לא התקבלה? 6 קושיות על הסמינרים

תקופת הרישום לסמינרים היא אחת התקופות הקשות העוברות על הבנות ולא פחות על ההורים הדואגים לעתידה של ביתם. כל מיני 'שטיקים' ואמצעים לא כשרים בעליל נעשים מתחת לשולחן בשם 'הקבלה לסמינר' * כמה תהיות שיעזרו לכן להבין טוב יותר את התהליך (סמינרים, אקטואליה)

מ. גולדקנופף | כיכר השבת |
הבת של חברתי הטובה עולה לכיתה ח' שנה הבאה. זאת אומרת. אנחנו עכשיו בתחילת החופש הגדול. כיתה ח' תתחיל עוד כחודשיים. אבל היא כבר קיבלה פתק מהסמינר הנחשב אליו נרשמה שהיא התקבלה לסמינר.

עד כאן טוב ויפה.

מכאן, התהיות:

1. באיזה שלב החילו מנהלי הסמינר והאחראים הסובבים אותו ואת גורמיו על צניעותו ותקנוניו, לשים פס אחד גדול על חוקי המדינה ממנה הם מקבלים תקצוב מלא חודש בחודשו, ולעבור על החוק באופן כל כך בוטה? החוק כידוע, אינו מתיר הרשמה למוסדות על יסודיים בטרם התחולל חודש מרץ.

כלומר, אדר של שנה הבאה.

2. עד לפני שלש שנים זה היה ש"כבר אחרי החגים" יודעים כל הנוגעים בדבר לאיזה סמינר הולכת כל בת. היום הדברים מוקדמים. מי יכול לעשות חשבון, בעוד כמה שנים יקרה שהשלב הבא אחרי הזמנת בית ההחלמה ליולדת הבת, יהיה רישום לסמינר?

מעניין איך הם יידעו איך היא תהיה בלימודים? כי מוח, אמנם בדרך כלל גנטי, אבל עדיין ראינו הרבה הפתעות. מן הסתם הסמינר ידאג לבטח את עצמו באיזה סעיף. :הסמינר פטור מכל התחייבות לקבל את הילדה בבוא העת אם לא תעבור את המבחנים הדרושים. משהו כזה.

3. אם כבר דיברנו על מבחנים: מי חושב/ת מבין הקוראים הנכבדים שהוא מספיק אינטליגנט לעבור מבחן של ילדות בנות 13ו- 14 במושגים ביהדות? תנו לי לעדכן אתכם שאף לא אחד מכם.

שאלות לדוגמא: מי היה אביו של הר"ן? באיזו מדינה הוא גר? האם ר עקיבא אייגר היה בנו או גיסו של החתם סופר?
אה, ויש גם שאלות התקלה: כתבי שמות של שלשה רבנים מהדור האחרון!

לפני המבחן מכינות המורות והמדריכות המקסימות ובעלות הכוונות הטובות את הבנות הרכות: היזהרי, אם את ספרדיה, לא לכתוב את שמו של הגאון הרב עובדיה, שכמותו לא היה אמנם מזה חמש מאות שנה, אבל זה יגיד עלייך כל מיני דברים שלא כדאי מותק.

זוהי הגנה טובה לסמינר, לטענה שבת הסמינר הנ"ל לא התקבלה, כי לא עברה את המבחן! במקרה הטוב שההרים יעיזו להתלונן בפני ועדת ערר.

4. האם שרה שנירר התכוונה לזה, כשהקימה את בית יעקוב, או שמא היא מתהפכת בקרה, המסכנה?

5. ואם אנחנו כבר מדברים על שרה שנירר. היא הייתה אישה צדיקה מאד וידעה שהדת היהודית המופלאה מתירה לאישה שאינה מעוניינת להישאר במחיצת המישהו ששידכו לה, להישאר איתו. ולכן התגרשה וסיבותיה עימה. ועדיין נותרה דמות מופת! ובכל זאת, ילדות להורים גרושים הם סוג ד' לפחות.

6. טחנות הצדק טוחנות. לאט אולי. אבל בביטחה. לפני 70 שנה לא היה סיכוי לכושי מאטלנטה להתקבל לאוניברסיטה המקומית. היום ראש ממשלת ארה"ב הוא כזה. זה קורה בסוף. והגזענים קמוטי הפנים וחשוכי המבע, צרי העיניים והאופק, נותרים מאחור, בלתי רלוונטים ומזולזלים, משום שחשבו, ולו לרגע, שאפשר להרוויח ולקבל כח בגלל משהו שלא עמלו למענו כמו גזע.

כדאי מאד לא להתייאש ולא לפחד, לפנות לועדת ערר במשרד החינוך, כדי להבין מהי הסיבה האמיתית שהילדה לא התקבלה לסמינר!

בכל מקרה, מישהו, לא אמרתי מי, אבל הוא נמצא והוא י ו ד ע שהוא אשם. המישהו המישהם הללו ישלמו ועם ריבית. על כל הילדות האלו, בנות ה-13, שאין להם כלים להתמודד עם הבושה והפחדים, החרפה והחרדות, הלחץ המטורף וההתנשאות האיומה. מישהו ישלם על זה.

מחכה ליום!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית