מציאות רבודה: פוקימון - המשחק שמשגע את העולם

Pokemon GO או בעברית פוקימון גו משחק סלולארי חדש שמשגע את העולם, אם כי עד כה משחק סלולארי גרם לנו לשקוע בספה ולא לצאת ממנה עד גמר הסוללה, או עד שכבר אין מוצא. הפעם הטוויסט של המשחק הוא דווקא לצאת החוצה אל העולם ולתפוס - פוקימונים! נשמע לכם הזוי? גם לנו * הוא כבר הספיק לכבוש את טבלת האפליקציות של אפל ולגרום לרבבות אנשים להסתובב כמו סהרוריים (משחקי רשת)

גילי ש. | כיכר השבת |
אז אם לא שמעתם עד כה על פוקימון, מציאות רבודה ועוד כל מיני מושגי רשת חדשים (ישנים) במעטפת של משחק, שחקן חדש שקם לתחיה, אולי חלקכם זוכרים את פוקימון גרסת שנות התשעים פלוס.. כדמות חמודה, על מסכי המחשב, הפעם הפוקימון חזר משודרג יותר, אז מזה פוקימון בעצם המשחק הזה?

על מציאות רבודה בטח כבר שמעתם, אם אתם חובבי וירטואליקה, ומשחקי מציאות מדומה, אך לטובת אלו שעדיין 'הרבודה' - לא ממש יושבת אצליהם טוב, זו מציאות מדומה שמשתלבת עם המציאות - מלשון רבדים.

אם אתם שואלים את השאלה הזאת כנראה שלא גדלתם בשנות ה-90. פוקימון היא סדרת משחקים יפנית ותיקה מאוד של חברת נינטנדו. המשחק הראשון יצא בשנת 1996 לגיים בוי (כן, היו בו משחקים שאינם טטריס) והפך ללהיט די היסטרי תוך חמש דקות בערך.
על מציאות רבודה בטח כבר שמעתם, אם אתם חובבי וירטואליקה, ומשחקי מציאות מדומה, אך לטובת אלו שעדיין 'הרבודה' - לא ממש יושבת אצליהם טוב, זו מציאות מדומה שמשתלבת עם המציאות - מלשון רבדים. ,,אוקי, אז מה עושים במשחק הזה?,תופסים פוקימונים, שהם מפלצות חמודות שמסתובבות בעולם. את הפוקימונים אפשר ללכוד בתוך כדור מיוחד (כן כן), ואז לגרום להם להלחם זה בזה בשביל להעלות ברמות ולהפוך לאלוף פוקימונים. הבנתם נכון, מדובר במשחק שבו בני אדם לוכדים חיות בר ואז גורמים להן להלחם זו בזו.,ב-Pokemon GO, לכידת הפוקימונים נעשית בהתאם למיקום שלכם בעולם האמיתי, זה לא מסוג המשחקים שמשחקים על הספה בבית. אם לא תצאו לטייל, לא תוכלו להתקל בפוקימונים חדשים, שמופיעים בהתבסס על מיקום ה-GPS שלכם.,אחרי שתפגשו את הפוקימונים ותלחצו על הציור שלהם על המסך, מצלמת הסמארטפון שלכם תדלק, והפוקימון הנחמד יופיע בתוך הסביבה שבה אתם נמצאים, ממש כאילו הוא עומד מולכם. זה רגע האמת שבו תצטרכו להוציא את כדורי הפוקימונים שלכם (פוכדורים) ולזרוק אותם בהנפת אצבע לכיוון הפוקימון.,קלעתם? הפוקימון שלכם. לא קלעתם? תוכלו לנסות שוב עד שהפוקימון יברח או עד שיגמרו לכם הפוקימונים (ואז תצטרכו לקנות עוד)
(מיתוך יוטיוב)

אוקי, אז מה עושים במשחק הזה?

תופסים פוקימונים, שהם מפלצות חמודות שמסתובבות בעולם. את הפוקימונים אפשר ללכוד בתוך כדור מיוחד (כן כן), ואז לגרום להם להלחם זה בזה בשביל להעלות ברמות ולהפוך לאלוף פוקימונים. הבנתם נכון, מדובר במשחק שבו בני אדם לוכדים חיות בר ואז גורמים להן להלחם זו בזו.

ב-Pokemon GO, לכידת הפוקימונים נעשית בהתאם למיקום שלכם בעולם האמיתי, זה לא מסוג המשחקים שמשחקים על הספה בבית. אם לא תצאו לטייל, לא תוכלו להתקל בפוקימונים חדשים, שמופיעים בהתבסס על מיקום ה-GPS שלכם.

אחרי שתפגשו את הפוקימונים ותלחצו על הציור שלהם על המסך, מצלמת הסמארטפון שלכם תדלק, והפוקימון הנחמד יופיע בתוך הסביבה שבה אתם נמצאים, ממש כאילו הוא עומד מולכם. זה רגע האמת שבו תצטרכו להוציא את כדורי הפוקימונים שלכם (פוכדורים) ולזרוק אותם בהנפת אצבע לכיוון הפוקימון.

קלעתם? הפוקימון שלכם. לא קלעתם? תוכלו לנסות שוב עד שהפוקימון יברח או עד שיגמרו לכם הפוקימונים (ואז תצטרכו לקנות עוד).

אחרי שתלכדו מספיק פוקימונים ותעלו מספיק רמות, תוכלו להשתתף גם בקרבות ב"מכוני פוקימונים" שמפוזרים גם הם במקומות שונים בסביבה. וזהו בערך. בשלב זה אין למשחק החדש סיפור או מטרה מוגדרת, מעבר לסיסמה הרגילה של סדרת המשחקים הזאת: "ונתפוס את כולם".

(מיתוך יוטיוב)

וזה כיף?

ובכן, מממ, כן. ממש ממש כיף. זה לא משחק עמוק במיוחד, ואם לא יוסיפו לו תוכן הוא כנראה יהפוך למשעמם מאוד מהר מאוד - אבל בינתיים, בתקופת ההכרות, הוא כיף חיים. במיוחד אם יש לכם הפרעות כפייתיות שגורמות לכם לאסוף כמה שיותר פוקימונים בכמה שפחות זמן.

מה שכן..

מרוב שאנשים בעולם השתגעו מהמשחק הזה ורק בגלל זה יוצאים מהבתים, יש 'סיפור פוקימון חם' שבחורה אחת שהחלה לרוץ אחרי הפוקימון שלה..ומצאה, גופה!

ועוד אחד כזה, שהיה כלכך שקוע במשחק שלו שגלש לכביש ונפגע קשות ממכונית חולפת.. אז כן..סופסוף העולם יוצא החוצה, אבל לא נפרד מהסמרטפון, ושקוע בו, מה שמראה כי גם כשיוצאים מהבית עדיין שקועים בתוך הסמרטפון..

(מיתוך יוטיוב)

זהירות!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית