת שרירים וריפוי. חסרונות: לעומת סוגי החלב האחרים, חלב שקדים מכיל רק מעט חלבון, אלא אם הועשר באופן מיוחד. נוסף על כך, הוא אינו מתאים לאנשים הסובלים מאלרגיה לאגוזים ותכולת הנתרן שבו גבוהה יותר מסוגי חלב אחרים.

חלב סויה

חלב סויה מיוצר מהשריית פולי הסויה וטחינתם בתוספת המים. התוצאה היא חלב עשיר בחלבון ובסידן, שאינו מכיל שומן רווי. חלב סויה הנו דל-קלוריות יחסית, ומכיל את כמות הפחמימות הקטנה ביותר מבין סוגי התחליפים השונים.

יתרונות: התכונה החשובה ביותר של חלב סויה היא יכולתו לשפר את פרופיל השומנים בדם. חומצות השומן הבלתי רוויות בסויה יכולות לעכב את העברת הכולסטרול לתוך זרם הדם. שומן חלב סויה הוא בלתי רווי והכולסטרול אפסי. בנוסף, חלב סויה מכיל פיטואסטרוגן, (פיטוכימיקלי הדומה במבנה שלו לאסטרוגן) שנמצא יעיל במניעה והקלה על תסמונות גיל המעבר. אותו פיטואסטרוגן מאיץ את ספיגת הסידן על ידי הגוף ומונע את אובדן מסת העצם. בעבר היו מחקרים שהצביעו על קשר בין צריכת סויה לתחלואה בסרטן השד, אך כיום ההמלצות הן דווקא לצרוך מוצרי סויה שהוכחו כמונעי סרטן. חסרונות: מוצרי סויה עלולים לעכב ספיגה של מינרלים ושל חלבון בגוף, ובכך עשויים למנוע מאיתנו ערכים תזונתיים חשובים.

חלב אורז

חלב האורז מיוצר מאורז בתהליך טבעי. לאחר שמנקים אותו, טוחנים אותו ומשרים אותו במים חמים, מוסיפים לו אנזימים, על מנת לגרום לתסיסתו. תהליך זה למעשה מדמה את תהליך העיכול המתרחש בגופינו ובתום התסיסה מושג משקה האורז. זהו החלב הפחות אלרגני מכל תחליפי החלב ומהווה בחירה טובה עבור אותם אנשים שאלרגיים ללקטוז או לאגוזים. הוא דל מאוד בשומן ובקלוריות והוא קל מאוד לעיכול. כדאי לבחור בו במקרים בהם מגלים רגישות לכל משקה אחר.

חסרונות: מבחינה תזונתית, חלב אורז מועיל פחות מסוגי חלב אחרים כיוון שהוא מכיל כמות פחמימות גבוהה וריכוז חלבונים נמוך. כך שזו הבחירה הפחות רצויה עבור אנשים עם סוכרת כמו גם לאנשים שזקוקים ליותר חלבון, כגון ספורטאים או קשישים. כמו כן, הוא אינו מכיל די סיבים תזונתיים.

הכנה הומאופתית מחלב

מבחינה פיזית, זו אחת ההכנות ההומאופתיות (רמדי) החשובות לעצירות כרונית, שהרבה פעמים מלווה בכאבי ראש. לפעמים זהו "כאב ראש אמריקאי" - מתחיל בבוקר ומתחזק ככל שהשמש עולה, ומשתפר בערב. היא מתאימה לאנשים הסובלים מקור וכאשר הסימפטומים מחמירים בקור, וכן לאלה בעלי הרעה ברורה משתיית חלב –שיכולה לגרום לנזלות וליחות במערכת הנשימה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

מבחינה נפשית, אנשים שרמדי מחלב יכולה להתאים להם יספרו על פחדים ממקומות סגורים, תחושות של קונפורמיות המלווה בעצבות, תחושות של חוסר מיצוי עצמי וויתור. פעמים רבות הם יהיו אנשים עדינים, דברנים, שרוצים לתת ולעשות בשביל אחרים ובעלי כוח סבל גדול. ההכנה ההומאופתית מותאמת באופן אינדיבידואלי על בסיס מאפיינים אלו. לכל אדם תותאם התרופה ההומאופתית המתאימה לו ולו עצמו בלבד.

ההומאופתיה מתייחסת הן למצבו הפיזי והן למצבו הנפשי של המטופל ומטפלת בסיבות שאפשרו לבעיה להתהוות בגוף. הטיפול ההומאופתי לוקח בחשבון שביטויי הבעיה יכולים לנבוע מקשיים רגשיים וקשיים פיזיים. הטיפול מעורר את המערכת החיסונית להילחם בגורם המחלה ביעילות ולחולל שינוי. הטיפול מתמקד במקור הבעיה מן השורש ולכן התהליך הנוצר בגוף הוא תהליך של ריפוי אמיתי.

אם חשקה נפשכם בחלב שקדים, קבלו מתכון מנצח:

כוס שקדים לא קלויים
3 כוסות מים (רתוחים שהתקררו)
קורט מלח
יש להשרות את השקדים במים עם מעט מלח ל 12 שעות. מומלץ לכסות את הכלי במגבת. לאחר ההשרייה יש לשטוף את השקדים מספר פעמים, להכניס לבלנדר עם 3 כוסות מים ולערבל. לשפוך את החלב לתוך חיתול טטרה או שקית בד ולסנן את החלב מהשקדים.
החלב מוכן לשימוש וניתן לאחסנו כ 4 ימים במקרר
לגיוון, אפשר להוסיף לשקדים 3 תמרים או 2-3 כפיות של מייפל טבעי או חצי כפית תמצית וניל טהור.

הכותבת היא: ליאת גרינוולד - דלויה הומאופתית קלאסית RCHom, חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית, מתמחה בליווי משפחות לרפואה שלמה, מרצה ומנחה סדנאות להומאופתיה.

]]>