הוא לומדע'ס? מדד של יראת שמים

אמרו הוא מהישיבה הדגולה בירושלים, ישיבה ששמה רץ לטובה למרחקים. כולם שם שטייגעניסטים, לומדעס ממעש גדולים, רק 'הבסט של הבסט' ההכי טובים שם נמצאים. ובאמת, זה חלום של כל בת סמינר לראות את השם של הישיבה הקדושה במודעות המאורסים, מתחת לשם של ארוסה (שידוכים)

גילי ש. | כיכר השבת |
אז כן,

היא נפגשה איתו, התרגשה כמו ילדה,כנראה היה שווה לה כל המלחמות על הלימודים והסמינר המשובח, אם אחד כזה מסכים להפגש עמה, סימן שהיא שופרא דה שופרא! ובהחלט הבחור לבוש כאחד מהמקום ממנו הוא בא, אך.. משהו חסר שם, מה זה? מה?

היא מנסה לבדוק, כן כן בול לפי התקנון הוא רוצה! עובדת והוא לומד כי ככה זה מקובל. מוסדות טובים ותריסר ילדים..

"למה?" היא שואלת,"מה זה אומר למה?" הוא ענה. כי ככה מקובל! ככה זה בית חרדי למופת.. ככה מקובל, אבל עמוק בלב פנימה?

ואז, היא הבינה. את מה שחסר, יראת שמים? לא הייתה שם.. הכל יבש הכל לפי ש"הוכתב" הרי הוא בחור סוג אלף מוזהב. סתכלו היכן הוא לומד, אבל לא..שום דיבור על אמונה,שום שאיפה..הכל כאילו דקלום שלמד להגיד, כי ככה מקובל!

כמובן, שוד ושבר כשירד השידוך! איך יכולה בחורה מסמינר בינוני להוריד שטייגעניסט בכיר מעולם הישיבות היוקרתי?

נו, נו בטח לא התאים לה הרמה הגבוהה, המשיכו החיפושים ועוד הצעה נשמעת. ישיבה ככה וככה, ממוצעת,לא "וואוו" ובטח שלא תרשם בלוח מודעות המאורסים אבל החברה לוחצת..תבדקי זה נראה מתאים אל תקשיבי למה שאומרים!

נו שווין היא מסכימה לנסות למרות שזה לא הכי קורץ, הרי בשביל מה השקיעה כלכך הרבה שעות של לימוד והתקדמות? בשביל בחור מישיבה ממוצעת? הוא נכנס מחויך ומבויש, ישיבעשער מתוקתק אפילו עם מגבעת.

היא ניסתה להראות כמה היא "לא מעוניינת", אבל לאט לאט..היא לא מבינה שהיא נמשכת. השאיפות הדיבור ההליכות, אולי הוא התבלבל ונפגש עמי במקום אחרת? אבל לא, השם המלא ומקום הלימוד התאימו למה שהציעה השדכנית.. משהו כאן אמתי, הוא לא למדן אבל שואף להיות,השם ישלח השם יעזור, או סופסוף השם יתברך מוזכר.

המבט הביישן שסיפר שהוא כל-כך רצה אך משמים החליטו אחרת. אבל זה בול מה שמתאים לו! כן עכשיו הוא חושב אחרת. היא יצאה מבולבלת, האמנם? זה בול מה שהיא מחפשת. ואז היא הבינה אדם נמדד לפי מעשיו, לפי שאיפותיו ומידותיו האישיות, לא בשם הישיבה שלו, היא אפילו הייתה קצת מבוישת.

אז כן, לא לקח הרבה זמן ששמה ושם הבחור נרשמו במודעת המאורסים, כולל שם ישיבה..

מדד יראת שמים? רק לפי התנהגותך, שום דבר אחר כבר לא קובע.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית