מיכל צפיר: 'חייבת להתמלא בעשייה במקום לרוץ למקרר'

מיכל צפיר ביקרה במקלט בת מלך לנשים מוכות, היא סיפרה להן על השינוי שחוללה בחייה, ואמרה כי הבינה שבמקום לרוץ כל רגע למקרר היא חייבת למלא עצמה בעשייה ונתינה, על מנת להימנע מאכילה רגשית, בביקור היא ריגשה נשים רבות (בת-מלך)

מאמע | כיכר השבת |
מיכל צפיר אחת מהשחקניות הידועות במגזר הכללי, לאחונה מיכל פיתחה שיטת דיאטה מיוחדת משלה על בסיס ניסיון אישי, היא הצליחה בעצמה להשיל קילוגרמים מכובדים ומיתוך ניסיון ורצון היא מסייעת ומכוונת את מי שמעוניין לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא.

כחלק מהרצון של מיכל צפיר לפתח תכנית לשמירה על אורח חיים בריא בקרב הציבור החרדי, היא ישבה ולמדה על נשות המגזר ממלכי וייס. בשיחתן, סיפרה לה וייס על מקלטי בת מלך לנשים חרדיות נפגעות אלימות במשפחה, ועל השיקום הנעשה במקום. מיד הציעה צפיר להגיע ולחזק את הנשים במקלטים.

כחלק מהרצון של מיכל צפיר לפתח תכנית לשמירה על אורח חיים בריא בקרב הציבור החרדי, היא ישבה ולמדה על נשות המגזר ממלכי וייס. בשיחתן, סיפרה לה וייס על מקלטי בת מלך לנשים חרדיות נפגעות אלימות במשפחה, ועל השיקום הנעשה במקום. מיד הציעה צפיר להגיע ולחזק את הנשים במקלטים.,,המפגש היה מרגש ועוצמתי ביותר. מיכל סיפרה בפתיחות רבה על התהליך שהוביל אותה להשיל עשרות קילוגרמים ממשקלה – אך בדגש על השינוי שהיא הבינה שהיא חייבת לחולל בחייה. היא החלה להרגיש צורך למלא את החסר בעשייה, בנתינה, בלמידה ועוד ולא בהליכה אל המקרר בלילה.,נשים רבות מהמקלט הזדהו עם תחושת הכאוס, ועם ההבנה שבכדי להצליח בשינוי בחייהן הן צריכות להגיע לאיזון, וצריכות להבין שמדובר בתהליך, שיכול להיות הדרגתי ואף איטי, ולא במהפך – שיכול לחזור כבומרנג...,במפגש סיפרה לצפיר אחת הנשים בהתרגשות כי הגיעה למקלט במשקל עודף, ובכושר נמוך. מאז שהחליטה כי כחלק מתהליך השיקום שלה היא צריכה שינוי – החלה לרוץ, להאמין בעצמה, ולאכול בצורה מאוזנת, והיום היא בהחלט מרגישה שהיא בדרך הנכונה בבניה המחודשת שלה.,במהלך המפגש תינוקת של אחת הנשים החלה לבכות – מיכל צפיר ניגשה הרימה אותה, חיבקה והרגיעה, והמשיכה בשיחה עם הנשים כשהתינוקת על ידיה.,,כידוע עמותת 'בת מלך' מפעילה בשיתוף משרד הרווחה שני מקלטים לנשים מוכות וילדיהן מהציבור הדתי והחרדי. המקלטים מספקים הגנה פיזית, סיוע נפשי ועזרה משפטית לנשים הסובלות מהתעללות פיזית ונפשית ע"י בעליהן ונמצאות בסכנת חיים. במהלך השנים שהו במקלטי "בת מלך" למעלה מ- 1,000 נשים וכ- 4,500 ילדים, שהשתקמו והשתלבו בחזרה בחברה, הודות לטיפול המסור והסיוע המקיף להן זכו במקלטים.,אישה המגיעה עם ילדיה למקלט מקבלת את כל צרכה במהלך תהליך השיקום: החל מהגנה פיזית, טיפולים באמצעות עו"ס ופסיכולוגיות לה ולילדיה, טיפול משפטי מלא, הכוונה וסיוע במציאת תעסוקה או לימודים ליום שאחרי, חינוך פיננסי לנשים ולילדים להתנהלות כלכלית נכונה בצאתן מהמקלטים, וכמובן מענה לצרכים הפיזיים – מזון, חיתולים ומגבונים, פורמולות לתינוקות, ביגוד, טואלטיקה, מצעים ומגבות, טיפולי שיניים ועוד.,,"בת מלך" הוקמה ע"י עו"ד נח קורמן, שנחשף לראשונה למצוקה הגדולה של נשים מוכות חרדיות בעת עבודתו כטוען רבני צעיר. אישה חרדית אותה ייצג סיפרה לו כי ברחה מבעלה האלים ועברה להתגורר בלובי של בית מלון ירושלמי עם תינוקה בן החודשיים, בעוד משפחתה מפעילה עליה לחצים לחזור אליו. קורמן שלא יכל להשלים עם המצב, דאג לסידור זמני לאישה, והבין כי מוטלת עליו שליחות גדולה להביא להקמת מקלט לנשים חרדיות, שיענה על צורכיהן הייחודיים., "בת מלך" מפעילה בנוסף גם מרכז סיוע משפטי לנשים דתיות וחרדיות במצוקה, המעניק להן סיוע משפטי מלא בענייני משפחה כגון, גירושין, מזונות אשה וילדים, משמורת ילדים, חלוקת רכוש צווים שונים ועוד. הסיוע ניתן בחינם לנשים שאין באפשרותן לשכור שירותי עו"ד פרטי.
‏

המפגש היה מרגש ועוצמתי ביותר. מיכל סיפרה בפתיחות רבה על התהליך שהוביל אותה להשיל עשרות קילוגרמים ממשקלה – אך בדגש על השינוי שהיא הבינה שהיא חייבת לחולל בחייה. היא החלה להרגיש צורך למלא את החסר בעשייה, בנתינה, בלמידה ועוד ולא בהליכה אל המקרר בלילה.

נשים רבות מהמקלט הזדהו עם תחושת הכאוס, ועם ההבנה שבכדי להצליח בשינוי בחייהן הן צריכות להגיע לאיזון, וצריכות להבין שמדובר בתהליך, שיכול להיות הדרגתי ואף איטי, ולא במהפך – שיכול לחזור כבומרנג...

במפגש סיפרה לצפיר אחת הנשים בהתרגשות כי הגיעה למקלט במשקל עודף, ובכושר נמוך. מאז שהחליטה כי כחלק מתהליך השיקום שלה היא צריכה שינוי – החלה לרוץ, להאמין בעצמה, ולאכול בצורה מאוזנת, והיום היא בהחלט מרגישה שהיא בדרך הנכונה בבניה המחודשת שלה.

במהלך המפגש תינוקת של אחת הנשים החלה לבכות – מיכל צפיר ניגשה הרימה אותה, חיבקה והרגיעה, והמשיכה בשיחה עם הנשים כשהתינוקת על ידיה.

‏

כידוע עמותת 'בת מלך' מפעילה בשיתוף משרד הרווחה שני מקלטים לנשים מוכות וילדיהן מהציבור הדתי והחרדי. המקלטים מספקים הגנה פיזית, סיוע נפשי ועזרה משפטית לנשים הסובלות מהתעללות פיזית ונפשית ע"י בעליהן ונמצאות בסכנת חיים. במהלך השנים שהו במקלטי "בת מלך" למעלה מ- 1,000 נשים וכ- 4,500 ילדים, שהשתקמו והשתלבו בחזרה בחברה, הודות לטיפול המסור והסיוע המקיף להן זכו במקלטים.

אישה המגיעה עם ילדיה למקלט מקבלת את כל צרכה במהלך תהליך השיקום: החל מהגנה פיזית, טיפולים באמצעות עו"ס ופסיכולוגיות לה ולילדיה, טיפול משפטי מלא, הכוונה וסיוע במציאת תעסוקה או לימודים ליום שאחרי, חינוך פיננסי לנשים ולילדים להתנהלות כלכלית נכונה בצאתן מהמקלטים, וכמובן מענה לצרכים הפיזיים – מזון, חיתולים ומגבונים, פורמולות לתינוקות, ביגוד, טואלטיקה, מצעים ומגבות, טיפולי שיניים ועוד.

‏

"בת מלך" הוקמה ע"י עו"ד נח קורמן, שנחשף לראשונה למצוקה הגדולה של נשים מוכות חרדיות בעת עבודתו כטוען רבני צעיר. אישה חרדית אותה ייצג סיפרה לו כי ברחה מבעלה האלים ועברה להתגורר בלובי של בית מלון ירושלמי עם תינוקה בן החודשיים, בעוד משפחתה מפעילה עליה לחצים לחזור אליו. קורמן שלא יכל להשלים עם המצב, דאג לסידור זמני לאישה, והבין כי מוטלת עליו שליחות גדולה להביא להקמת מקלט לנשים חרדיות, שיענה על צורכיהן הייחודיים.

"בת מלך" מפעילה בנוסף גם מרכז סיוע משפטי לנשים דתיות וחרדיות במצוקה, המעניק להן סיוע משפטי מלא בענייני משפחה כגון, גירושין, מזונות אשה וילדים, משמורת ילדים, חלוקת רכוש צווים שונים ועוד. הסיוע ניתן בחינם לנשים שאין באפשרותן לשכור שירותי עו"ד פרטי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית