אז מה קורה אם נוותר על הדיאטות המתישות ונבחר רק יום אחד בשבוע בו נקפיד על תזונה מבוקרת? אומנם ביום הזה ההגבלות התזונתיות יהיו חמורות ביותר, אבל זה עדיין רק יום אחד בשבוע...

לא מעט כוכבות וגם נשים פחות מפורסמות מספרות שהקפדה על יום הגבלות אחד בשבוע מביא לירידה במשקל, אומנם איטית, אבל די עקבית. אך כדי ששיטת ההרזיה הזאת תצליח, חשוב כמובן להקפיד על כללים בסיסיים:

- יום לפני "יום הדיאטה" ויום אחריו אסור ליצור עומס יתר על מערכת העיכול. מומלץ להעדיף מרקים, מוצרי חלב ומאכלים קלים.

- יום הדיאטה אינו יום צום! הרעיון הוא לצמצם את מספר הקלוריות ולצמצם את מגוון המאכלים, אך לא לצום, היות וצום מהווה מאמץ קשה מדי עבור הגוף שלנו מכדי שנוכל לחזור עליו כל שבוע. ביום הזה מקפידים על תפריט דל וצורכים כ-1000 קלוריות.

- את כל האוכל המתוכנן ליום הדיאטה צריך לחלק ל-6 ארוחות. בכל ארוחה אוכלים את האוכל לאט ולועסים היטב.

- בימי דיאטה חשוב במיוחד להרבות בשתייה, לפחות 2.5 ליטר של מים מינרליים. כמובן לא משקאות מוגזים, לא שתיה ממותקת ולא מיצים. כוס מים יעזור גם להתגבר על התקפי הרעב שכמעט בלתי נמנעים בשבועות הראשונים של הקפדה על "ימי דיאטה".

- בימי דיאטה לא מומלץ לבצע פעילות גופנית ותרגילי כושר. יחד עם זאת, כדאי לתכנן פעילות מעניינת בשעות הערב, עדיף הרחק ככל האפשר מהמקרר והמזווה.

- והכלל החשוב ביותר: יום דיאטה אינו מכפר על זללנות לא מבוקרת בשאר ימי השבוע! על מנת שיום הדיאטה באמת יביא לירידה במשקל חשוב מאוד שגם בשאר הימים לא "נפצה" את עצמנו על הייסורים של היום הזה בכמויות בלתי מוגבלות של שוקולד ומאפים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

דוגמאות לתפריט ל"יום דיאטה":

- יום פרות: 1.5 ק"ג של פרות שונים ו-500 מ"ל של מיצי פרות.

- יום דגים: 450 של דג ים וסלט ירוק עם מעט שמן זית.

- יום תפוחי אדמה: 1.5 ק"ג תפוחי אדמה מבושלים או אפויים ולבן דל שומן.

- יום חלב: 600 ג' גבינה לבנה דלת שומן, 100 גרם לבן.

הקפדה על יום אחד של דיאטה בשבוע מאפשר לצמצם את כמות הקלוריות הכוללת שאנו צורכות, לזרז את שריפת השומן ולא פחות חשוב: להסיר את הפחד שמכרסם רבות מאתנו, הפחד מפני הצורך להגביל את עצמנו באוכל.

רבות מאלה שניסו את השיטה מספרות גם שעצם המחשבה שניתן לא לבחון כל ביס שנכנס להן לפה, ועדיין להישאר במסגרת הדיאטה, מקל עליהן מאוד ומאפשר גם בימים ה"החופשיים" לשמור על תזונה בריאה.

]]>