שיחה נדל"נית: לפני שאתם עושים את עסקת חייכם

נכס טוב עובר דרך מתווך טוב, עסקת החיים שלך צריכה לעבור אצל מתווך מקצועי, אמין וותיק. לימור וייסברג מתווכת נכסים העונה לדרישות, בשיחה נדל"נית מאלפת למאמע * היא אמא חרדית וגם מתזזת בין נכסים לבין ריאיון עם אמא עובדת בחופש הגדול (נדל"ן)

מאמע | כיכר השבת |
כמו יסודות חזקים לבניין איתן, כמו בטון היצוק בעמודי הבית, כך מתווך מקצועי ואמין, הוא היסוד לרכישת נכס. זאת המסקנה שמגיעים אליה, בתום ריאיון עם לימור ויסברג מתווכת מקצועית ותיקה

אני רוצה למכור/ לקנות נכס. למה אני צריך לפנות דווקא למתווך ולא לחפש בכוחות עצמי ולחסוך?

"רכישת נכס או דירה, זו העסקה היקרה ביותר שמבצע אדם בחייו, לכן ראוי ומומלץ שיעשה זאת באמצעות מומחה. המתווך מכיר היטב את האזור ויודע לתמחר את הנכס במחיר ריאלי לשוק. המתווך משווק את הנכס באופן מאסיבי בכל האמצעים הנדרשים, כאשר המוכר שמציע את דירתו, אינו מסנן את המגיעים מתוך סקרנות או סיבות אחרות לראות את הנכס ולאבד את זמנו. כהמתווך מתווך נכנס לתמונה, נוצר מו״מ עם המספר הגדול ביותר של קונים פוטנציאליים רציניים, לשם קבלת המחיר הטוב ביותר עבור בעל הנכס. מצד הקונה, הוא זוכה במתווך מקצועי שמלווה אותו אישית לאורך כל התהליך, מסייע לו בתיאום ציפיות, מתרוצץ ועורך למענו את החיפושים הנדרשים, ומנהל עבורו מו"מ להשגת התוצאות הטובות ביותר".

גם אני יכולה לקום בבוקר ולהיות מתווכת?

"זה לא פשוט. מתווך חייב ללמוד את התחום. להיות מקצוען, אמין ובעל ידע רחב בשוק הנדל"ן ותהפוכותיו. יש להיות כל הזמן עם היד על הדופק, שכן מדובר בשוק דינמי, וחובה להיות בתוך העניינים ולדעת: מה קורה, מה נמכר, למה נכס לא נמכר או למה הוא נמכר מהר... המתווך צריך להיות זמין לעבוד בשעות פעילות רגילות וגם בשעות שאחרי שעות עבודה נורמטיביות... צריך להתאזר בסבלנו רבה".

לעתים נראה כי המתווך רק מציע דירה וקוצר את התשלום בקלות?

"לצערי, בעקבות מתווכים שאינם מקצוענים, אלא 'חפרים' קיבל המקצוע תדמית פחות ממה שמגיע לו. מתווך מקצוען הוא משקיען שעובד קשה על עסקאות נדל״ן, והאמינות שלו היא המותג שלו. עליו להתמסר ללקוח ולא סתם 'לדחוף' עסקה רק כדי לקבל את האחוזים שבוודאי לא מגיעים לו".

מה נדרש עוד ממתווך לדעתך?

לימור מחייכת: "יש לי סיפורים מעניינים שיעידו על כישורים וירטואזיים של מתווכים... אני נזכרת בתחילת דרכי, כשניסיתי למכור דירה מדהימה על חוף הים, מעוצבת על ידי אדריכל מפורסם, משופצת ברמה גבוהה מאוד, בעלת שלושה כיווני אוויר, מרפסת שמש ענקית עם נוף מרהיב, בקומה גבוהה ומתומחרת במחיר שוק. רבים קפצו עליה, אבל בכל פעם שהיינו לקראת סגירת עסקה, משהו השתבש וטרפד את העסקה.

לאחר מספר שבועות סיזיפיים, עלה בי רעיון: לקחתי את המוכרים לדירה שכבר הייתה ריקה, וביקשתי שיספרו לי סיפורה של הדירה. הם תיארו באוזניי, כיצד חסכו בשנים הראשונות לחייהם כזוג צעיר, כדי לרכוש את הנכס, וכמה השקיעו מהלב ומהנשמה בשיפוץ. איך עברו עליהם חוויות הבראשית בגידול הילדים הראשונים בבית זה ועד כמה הם קשורים אליו.

קלטתי את הרגש הספוג בקירות, הבנתי, הכלתי, דיברתי. אולי יישמע מוזר, אבל לבסוף אמרתי להם שזהו דרכו של עולם, הם כבר לא מתגוררים כאן, והגיע הזמן להיפרד מהדירה ולהכות שורשים בבית החדש אליו עברו. האישה נפרדה לשלום עם דמעות בעניים ויצאנו מהבית. באותו יום (!) קיבלתי שיחה מתעניינת בבית. באותו ערב (!) הראיתי את הדירה לזוג שהתלהב מאוד, ולמחרת סגרנו העסקה המהירה ביותר של חיי. למדתי שלא רק חשוב להיות מקצוען, אלא תחום התיווך גם דורש הרבה רגש ואנושיות".

העניקי לנו בבקשה טיפים והכוונות לרכישת דירה

"אני מציעה ללקוחותיי לגשת ולקבל יעוץ פיננסי, ואף מפנה ליועצת משכנתאות מקצועית ואמינה, שאני עובדת מולה מספר שנים והיא מעניקה שירותVIP ללקוחותיי ובשיחת טלפון קצרה (החוסכת זמן יקר של פגישה בבנק) היא בודקת מה גודל המשכנתא שיוכלו לקבל. ברוב המקרים אנשים אינם אומדים נכון את הסכומים הריאליים הנדרשים, וזה הצעד החשוב ביותר בטרם חיפוש נכס.

"שנית, אני ממליצה שלא לסגור עסקה בלחץ או בפזיזות, אלא בחכמה, להרגיש שרוצים ושמחים בעסקה (וכמובן שלא להיתפס לשאננות ולהתנהלות איטית. אם הדירה מוצאת חן בענייך, המחיר הוגן והתנאים מתאים – סגור בטרם הוא יימכר לאחר!) מתווך אמין ומקצועי ידע להבחין ולהבין את הדילמות שיש ללקוח שלו ולסייע לו.

"והחשוב ביותר: קבלו חוות דעת מקצועית! ידע זה כוח. ויש טעויות שמשלמים עליהם הרבה יותר מ2% דמי תיווך. רכישת/מכירת נכס היא עסקה גדולה ויקרה מאוד. אין מדובר בקניית מוצר במכולת, וחייבים הדרכה ויעוץ נכון ומקצועי ממתווך, יועץ משכנתאות, עורך דין, ולעולם לא לחתום חוזה לפני שהנכס עבר בדיקה יסודית על ידי שמאי מוסמך".

ולסיום,

"מבחינתי, שאיפתי כמתווכת להעניק את השירות הטוב ביותר וברמה הגבוהה ביותר. להעביר את הידע והמקצוענות שלי כדי שהלקוח יצא מרוצה! אני מעניקה ליווי אישי לכל אורך התהליך: מהיום שהתחילו להתעניין בקניה/מכירה ועד לתום חתימת חוזה (תמיד יש שאלות גם אחרי!) חשוב שהזיכרון הראשון בבית החדש שלכם, הקנייה שלו, יהיה חיובי ושמח. וגם למוכרים – שהזיכרון האחרון מהבית שלהם יהיה חרוט על ליבם כחוויה חיובית של עסקה טובה".

לשאלות ניתן לפנות במייל ללימור: limorsold@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית