רק אחדות: פרס האחדות הוענק לארגון 'קשר יהודי'

​ארגון קשר יהדי חרט על דגלו לדאוג לקשר ערכי בין חילונים לדתיים, קשר אמיתי המתבסס על לימוד בחברותות באופן קבוע. לפני כשבוע הוענק פרס ירושלים לאחדות ישראל לארגון החרדי "קשר יהודי"​. הנשיא נשא את דבריו ואמר: "אני מביט בהתפעלות בעשייה של ארגון "קשר יהודי"​, אולי זו ההזדמנות שלי גם לבקש חברותא,​ כי ​גם נשיא צריך ללמוד" (תרבות)

מאמע | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ורעייתו נחמה ריבלין, א​י​רחו בבית הנשיא את טקס הענקת "פרס ירושלים לאחדות ישראל". הפרס ע"ש של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל נוסד על ידי ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, העמותה לזכר שלושת הנערים​ ​וארגון "גשר", והוא מוענק זו השנה השנייה במטרה להעלות על נס ארגונים ויחידים אשר תורמים לאחדותו של העם בישראל ובתפוצות.

​כמידי שנה מוענק פרס אחדות ישראל לארגונים שונים, השנה זכה בפרס ארגון "קשר יהודי" בזכות פרויקט הדגל שלו - פרויקט חברותות אשר יצר למעלה מ-6,000 חברותות אישיות בין חרדים לחילוניים.

ארגון "קשר יהודי" מעודד חילונים וחרדים לפתוח בדיאלוג אינטלקטואלי, אישי וב"גובה העיניים", להקשיב, להכיר מקרוב ולעסוק ביחד במכנה המשותף הבסיסי ביותר - תורת ישראל.

החברה הישראלית יצרה חומת בטון של ניכור וזרות בין המגזרים אותה ארגון "קשר יהודי" ממוסס בעזרת קשרי ידידות אחד על אחד, בין תושבים חילוניים ושומרי מצוות.​ ​"קשר יהודי" מפעיל תרי עשר בתי מדרש קבועים, בהם נפגשים חילונים וחרדים ללימוד משותף באווירה נעימה, בעיקר בשכונות מעורבות ומייצר מוקדי אחווה בשכונות מריבה.​

"לפני שנתיים ימים, בט"ו בסיוון ה'תשע"ד, נעלמו עקבותיהם של גיל-עד שער, נפתלי יעקב פרנקל ואייל יפרח", פתח הנשיא. את טקס קבלת הפרס​​ ​והזכיר את ימי החיפוש אחר הנערים שיצרו אחדות מיוחדת בעם עד יום בשורת איוב על מותם. "שלושה פרחי חמד שהלב עדיין מסרב לעכל שהם אינם עמנו. שמונה עשר ימים הלב היטלטל בין תקווה לייאוש. "שמונה עשר ימים תפקדנו כולנו כיחידה אחת מלאת דאגה אחת ותקווה אחת. שמונה עשר ימים זנחנו את המחלוקות המפלגות אותנו בחיי היום יום והפכנו לעם אחד. ממש כפי שמתאר​ת התורה​ את עם ישראל, רגע לפני מתן תורה- 'כאיש אחד ובלב אחד'."

שמונה עשר ימים היינו לב אחד. לבסוף נשמעה בשורת האיוב, ויחד, שוב יחד, לווינו אותם בדרכם האחרונה." בשמונה עשר הימים הנוראים הללו, גילינו לא רק את פניהם המאירות, אלא נחשפנו גם לערוגות מהן הם נקטפו- למשפחותיהם מלאות ההדר והמופת ששמשו לכולנו מודל לממלכתיות ולסבלנות לבגרות ולאחריות, שלא פעם נדמות כחסרות מהשיח היום-יומי שלנו, כאן. במלאת שנה לחטיפתם של הנערים, עמדנו כשלפנינו האתגר מה לעשות על מנת שה'יחד' והאחדות הללו לא יישארו רק כזיכרון לאירוע שהיה וחלף.

הנשיא ציין את חשיבות הפרס, ברך את הזוכים על פועלם ואמר "פרס ירושלים לאחדות ישראל ויום האחדות אותו אנו מציינים היום, הוא יום המבקש להנציח את אותו ה'יחד', הפעם מתוך בחירה. אני מביט בהתפעלות בעשייה של הזוכים- של ארגון

​קשר יהודי" הוסיף הנשיא בחיוך "אולי זו ההזדמנות שלי גם לבקש חברותא, גם נשיא צריך ללמוד", והמשיך: " ייחודו של היום הזה הוא בכך שהיום אנחנו לא מתביישים להניח את השסעים הרבים מאחורינו ולהתחיל לחשוב על האחדות כערך מעשי. כיצד ניתן לקדם אותה בפועל ולאורך כל ימות השנה​".​

יוזם הפרס, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת נשא דברים ואמר : "בימים הקשים של חוסר הוודאות על גורל שלושת הבנים, ראינו את כל עם ישראל- חילונים וחרדים, צעירים ומבוגרים, אנשי שמאל וימין- מתפללים יחד, כתף אל כתף- במפגן נדיר ועוצמתי של אחדות ישראל. מספר ימים לאחר מכן במהלך השבעה על הבנים הרגשתי שאת הגשרים שבנו שלושת המשפחות בין חלקיה השונים של החברה הישראלית, דווקא בשעתן הקשה ביות

​ר​, חובה עלינו לשמר, לחזק ולבנות רבים וחדשים כמותם. לא רק בעתות מלחמה ומשבר, אלא בכל יום ובכל רגע, וכך נולד פרס האחדות. אני שמח שהצלחנו במשימה המשותפת והחשובה, ומקווה שהמעמד הזה מהווה הנצחה ראויה לזכרם של הבנים האהובים. מירושלים העיר שעושה כל ישראל חברים יוצא היום מסר של חיבור וקירוב לכל ישראל והתפוצות".

בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער ז"ל, אמר בדבריו כי "מ"שובו אחים" ל"כולנו אחים"- בטקס מרגש בו חשנו שמחה וכאב גם יחד, זכינו לציין השנה את יום האחדות ולחלק את פרס ירושלים לאחדות ישראל זו השנה השנייה בבית הנשיא. זוכי הפרס יכולים להוות מגדלור לכולנו על עשייה ברוכה למען האחדות בחברה הישראלית ובעם היהודי כולו בחיי היום יום. כולנו תקווה, כי על אף המשברים והאתגרים העומדים לפתחנו, עשיה זו תשפיע על מעגלים רחבים בארץ ומחוצה לה בשנים הבאות".

אילן גאל דור, מנכ"ל 'גשר': "אנחנו בגשר רואים ביום האחדות מגדלור לכל השנה כולה. אירגונים, מנהיגים והציבור הרחב מרגישים את הצורך בשיח אחר, קשוב ומכבד, בחברה הישראלית"

הפרס הראשון בקטגוריית

​ ​האחדות הוענק לגברת צילה שניידר,​ יזמת, מייסדת והעומדת בראש ארגון "קשר יהודי".​ בחירת הזוכים בפרס נעשתה על ידי ועדה ציבורית מיוחדת בה חברים: ראש העיר ירושלים ניר ברקת, משפחות הנערים, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, הרמטכ"ל לשעבר בפעילות ציבורית ראשונה משחרורו- בני גנץ, שרת החינוך לשעבר פרופ' יולי תמיר , חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן , הרב הראשי לשעבר של בריטניה, לורד זקס, נשיא גשר הרב ד"ר דני טרופר, אל ועדת הפרס הוגשו מאות מועמדויות ולאחר תהליך ארוך נבחרו הזוכים, אשר פעלו בצורה מופתית לאורך שנים למען אחדות ישראל, בארץ ובתפוצות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית