אולימפיאדת 2016 - בושה!

כל מיני 'תקריות' אנטי ישראליות התרחשו בריו, כמובן שיש גזענות, שינאה וכו'. אבל בשנות 2016 המתקדמות לחוות כאלו השפלות מבישות זה פשוט בושה למי שחרט על דגלו - שוויון, נאורות ועוד. ובכל אופן אולימפיאדה זה למתקדמים, לא? (טור דעה)

גילי ש. | כיכר השבת |
האולימפיאדה ה-31 נפתחה בריו דה ז'נירו שבברזיל. אירוח המשחקים בריו נקבע בהחלטת הקונגרס האולימפי, וריו היא העיר הראשונה בדרום אמריקה שמארחת את המשחקים האולימפיים, וזו הפעם השלישית בכל היסטוריית התחרות שהמשחקים האולימפיים מתקיימים בחצי הכדור הדרומי.. כך שבעצם עכשיו בריו שוררת עונת החורף.

התקציב הראשוני לאולימפיאדה בריו היה כ-4.6 מיליארד דולר.. זול משמעותית מאולימפיאדות קודמות. (בשל שימוש במתקנים קיימים שהוקמו למונדיאל ב2014) וכן הקימו בריו את הכפר האולימפי שכולל 31 מגדלי דירות שלאחר התחרויות הם יהפכו לשכונת מגורים.

חודשיים לפני תחילת המשחקים האולימפיים, פרסמו קריאה דרמטית לדחות את האולימפיאדה או להעביר אותה בגלל נגיף שהשתולל במקום (זיקה) ואמרו שמעשה כזה לארח את האולימפיאדה בברזיל הוא מעשה לא אחראי בכלל.

וכן הנגיף יכול להתפשט בקלות לכל העולם! וכן חודשיים לפני תחילת המשחקים העיר ריו נכנסה למשבר פיננסי קשה והמושל הכריז על מצב חירום. אך, למרות הכל - עדיין הלפיד המסמל את תחילתה של האולימפיאדה נדלק והתחרויות החלו..

כמובן שהיו אי אלו תקלות בין למתחרים ובין לתיירים מרחבי העולם שבאו לראות את נציגם ולעודדו. כמה תקריות שהוזכרו:

תקרית המים הירוקים: אירוע מוזר בבריכת השחייה בקפיצות מגובה עשרה מטרים. במהלך התחרות המים בבריכה הפכו לפתע מכחולים לירוקים, והדאיגו רבות את המשתתפים, שתהו על פשר הדבר.והחלו להיכנס לפאניקה. הצוללנים, שחששו לקפוץ למים, נאלצו לעשות זאת בכל זאת אחרי הפסיקה של מארגני התחרות, לפיה הם חייבים להשלים את התחרות, בלי קשר לצבע של מי הבריכה.

למה זה קרה? אף אחד עדיין לא יודע,תעלומה של ממש..

תקרית נוספת, אוטובוס עיתונאים הותקף ביריות: עוד אירוע לא נעים ומלחיץ במיוחד בריו. אוטובוס שהסיע עיתונאים מאולם הכדורסל לכפר האולימפי החדש, הותקף ביריות, ככל הנראה לאחר שנקלע לקרב כנופיות. על פי אחד העיתונאים - האוטובוס נפגע משני קליעים, כשלמרבה המזל אף אחד לא נפגע בצורה רצינית.

אך הבהלה הייתה גדולה ואנשי העולם הרגועים לא יכלו לחלום לעצמם תופעה כזו, מה שבעצם זה בסך הכל מראה מאד רגיל בעיר הפשע ריו..

כמו כן, רבים מהתיירים במיוחד אלו הבאים מאירופה המפונקת, לא הצליחו להשאר במדינה מפאת הזוהמה שהשתלטה ברחובות וחוסר הניקיון והעוני השולט ברחובות ריו. וכן גם מקרי גניבה רבים ואיומי נשק על כמה מן התיירים שהסתובבו בעיר ומצאו את עצמם מסובכים עם אנשי המקום העניים.

היו במקום לא מעט מחאות נגד המשחקים האולימפיים ואירוח האולימפיאדה כדברי המקומיים ״הוצאות האולימפיאדה והקמתה לקחו להם מתקציב שיפור העיר, שבמקום לטפח את העיר הענייה ואת התשתיות החליטו להשקיע הכל אך ורק לכבוד האולימפיאדה וכך שכחו את התושבים המקומיים״.

ואם כבר דיברנו על תקריות, גם למשלחת הישראלית קרתה תקרית דיפלומטית לא נעימה בכלל. חבר המשלחת אודי גל סיפר בפוסט חריף שפרסם בעמוד הפייסבוק כי המשלחת הישראלית צוותה לאוטובוס שהיה אמור לקחת אותם לטקס יחד עם המשלחת הלבנונית. הלבנונים, מצידם, לא אהבו את הרעיון ומנעו מהישראלים לעלות לאוטובוס.

״אולימפיאדת 2016 - בושה!!", תקף גל בפוסט.

"הנבחרת האולימפית של ישראל מתכוננת לעלות על האוטובוס לטקס הפתיחה. יצא שהאוטובוס הוא בשיתוף עם נבחרת לבנון. ברגע שחברי נבחרת לבנון הבינו שהם יחד עם נבחרת ישראל, ובראשם ראש המשלחת, פנו לנהג ודרשו לסגור את הדלת". גל טען, כי המשלחת הלבנונית עשתה הכל כדי למנוע מהישראלים לעלות לאוטובוס, וגם האחראים ניסו לפזר את המהומה: "המארגנים ניסו לפזר אותנו באוטובוסים אחרים. דבר שלא ייתכן ביטחונית וייצוגית", כתב גל.

"התעקשתי והתעקשנו שנעלה לאוטובוס המיועד ובמידה והלבנונים לא רוצים, הם מוזמנים לרדת.נהג האוטובוס פתח את הדלת, אך הפעם ראש המשלחת הלבנונית חסם בגופו את המעבר והכניסה. המארגנים ניסו למנוע תקרית בינלאומית ופיזית ושלחו אותנו הצידה להסעה מיוחדת".

גל הביע תמיהה שהמארגנים נכנעו ללחץ הלבנונים: "איך ייתכן שנותנים לדבר כזה לקרות ועוד בערב פתיחת המשחקים האולימפיים? זה לא הפוך ממה שהאולימפיאדה מייצגת ופועלת נגדה? איני יכול לתאר את ההרגשה שלי. אני נסער ובשוק מהאירוע".

נו נו... אולימפיאדה אמרנו?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית