על-מנת להרגיע ולהשקיט את אותו מיתר רועד, הניה לוברבום, עו"ס. פסיכותרפיסטית מנהלת עמותת 'מגן' מרכז גוף נפש הפועלת בערים החרדיות ירושלים, בני ברק, בית שמש, אשדוד וביתר, עושה סדר ונותנת כיוון להתנהלות מאורגנת בחופש הגדול כדי לשמור על האיזון שכה חשוב לבריאות הגוף ונפש עם מספר פעולות שכדאי לנקוט בכדי להשיב לעצמנו את השקט, הרוגע והשליטה:

1. סדר יום לחופש

השגרה מורכבת מסדר יום מוגדר וקבוע שחוזר על עצמו מדי יום. החופשה מטלטלת את השגרה והופכת את היוצרות. בשיחה המשפחתית קבעו יחד עם ילדיכם סדר יום לחופש: זמני ארוחות, זמני פעילות, זמני השכבה, זמני התעוררות. מובן מאליו שבסדר יום של חופש ישנה יותר גמישות. ישנן אמהות שיכולות לשאת יותר גמישות ואחרות שזקוקות ליותר קביעות. זהי את הצרכים שלך ותני להם מקום תוך התחשבות בצרכים של ילדייך.

2. שעות שינה

חשוב לתת לילד לישון את כמות השעות שהוא רגיל גם בחופש הגדול. ילדים זקוקים לשעות שינה מרובות יותר התורמות לערנותם וחיוניותם במהלך היום. חשוב לציין שהורמון הגדילה מופרש בלילה, וילדים נמצאים בתהליך של גדילה, לכן חשוב לתת לילדים לישון בצורה איכותית. עם זאת ניתן ללכת לישון קצת יותר מאוחר אך לא להפך יום ללילה ולילה ליום. ניתן לאפשר "לילה לבן" לילה ללא שינה עם פעילויות מיוחדות כמו הזמנת בת דודה לבית. ילדים משתוקקים לזה, נראה כשמאפשרים זאת פעם ההשתוקקות יורדת ומגלים את מתיקות השינה.

3. סמכות ואחריות הורית

מהתפקיד ההורי אי-אפשר לקחת חופש. הקפידו לשמור על החוקים והגבולות הקיימים בבית, ואליהם הילד רגיל, כגון: עזרה בבית, התחשבות באחר, אכפתיות וכדומה. אל תעשו הנחות בעניין זה.

4. פרגנו

תקופת הילדות והנערות - ימי בית הספר הם הימים האחרונים בהם הילדים יכולים ליהנות מחופשה ארוכה ואמיתית, נטולת דאגות. שום דבר בחיים שמחכים להם בהמשך לא יהיה דומה לתחושת החופש הזו. אמרו להם כמה אתם שמחים בשבילם שיש להם חופש כזה גדול, שתפו אותם בזיכרונותיכם מימי החופש שלכם, בנו את הקשר שלכם עם ילדיכם על שמחה אמיתית ופרגון הדדי. אם נדע לפרגן להם, לנגד עינינו יגדלו ילדים שיפרגנו לאחר

המשך קיץ נעים ופורה לכולם!

]]>