ראיון בכורה

"עולם צבעוני": להקת המופת "זושא" משיקה אלבום חדש

להקת זושא הפכה תוך כמה שנים ללהקה היהודית המשפיעה ביותר בעולם המוזיקה היהודית, עכשיו הם יוצאים באלבום חדש. הסולן שלמה גיסין בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
שלמה גיסין וזכריה גולדשמידט (צילום: דניאל שכטר)

אלבום שלישי ללהקת המופת מארה"ב, להקה שעשתה בשלוש השנים האחרונות קפיצה אדירה למודעות של עולם המוזיקה היהודי כשהיא מופיעה בארה"ב ובעולם כולו (כולל 4 פעמים גם בישראל) כשהם ממלאים אולמות בקהל נלהב, בעיקר אמריקאים שמכירים כבר את הלהקה הייחודית, שמשלבת בין רוחניות עמוקה לבין מוזיקליות נדירה וכובשת. אם עדיין אינכם מכירים את זושא אתם כנראה ישראלים, ובכל מקרה מומלץ לכם לרוץ לחפש את האלבומים הייחודיים של הלהקה, כולל האלבום החדש שמכיל כמה הפתעות יצירתיות, במיוחד עבור הישראליים שבנינו.

האלבום החדש כולל 7 קטעים ולדברי שלמה גיסין, סולן הלהקה, מדובר באלבום המשוקע ביותר של הלהקה עד עכשיו. "עבדנו על האלבום החדש 16 חודשים של דיוקים ועוד דיוקים, כדי שכל שיר יהיה מכוון מההתחלה עד הסוף, מרמת כלי הנגינה בלי תוספות וגם בלי חסרונות. מצה בלי חמץ בכלל, האמת הפנימית שלנו במלוא עצמתה", הוא אומר בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' לרגל צאת האלבום "עולם צבעוני".

בעבר לא הקפדתם ככה על איכות החומרים?

"גם בשני האלבומים הקודמים שעשינו ('זושא' ו'כוונה') שרנו מעומק ליבנו, אבל בעבר היינו יותר סלחנים. האלבום החדש חד משמעית הוא המשובח שבאלבומים שלנו, בבחינת חזק חזק ונתחזק. השלישי הוא המשובח ביותר בכל תחום וגם אצלנו. מעבר לעובדה שהפעם סוף סוף הבינו גם המפיצים את העניין ולראשונה יש לנו גם הפצה מסודרת של האלבומים.

מי כתב את השירים הפעם? שוב מדובר בעבודה משותפת לשלושת חברי הלהקה?

ההשראה באה ביחד כרגיל. ישבנו שלשה חדשים רק לבחור את הניגונים שהכי קשורים אחד לשני כי זה חלק מאד משמעותי באלבום הזה כל שיר מוביל לשיר שבא אחריו. לאחר מכן ישבנו חודשים ארוכים כדי לדמיין ביחד איך אנחנו רוצים שהן ישמעו ועם איזה כלי נגינה.

את השיר 'אשרי' כתבנו עם חבר נאמן בשם שמואל נוסבאום כשהמילים באו מדברי רבי נחמן מליקוטי מוהר״ן.

עטיפת האלבום החדש

בשנה האחרונה הוצאתם כמה סינגלים שלא נכנסו לאלבום, למרות שחלקם הצליחו מאד דוגמת 'דב בער' 'ושמרו' ו'מודה אני', למה ויתרתם עליהם?

"ממש לא וויתרנו עליהם, הם פשוט פחות התאימו לאלבום הזה ואנחנו מתכוונים להקליט שוב לדוגמא את 'דב בער', שהוא אחד השירים האהובים עלינו ואלו חומרים שאולי ייכנסו באלבומים הבאים שלנו. דבר בעתו מה טוב. האלבום הזה הוא אוסף של שירים שנבחרו אחרי חודשים ארוכים של חשיבה כדי להגיע לאוסף המדויק ביותר.

מה הציפיות כלפי האלבום החדש?

"שניגונים היוצאים מן הלב ייכנסו ללב. שהשירים האלו יחדרו לפניי ולפנים, לנקודה הפנימית של כל מאזין להעיר אותה ולפתוח אותה ולגלות אותה כדי שנוכל להעיר את העולם בצבעים היפים של נשמותינו. אני מקווה שהרוח הזאת אותה יחושו המאזינים של האלבום לא תהיה רק שעה או שעתיים אלא תהיה אש שתוקד עד ביאת המשיח".

"בכוונה עיצבנו את העטיפה למרות השם של האלבום "עולם צבעוני" בצורה של שחור לבן כמו שגם הלבוש החסידי והחרדי נראה למי שמסתכל רק על החיצוניות כשחור ולבן בלבד אבל כאשר מקלפים את העטיפה החיצונית שלנו ניתן לראות את כל הגוונים, בפנים יש עולם מלא צבע".

"זה החיוב שלנו למצוא את הצבעים שבתוכינו ולצייר את העולם בצורה יפה יותר כפי שאנו חולמים", מסיים גיסין בהתלהבות.

האזינו וצפו ב"מלך" מתוך האלבום החדש:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר