טרנד הדיאטות בשיאו, חייבים לרדת במשקל, החגים מאחורינו החופש הגדול לפנינו ואנחנו בעיצומה של עונת החתונות, יש דיאטות מהירות, ארוכות טווח, דיאטות קסם, רעב סלבס ועוד מיליון שמות.. בכל מקרה ולכל דיאטה שבחרת כטובה עבורך, תזכרי כי לכל דיאטה יש השלכות משלה, אז לפני שאת פוצחת בדיאטה חגיגית, קיצית או עונתית כדאי שתזהרי..

סימני אזהרה לדיאטה בריאה:

1. חוסר ויטמינים ומינרלים – הדבר הראשון שיכול להיגרם כתוצאה מדיאטה קיצונית הוא 'מחסור' בוויטמינים מינרלים שחיוניים לתפקוד היומיומי, מחסור בוויטמינים מקבוצת ה -B יכולים לגרום לחולשה, עייפות, נשירת שיער, קשיי ריכוז, חיוורון כאבי ראש ועוד.

2. ירידה ברמת הסוכר – כתוצאה ממחסור בפחמימות וסוכרים פחות סוכר נשלח למוח, כידוע המוח ניזון מסוכרים, מה שגורם לעצבנות וצריכה מוגברת של סוכרים, כתוצאה מכך מפתחים צורך עז למתוק ורצון עז למאכלים ללא שליטה, דכאון ופגיעה במערכת החיסונית.

3. הצטברות נוזלים - בשבועות הראשונים של הדיאטה ישנה הצטברות גבוהה של נוזלים המיועדים לצאת בעקבות הדיאטה, כתוצאה מכך יכולה להיגרם אי ספיקת כליות בעקבות העומס הרב שמצטבר עליה.

4. פגיעה לבבית - פגיעה בהולכה חשמלית וכתוצאה מכך לגרום לאי סדירות בתפקוד הלב.

5. קרישי דם - בעקבות פירוק שומנים מוגבר יכולה להיווצר עליה בפירוק כולסטרול הרע שעלול לגרום לקרישי דם וסתימת עורקים.

6. התייבשות – כתוצאה מאי הקשבה לאותות הרעב שברוב המקים הם אותות צמא, ממעיטים בשתיה וכתוצאה מכך יכול להגרם מצב של התייבשות.

]]>