חרדית, התראיינת כבר אצל אמנון לוי?

סוגיית החרדיות האמתיות של אמנון לוי, באמת לא ממש מעניינת את הציבור החרדי, ואפילו מעליבה במעט. משאל קטן העלה כי אמנון לוי בוחר להציג את החרדים בסדרת כתבות בעלות עריכה מגמתית ותסריט קבוע מראש, קצת משעמם (תרבות)

טליה אדר | כיכר השבת |
פנים אמיתיות, חרדים, חרדיות, נפילה בפח, ידיעות צהובות ועריכה מגמתית משעממת שהולכת ומאבדת מצבעה הצהוב ומאפירה כל פעם מחדש על תחקירניה הרודפים את החרדים שהתפקחו, כי לא מאהבתם או מקרבתם רוצים זאת אלא - כי עוד רגע .. והחרדים כבר לא מה שהיו, יש להם עולם, דרך ותרבות עשירה משלהם. אז למה ללכלך את המסכים בשביל אייטם אפור שבאמת.. הפך להיות משעמם.

אלו הם התגוות שעולות על הפרומו של הפנים האמיתיות של הנשים החרדיות, טוב נו חייב פרק נוסף שיסקר את האישה החרדית המעניינת, ואולי הפרומו הוא רק כדי למשוך צופים רבים שיפלו לרשתו של אמנון לוי, ואז תתגלה הנסיכה החרדית בהתגלמותה? מי יודע..

אמנון לוי וצוות תחקירניו עובדים קשה, הם מביאים צהוב למסך, משהו מעניין אבל.. הם אבדו את הזמן שנות ה--80 כבר לגמרי מאחורינו ואנחנו צועדים לקראת שנות המאה ועשרים המתקדמות.. החרדים כנושא, החרדיות כמושא מרכיבים סדרת כתבות מעניינת שמביאה את הצופים לבהות במסך, אלו שצורכים את תכניו ולהבין כי הפעם באמת הוא איבד את זה...

יצאנו לברר קצת מה היו התגובות במגזר הכללי בקרב נשים חילוניות על התוכניות האמיתיות של אמנון לוי ואלו הן התוצאות: (ברור קצר)

סיגל מ. "התוכניות הקודמות היו די מעניינות, מה שהיה חסר לי שם זה נקודת האמת לאורך כל הסדרה ראיתי רק חרדים שמתלוננים על חרדיותם, מכיוון שאני חיה לא מעט שנים ובקרב עמי אנוכי יושבת, ויש לי חברים וחברות חרדיים, לא התחברתי כלל לתוכן הדברים - ותאמת, אפילו קצת מעליב הזילזול באינטלגנציה של הצופה".

אהובה נ. טוענת כי התוכנית על החרדים לא מעניינת אותה, והיא מכירה את החרדים מזווית אחרת, "יש לי אחות חרדית שחזרה בתשובה לפני 20 שנה בערך, יש לה ילדים מדהימים, ואני חושבת שלחרדים יש פנים אחרות ממה שהציגו אותם על המסך".

גיתית ע. ציינה שהיא דווקא מאד אוהבת את התוכניות שלו, "כמו בסרטים זה בסה"כ נקודת מבט שנתונה לפרשנות, ולא ניתן להסיק מזה מסקנות גורפות על ציבור שלם. מה גם שנראה כי יש מגמה מסויימת בעריכה ויכול להיות כי נובעת משיקולי רייטינג כאלו ואחרים".

ענבל מור - יוסף שהשתתפה בתחקירים שקדמו לתוכנית, העלת בדף הפייסבוק שלה לפני כמה שעות את הפוסט הבא:

אלו הם התגוות שעולות על הפרומו של הפנים האמיתיות של הנשים החרדיות, טוב נו חייב פרק נוסף שיסקר את האישה החרדית המעניינת, ואולי הפרומו הוא רק כדי למשוך צופים רבים שיפלו לרשתו של אמנון לוי, ואז תתגלה הנסיכה החרדית בהתגלמותה? מי יודע.. ,אמנון לוי וצוות תחקירניו עובדים קשה, הם מביאים צהוב למסך, משהו מעניין אבל.. הם אבדו את הזמן שנות ה--80 כבר לגמרי מאחורינו ואנחנו צועדים לקראת שנות המאה ועשרים המתקדמות.. החרדים כנושא, החרדיות כמושא מרכיבים סדרת כתבות מעניינת שמביאה את הצופים לבהות במסך, אלו שצורכים את תכניו ולהבין כי הפעם באמת הוא איבד את זה... ,יצאנו לברר קצת מה היו התגובות במגזר הכללי בקרב נשים חילוניות על התוכניות האמיתיות של אמנון לוי ואלו הן התוצאות: (ברור קצר)
‏ התחקירנית נחמה דינה (דידי) שור, העלתה תגובה בעקבות דברים שנאמרו עליה:

תגובתי:
א. מי שקובע על סדרה שהיא מכפישה עוד לפני שראה אותה, עצתי לו שיחכה בסבלנות.
ב. ביקורת על כתבה היא תמיד כלפי הכתב ולא כלפי הצלם/עורך/ תחקירן. ולכן הפצת תמונותיי והכפשות עלי הם רכלנות זולה ותו לא.
ג. כל המרואיינות קיבלו את המידע היכן תתפרסם הסדרה.
ד. בעבודתי כתחקירנית התאמצתי להביא אל המסך את המיינסטרים החרדי היפה לגווניו, בניגוד למה שקורה בדרך כלל בכתבות על קיצוניים או שוליים. הצלחתי ב''ה להביא אל המסך נשים שמייצגות את המגזר בכבוד, על גווניו השונים. הכתבה מעלה על סדר היום נושאים חשובים בחיי האישה החרדית, שהעיתונות החרדית לא עוסקת בהם. תקוותי שהסדרה תעלה במחוזותינו דיונים וחשיבה על נושאים אלו.

***
בקיצור, מה שנותר לנו הוא לשאול מיהי חרדית? או שבעצם השאלה הזו מיותרת לחלוטין...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית