אין לך סרטן: איך קורה שאבחון סרטן מתברר כטעות איומה?

מחלת הסרטן היא אחת המחלות הידועות והקשות, היא גובה חייהם של רבים. יש כאלו המאובחנים בסרטן ובוחרים שלא לטפל בשל התופעה כי הטיפולים עצמם הם הרס וחורבן לגוף, ויש כאלו שהחלימו מהסרטן בעזרת הטיפולים ובעקבות אבחון מוקדם ומציל חיים * אך מה קורה כאשר האבחנה מתבררת כשגויה? (בריאות)

טליה אדר | כיכר השבת |
ההודעה לחולה כי הסרטן מתפשט בגופו היא אחת הבשורות הקשות ביותר, סוג של גזר דין מוות, עם אפשרות בחירה בין מאמין שאנצח או לא מסוגל. אך מה קורה כאשר הסרטן מאובחן בגופו של 'החולה' וההאבחנה שגויה?

כאשר החולה מתבשר בבשורה הנוראה, החולה נכנס לתהליך של מצב השרדות. המשפחה, החברים מוכי הלם אלך בו זמנית מעקלים ומכינים עצמם לגרוע מכל, הם נמצאים סביבו ומלווים אותו בתהליך כאילו כל דקה היא אחת האחרונות בחייו, אותו חולה עובר סדרת טיפולים כימותרפיים לא פשוטים כלל, מסה של חומרים מסוכנים המוחדרים לגוף על מנת למגר את התופעה הארורה. ולפתע הוא מקבל את הבשורה האמנם שכל חולה סרטן מייחל לה, כי האבחנה בגופו היתה שגויה.

כך מדווח היום רן בוקר כתב התרבות של - ynet, כי הסיפור בדcר מחלת הסרטן בגופו של הזמר אמיר פיי גוטמן (שעשתה לא מעט כותרות בתקשורת הכללית) מתבררת כשגויה. לפני מס' שבועות הגיע גוטמן לבדיקה במרכז הרפואי איכילוב להשתלת מח עצם, מתוצאות הבדיקה מסתמן כי האינדיקציה בדבר מחלת הסרטן שגויה, מה כשלעצמו משמח מאד, אמיר טס לחו"ל על מנת לעבור בדיקות שאף תוצאותיהם מסמנות ומאששות את עניין השגיאה בדבר הסרטן שלכאורה 'אינו' מכונן בגופו.

במידה ויתברר כי אכן ללא ספק אמיר אינו לוקה בסרטן, אמנם לכשעצמו זוהי בשורה הכי טובה שיכול אדם לקבל, מסתבר כי הוא עבר טיפולים כימותרפיים במשך שלושה חודשים לחינם.

מקרים כאלו קוראים בכל מחלה, אבחנות שגויות הם כמובן טעויות אנוש בלתי נסבלות ויכולות לכשעצמן לגבות חיים רק מטעות באבחנה.

מה שנותר הוא להאמין ולבקש 'רק בריאות'..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית