מחקר: שתיית יין גורמת לשלום בית

שלום בית הוא אחד 'המוצרים' הקשים ביותר להשגה בימינו, זוגות רבים מוצאים עצמם בנקודות זמן שונות בחייהם ללא מוצא. מחקר חדש מראה כי ככל שתשתו יותר ביחד עם בן הזוג שלכם, תהיו יותר מרוצים מהזוגיות שלכם (זוגיות)

טליה אדר | כיכר השבת |
מה גורם לאפקט אלכוהול לחבר ביין זוגות? כנראה שמדובר באפקט הביחד. כתב עת מוביל בפסיכולוגיה פרסם מחקר שאומר כי זוגות אשר נוהגים לשתות יין או משקה אלכוהולי ביחד, חיים טוב יותר, הם מדווחים פחות על תכונותיהם השליליות על בן הזוג שלהם, ומביעים שביעות רצון ממערכת היחסים שלהם, בקרב הנשים נרשמה אפילו תוצאה גבוהה יותר. מה שחשוב במחקר הזה, שכאשר האישה מרוצה אז ברוב המקרים גם הבעל.

לעומת זאת, כאשר אחד מבני הזוג אינו מתחבר לשתיית האלכוהול, זה יכול להחמיר את מערכת היחסים בניהם, במהלך המחקר נמצא, כי בן זוג שנמנע משתיית אלכוהול משפיע על בן הזוג שלו באופן שלילי. מהמחקר עלה כי זוגות מעל גיל 50 שנמנעו משתיה משותפת, רמת ההשפעה על בן הזוג היתה זהה לחלוטין, לעומת בן הזוג שלא שתה.

הזוגות השותים יחד דווחו על ירידה ברגשות שלילים הם ראו את בן הזוג באופן חיובי יותר, אצל נשים מדד שביעות הרצון נמצא במדד גבוהה יותר. לעומת זאת נמצא במחקר כי בן הזוג שלא שתה, יכול להחמיר את מערכת היחסים בניהם, ניתן לציין כי בקרב מבוגרים השתייה יכולה להיות מסוכנת וממכרת, ולכן צריך לשים לב גם לנתון הזה. מה שחשוב לציין כי לבני זוג בגיל הפנסיה יש השפעה רבה על בן הזוג השני.

מה שנמצא עוד בקרב הזוגות המבוגרים, היא ההשפעה הישירה שלהם מהימצאותם האחד ליד השנייה. היא זו שגורמת להם בגיל מבוגר יותר לקשר בריא וטוב יותר, השתיה מהווה בינהם כגורם מחבר, ומה גם שאמרו חז"ל 'יין ישמח לבב אנוש' כנראה שבמחקר הזה זה עבד טוב בזוגיות..

עובדה נוספת המצביעה על עצם השתיה המשותפת כגורם מחבר, היא השמחה והשיתוף ההדדי שנוצר במהלך השתיה המשותפת, לכן אצל נשים נמצא מדד השביעות גבוהה יותר מאצל גברים כי באופן טבעי הן 'משתפות' יותר. לעומת זאת אצל הגברים מדד שביעות הרצון ממערכת היחסים 'המשותפת' עלתה כי כאשר האישה מרוצה הגבר מרוצה גם.

מה שנותר לכם לעשות, הוא לארגן ערב זוגי משותף, שתי כוסות ובקבוק יין, ופשוט תתחילו לשתף..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית