נשים חרדיות סובלות יותר מדיכאון אחרי לידה

10% עד 15% מהנשים יסבלו מדיכאון אחרי לידה, נשים בשנות העשרים לחייהן עומדות על כ- 30% דיכאון אחרי לידה. הדיכאון מתאפיין במצבים רגשיים שונים שעשויים להתפתח בימים ובחודשים שלאחר הלידה, למשל חרדות, הפרעה טורדנית וכפייתית ותסמונות גופניות * ממחקר נוסף בתחום עלה כי נשים חרדיות סובלות יותר מדיכאון אחר לידה, מדוע? (הריון ולידה)

עדינה אייריש | כיכר השבת |
מחקרים רבים נערכו סביב נושא דכאון אחר לידה, הורמונים והסיבות להחמרת הדיכאון שיכול לגרום עד כדי אבדן. אמנם, לכאורה נראה כי נשים חרדיות בשל היותן 'ולדניות' נראה כי הן לכאורה דווקא מתגברות על הדיכאון שעונן את אותה התקופה שלאחר הלידה. מחקר חשף כי לא כך הם פני הדברים, וכי יש לכך 5 סיבות מרכזיות המסבירות מדוע נשים חרדיות סובלות יותר מדכאון אחרי לידה יותר מאשר נשים מהמגזר הכללי.

המחקר בדק במשך שנתיים 200 נשים אחר לידה וקבע כי נשים חרדיות נוטות לפתח דכאון יותר מחילוניות, ד"ר רנה בר טוענת כי הסיבה לכך היא בעיקר בשל החשש לפנות לעזרה, וכי שימת דגש על הבעיה כמצוקה יכולה להעיב על חיי הנישואין, עוד מוסיפה ד"ר רנה כי ממחקר שהיא ערכה גילתה כי כ-30 אחוז מהנשים הלוקות בדכאון לאחר לידה, לא שיתפו אף אדם בתחושותיהן, נתון זה לכשעצמו יכול להוות בעיה גדולה מאד, חוסר השיתוף ואי ידיעת הקרובים אודות העובר על האישה לאחר לידתה, מהוות סכנה בפני עצמה, היא יכולה לגיע למצבים מאד מסוכנים בשל תופעת הדיכאון ממנה היא סובלת.

מה שמחזיר אותנו שוב להיות יותר ערניים, יותר תומכים, אם ישנה בסביבתכן אישה לאחר לידה, שימו לב, לאותות המצוקה, התעניינו בשלומה ובדקו, עדיף לפעול מוקדם מאשר יהיה מאוחר מדי . דכאון אחרי לידה יכול להיות לכל אישה, כמובן אלו הנוטות לדיכאון בעלות סיכון גבוה יותר, אך חשוב שנשיב לב כי לפעמים מצוקה קטנה, שאינה מקבלת מענה מיידי יכולה להתדרדר למקומות בלתי הפיכים , חשוב לשים לב.

המסקנה העולה ממחקר זה , כי ניואנסים חברתיים, והפחד 'ממה יגידו' או מחשיפה. כאן צריכות לאותת עבורינו כחברה. הנורות האדומות, ודווקא כאן לשים לב, ולהיות נגישים יותר ולזהות בזמן אמת את סבלן של אותן נשים..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית