בטיפול; שימי לב לפרטים הקטנים הם חשובים

לא אחת אנו כיועצים ומטפלים נתקלים במבוכה השוררת בזמן הטיפול. בין אם זה בין בני הזוג, או לעתים אף בינך כמטפל לבין אחד או שני בני הזוג. ישנם מקרים המגיעים לטיפול רק בגלל חוסר שימת לב קלה לאחד מהפרטים החשובים (זוגיות)

ד"ר יעקב ארנבג | כיכר השבת |
השבוע הגיע אלי זוג שעל פניו הם נראים נורמטיבים לחלוטין יושב מולך זוג עם "שפת גוף" נינוחה, כלומר כיסאות הקליניקה נמצאים בזוויות המתאימות, שני הזוג יושבים עם הפנים אחד לשני, אין חסימות בינהם לבין עצמם ובינך המטפל, כלומר, היידים מונחות על כריות מושבי הכורסאות, ולא שלובות- דבר המראה על חסימה רגשית, הדבר מעיד לעיתים כי אחד מבני הזוג לא מוכן לתת לבן זוגו את הלב, או לא מוכן להגיש לך המטפל את צפונות ליבו, אצל בני הזוג הזה הכל על פניו נראה זורם לפי הקצב הראוי, הדיבור רהוט, הרגליים מונחות על הקרקע לא משוכלות, אין חסימות רגשיות, דיבור קולח, ולעיתים אפילו מחוייך.

סיבת ההגעה הרשמית של בני הזוג – שהייתה ביוזמת הגברת, טענה שלה, כי "באמת שהכל בסדר", אנחנו מסתדרים עם הילדים, אין חילוקי דיעות משמעותיים ביננו ,"רק שיש לי תחושה שבעלי "לא שם עלי ," בזמן האחרון הוא לא מוכן ולא רוצה להתקרב, ועם כל המאמצים שאני עושה, מבשלת לו את מה שהוא אוהב (כמובן את המאכלים של אימא שלו) לא כועסת עליו על יד הילדים, לא מעירה לו, לא שוברת לו את המילה , לא יודעת מה קורה לו ?! מה שאני לא עושה על מנת לקרב אותו אלי , אני מרגישה ריחוק ..אני כבר באמת לא יודעת על מה לחשוב , אפילו התחלתי לחשוב אולי יש לו מישהי אחרת, המרחק הזה נראה מוזר, והוא לא מדבר, לא יודעת מה קורה איתו ואיתנו"

כיועץ נישואין המנוסה במקרים שכאלו, יש תחומים שלא ניתן לשוחח עליהם עם 2 בני הזוג ביחד, שמעתי אותה באמפטיה מליאה אפי' הזדהתי עם כאבה, ואכן באמת נראה תמוהה בעיני, מה קורה כאן? מהו הסוד שבעלה צופן בליבו ומצביעה ברגליו ואינו חושף רגשות או אינו מתקרב "פיסית" כדבריה .

ביקשתי לשוחח עם הבעל לבדו על מנת ללמוד את המקרה.. "ראה נא.." פותח הבעל ואומר, "היא באמת אישה ניפלאה, מקסימה , אמא מדהימה לילדים, אני באמת אוהב אותה מאוד. משתדל בכל מאודי להעניק לה אהבה, להקל עליה במטלות הבית.. "

דבריו אלו עוד יותר העלו לי את מפלס הסקרנות, ואני חושב בליבי , אם כן מה הולך כאן , היא מכבדת אותו , הוא אוהב אותה .. מה קורה לו? למה היא מרגישה מוזנחת ומנודה? למה הוא מתרחק ממנה?

ראה נא, ממשיך הבעל ומספר לי :" לפני כחודשיים אימה נפטרה, היא הייתה מאוד קשורה לאימה, וגם אני מאוד אהבתי אותה, וכיבדתי אותה , מאז ה"שבעה " הבחורה לא יודעת מה זה אסתטיקה, באמת מזניחה את עצמה, כבר חודשים שהיא לא הולכת לקוסמטיקאית , דבר שהיה קיים באופן רוטיני אצלנו בבית, מאוד קשה לי להתקרב אליה , אני חושב שאפילו במקלחת היא לא בקרה שבועות, אני לא יודע איך לומר לה את זה, אני מכבד ואוהב אותה, לא מסוגל לפגוע בה, מאז שאימא נפטרה אני מרגיש שמשהו גם "מת" אצלה, אני באמת לא יודע איך לומר לה את זה מבלי לפגוע בה, אבל אני ממש לא מסוגל להתקרב אליה, אולי אתה כיועץ נסה לברר ולרמוז לה, באמת מהי הסיבה של הריחוק הפיסי ביננו.."

לאחר הפגישה השלישית עם בני הזוג- החיים ב"ה חזרו למסלולם.

ד"ר יעקב ארנברג – מנהל מכון ארנברג, ללימודי תעודה לייעוץ נישואין והנחיית משפחה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית