תפסיקו 'לקרוע' את התורה!

היכן אותם צדיקים נסתרים שיושבים שם בכנסת ולא רואים את הכותל מתפורר מול עיננו? הכותל זה לא מרכז תיירים. הכותל הוא חלק מההיסטוריה של העם היהודי, חלק מהעם שלנו, אם אתם יושבים שם תלחמו עם השיניים שלכם, ותפסיקו להתעסק במריבות בטוויטר בזמן שלא רחוק מכם 'נשות הכותל' מזמינות את כל נשות ישראל לקריאת התורה (דעות)

גילי ש. | כיכר השבת |
תקופה ארוכה שאני מנסה להבין האם יש אמיתות בדבר הנקרא ״נשות הכותל המערבי״ החדשות היו מפוצצות וכן גם הכעס והמרה ניסיתי לגגל אחר אותן נשים ולהבין מה פשר היציאה הלא כלכך מוצלחת הזו, והגעתי למסקנה שבשביל לשפוט את המצב.. אצטרך לצעוד לכיוון שריד בית מקדשינו ולבדוק שמא מדובר רק בכתב מבולבל שסתם העליל עלילות שווא..

לפי 'רב גוגל' (אם יש נשות כותל יש רב גוגל ) הבנתי שראש חודש זה הזמן הנכון והמצוי של נשות הכותל יאמר לזכותן.. שסופסוף אחרי תקופה ארוכה של כיסופים אולי הגיע הזמן לפנות טיפה זמן ולצעוד לשריד בית מקדשינו. השעה הייתה שעת בוקר כבר עברתי את עמדת השמירה מביטה בהתרגשות לכיוון הקיר המלכותי..

ואז, חשכו (או הלבינו?) עיניי במראה הלבן לבן הזה, אמרתי שמא התבלבלו כאן וחצר הגברים הפך חצר הנשים? אך לא.. זה נכון, מציאות מרה, הכותל הפך למעיין קרקס לא ברור שעד כדי כך כמעט רציתי לקחת רגלי ולברוח שחלילה לא יחשבו
שאני חלק מהמופע ההזוי הזה, הבטתי מרחוק.. מביטה בספרי תורה מורמים אלעל באוויר וילדות קטנות בטלית מונפות על כתפי אימותיהן (?)

אז כן,

זה נכון, לא חלום - את האמת? התביישתי, לעמוד שם, ולחשוב שלפני כמה אלפי שנים המקום הזה היה חלק מבית המקדש המקום הקדוש בעולם, היום? הפך לקיר מריבה והוכחת ״זכויות האישה״ במדינתינו.. עברו ימים, והמאורע לא רצה להמחק מהראש. התחלתי לקרוא יותר ויותר על מה מדוע ולמה יוצאות אותן ״נשים״ נגד הסטורית רבת שנים והחלו ב״מהפך״ ההזוי הזה..

והינה,

״ניצחון״ אדיר לנשות הכותל, רחבה משותפת ל״תפילות״ שבה כל אחד ואחת ירגיש שיוויון. וכמו משמים יצא לי להיפגש עם אחת מהן, ועם קצת חוצפה החלטתי לשאול אותן, האם מדובר כאן ברפורמה? באיזו תורה הן מאמינות? ואז קיבלתי תשובה מעט מפתיעה: ״בשנת 2016 הגיע הזמן לשיוויון לפחות בדברים ״המותרים״ בהלכה לנשים..״

אז כן,

הבנתי, זה הסיפור - ״שיויון״ הן רוצות כדברן, לא מדובר פה בכפירה בתורת משה וישראל והינה, הכותל התחלק ל-3 והמטרה הבאה. להעיף את רב הכותל, מי צריך רב? הן שואלות. ואני, בחורה הכי של שנת 2016.. מנסה להבין, מה המטרה שלכן נשות הכותל? יש דברים שהם טבע העולם, כמה שתתאמצו לא תוכלנה לשנות את המצב.

אלוקים ברא שני מינים זכר ונקבה, גם עם כל הטכנולוגיה והקידום לעולם אך לעולם! לא תוכלנה לשנות את זה. כמה שתוכיחו שמותר, יש תפקיד לנשים ויש תפקיד לגברים. ואני לא מדוברת על אמונות, אתן מדברות איתי על הנחת תפילין? קריאת התורה? למי בדיוק אתן קוראות את התורה? אתן קורעות את התורה! אתן נמצאות שם רק בשביל ההצגה! בשביל להוכיח לעולם שאישה זה גבר וגבר זה אישה! אבל זה לא! וכמה שתנסו לשנות את זה.

לא תצלחנה! יש תפקיד ויש תפקיד, כמה שתלחמו בזה, לא תצלחנה לשנות את זה. ברכת הכוהנות, הורדת המחיצה, אז זהו הרצון שלכן לא נובע מ״קרבה לאלוקים״ כפי שאתן מנסות לשדר, אלא מה שאני רואה זה מסכנות ונשים שלעולם לא תצלחנה למצוא את האושר שלהן בחיים תמיד יחפשו לצאת חוצץ, להפוך את האסור למותר.

אז זהו, יש דברים שלא תצלחנה לשנות ואני לא מבינה בכלל את הכינוי הזה שהדבקתן לעצמיכן.. כי בכותל אולי אתן נמצאות. אבל ״נשים״ אתן לא, נשים לא מתנהגות כך, אולי באמת.. אתן זן חדש.. ולא ברור. תוסיפו רק בברכת הכוהנות הבאה את השמות שלכן לרפואה שלמה, ואני קוראת לכל היפי נפש שחיים במדינה הזו, האנשים שמחפשים ״שוויון״ אז כן זה נכון שאנחנו כבר בשנת 2016 המתקדמת..

אך,

הפתיחות הזו לא מראה על ליברליות, אלא על יופי נפש עלוב. היכן כל ״חברי הכנסת״ שמחפשים לשנות את העולם, איזה עולם אתם מנסים לשנות אם על קיר מרכזי שלנו אתם לא מצליחים להלחם? יופי נפש לא נובע ממקום טוב, שבמדינת ישראל ישפטו לטובתן? לחלק את הכותל? מי אמר שבכלל יש מקום לנשים בכותל? נשים צריכים להיות בבית עם הילדים לא להשלים מיניינים! וזה שנתנו לנו פיסה אנחנו צריכות להגיד תודה ולשתוק. (אני יודעת שאקבל על זה בראש אך לוקחת את זה בכבוד).

היכן אותם צדיקים נסתרים שיושבים שם בכנסת ולא רואים את הכותל מתפורר מול עיננו? הכותל זה לא מרכז תיירים. הכותל הוא חלק מההיסטוריה של העם היהודי, חלק מהעם שלנו, אם אתך יושבים שם תלחמו עם השיניים שלכם, ותפסיקו להתעסק במריבות בטוויטר בזמן שלא רחוק ממכם נשים גבריות מזמינות את כל נשות ישראל לקריאת התורה..

אז כן,

נכון אנחנו רוצים להיות ליברלים אך יש דברים שהליברליות לא קשורה אליהן.. טיפה מוסריות, טיפת כבוד, לחלק נכבד באמונת היהודים ועם ישראל.. הלא הוא הכותל המערבי שריד בית מקדשינו..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית