נשים באמונה: "ואת עלית על כולנה"

על רקע הימים האחרונים והסערות התקשורתיות סביב מותה הטראגי של הגב' ויינשטיין והאשמות הנשמעות נגד מעמדה של האישה החרדית במגזר, התקיימה אמש סדנת העצמה ייחודית לנשים חרדיות. מאות נשים חרדיות השתתפו בסדנת העצמה נשית למהדרין, הסדנה התקיימה במסגרת נופש הנשים של רדיו קול ברמה תחת הכותרת "ואת עלית על כולנה" (נשים)

מאמע | כיכר השבת |
אימון באמונה, זהו שמה של הסדנה בה לקחו חלק נשים רבות. בסדנה התנסו הנשים באימוני העצמה, קאוצ'ינג וגרפולוגיה , כשכל אחת זוכה לאימון יחידני מול מאמנות חרדיות.

מטרתה של סדנת העצמה הייחודית מבית קול ברמה, הייתה להביא לידי ביטוי את כוחה האמיתי של האשה בניגוד להד התקשורתי השלילי המצוי בימים האחרונים.

זהו אינו דבר של מה בכך, לתחנת רדיו חרדית . אבל ב"קול ברמה", מדובר כבר פעם שנייה של פיקה ויוזמת נופש לנשים חרדיות שכל מטרתו - הענקת כלים רוחניים ומעשיים להתמודדות עם האתגרים שהעידן המודרני מציב בפני נשות המגזר.

הגב' אושרת מועלם יוזמת ומפיקת האירוע, מספרת כי האלמנט החוזר שוב ושוב בשיחות עם הנשים החרדיות הוא הצורך לזעוק כנגד התדמית המעוותת שהתקשורת הכללית יוצרת לאותן נשים.

"אני פוגשת נשים עם רקורד של עשייה ויצירה" מספרת הגב' אושרת מועלם "הן משלבות בין ההוויה הרוחנית שלהן לעולם המעשה בין הקודש לבין החול ובעיקר הן יודעות לקדש את החומר ולהשתמש באופציות הכמעט בלתי מוגבלות שהעידן שלנו מאפשר ליצור עוד קידוש ה' ועוד חוויות של קדושה והן כל כך רחוקות מהתפיסה השלילית והרדודה מתבטאת בתקשורת".

ואכן כפי שניתן לראות מהתוכנית בנופש, אין כל סתירה בין אורח החיים החרדי להשתלבות בעולמות של אומנות יצירה פיתוח אישי והעצמה: אורחות הנופש נהנו מתוכני העשירה ומגוונת שלא השאירה רגע אחד ללא ניצול חוויתי ומהנה.

המאמן והגרפולוג גלעד שמעא מספר כי "הרעיון הבסיסי היה לתת למשתתפות טעימה מעולמות הקאוצ'ינג והמודעות העצמית ונוכחתי לראותכי בניגוד למצופה, הנשים החרדיות שמטבען מחוברות מאוד לעולמן הפנימי מבחינות היטב בחשיבות שברכישת כלים מקצועיים שיסיעו להן להתמודד עם האתגרים בחייהן".

במהלך הנופש נהנו האורחות מהרצאות שלהרב שי עמר והרבנית ימימה מזרחי שריתקה את מאות המשתתפות בדבריה הכובשים ומחממי הלב כשהיא פותחת ומספרת על העובדה שתמונתה נתלתה בשלט חוצות ענק מעל בניין מרכזי כניסה לעיר ירושלים.

"גם אם יחשבו עוד שנים ארוכות שאנחנו מקופחות, אנחנו יודעות את האמת והאמת היא שאין חברה בה מעמדה של האשה מכובד ומרומם יותר מאשר החברה החרדית הפועלת לפי תורת ישראל"

הנשים שהגיעו מכל רחבי הארץ, נהנו ממגוון פעילויות מעשירות שהטעינו אותן בכוחות מחודשים בחזרה לשגרה ובהן נסיעה לקברה של רחל אימנו, האומניות לילך בטאט חדווה לוי במופע מיוחד, וסדנת זילוף עוגות של הגב' טלי מיימון.

את הנופש המעצים סיכמה הגב' אושרת מועלם במילות השיר "הכל תלוי בך"שכתבה בין הפעילויות השונות מתוך החוויה ששרתה במלון רמדה בימי הנופש. כשמילות השיר מבטאות יותר מכל את הרעיון שעמד בבסיס הפעילות ובעיקר את תפיסת מעמדה האמיתי של האשה החרדית .


"הכל תלוי בך"

ואף אם בפנייך יעמוד הר
או תהום
גדר גבוהה
או מכשול,
זכרי שבעזרתו יתברך
בידייך הכל.

להפליג על דמיון
להגשים כל חלום,
לשעוט קדימה
באמונה ובתום
ולראות באתגר
רק דרך נוספת לגדול.

לחקור ולשאול
לא לפחד לקום
גם ליפול
ואם מעדת או כשלת
זה שייך לאתמול.

כי הכל בך תלוי
ובידייך הכל.

(מילים: אושרת מועלם)

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית