פרק 4: עובדת מהבית? כך תגרמי לכולם להיות מרוצים

חופשה לילדים היא לא תמיד חופשה להורים. אימהות רבות עובדות מחוץ לבית, אימהות לא מעטות עובדות לפרנסתן מתוך ביתן. לעבוד מהבית דורש תמיד ריכוז יתר. בחופשה הגדולה העבודה מהבית דורשת ריכוז גדול הרבה יותר * איך עושים זאת? איך מצליחים גם לעבוד וגם לטפל בבית ובילדים? איך מצליחים לגרום לכך שגם הבוס יהיה מרוצה וגם הילדים יהיו מרוצים?

מנוחה פוקס | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

אימא עובדת מן הבית : שלל עצות ותובנות איך לעבור את החופשה הגדולה בשלום

1. את עובדת מהבית ועדין לא סימנת את הגבול? את בבעיה!

את צריכה באופן מידי ללמד את עצמך ואת בני ביתך מה מותר ומה אסור, מתי מותר לקרוא לך ומתי לא, מה זה נקרא להפריע ומה לא מפריע לך. הגבולות משתנים מבית לבית. החליטי מהם הגבולות שלך.

2. הילדים הפרו את אחד הכללים, אל תכעסי, אל תתרגזי

אל תעשי מזה עניין גדול וכך הם לא יחזרו על המעשה. ילד שיפתח את הדלת בכל דקה וינסה לקרוא לך, יפסיק לעשות זאת, אם לא תהיה תגובה מצדך. הוא ימשיך אם יראה שהצליח במעלליו ואת מתייחסת אליו.

3. תני לילדים לאכול בשעות מסודרות

כך תהיי החלטית וברורה בעניין האוכל שהם מבקשים. הסבירי להם שלאוכל יש שעות מסודרות. אם תתני להם לאכול ללא זמני ארוחות ברורים, לא יהיה לזה סוף. הם יפריעו לך בכל דקה כדי לבקש משהו לאכול ואת תרחמי עליהם ותתני, כך יימשכו ההפרעות מצדם.

4. תני לבתך לשמור על הקטנים

נכון, ייראה לך כאילו שהיא מפסידה את החופשה שלה, אבל את יכולה להיות רגועה, אם את עושה זאת בטעם ובמידה היא רק תרוויח להבין טוב יותר מהי נתינה, מהי משפחה, איך לנהוג עם קטנים ממנה ובכלל היא תתמלא סיפוק על כך שקיימה מצוות כיבוד הורים.

5. קבעי עם הילדים מתי את פוסקת לעבוד ויוצאת אליהם לכמה דקות

כדי להתעדכן בשלומם וכדי לנוח מעט מעבודתך. אמרי להם לשמור כל מה שיש להם לומר לך לדקות אלו. תתפלאי, אבל הילדים ישכחו שמישהו עשה להם, שמישהו לקח להם ושמישהו עצבן אותם. בדקות הללו הם יראו לך מה יצרו, יספרו לך מה חשבו וייהנו לשבת ולהתחמם בצלך.

6. חבבי את עבודתך על ילדייך

הביאי להם דברים נחמדים מתוך העבודה. ספרי להם מה קרה ומה היה. גם אם לא היה דבר מיוחד, שתפי אותם.

7. היעזרי בילדייך עד כמה שתוכלי בענייני העבודה

כמה נעים לראות נשים הולכות לעבודה עם הילדה הקטנה ומלמדות אותה את התורה כולה. פגשתי אימא כזו בחנות למוצרי תינוקות, בתה בת השמונה בערך למדה לחשב, לעטוף, לחייך, להוציא חשבונית ולהדק לדף החשבון.

8. נצלי את זמני הארוחות לשעות איכות עם הילדים

זכרי שאם משך היום את בעבודה, לא נאה שבזמני החופשה שלהם תהיי עסוקה בשאריות מהעבודה. ערכי הפרדה מליאה בין הבית לבין העבודה אף על פי שאת יושבת בבית עצמו ועובדת.

9. מצאי זמן לנפוש מהעבודה ולצאת עם הילדים לטיול מעט יותר גדול

אם הרגלת אותם לצאת לגינה הקרובה, הרחיקי לכת, אם הרגלת אותם לשחק בבית, שחקו במקום אחר, אם התרגלו לצאת בכל יום לגינה, קחי אותם לים או לבריכה.

10. אל תתני לנקיפות המצפון להרוס לך את הימים

אם את חייבת לעבוד, את מועילה גם לעצמך וגם לילדייך בזה שאת עושה מה שצריך. כמובן כאשר כל זאת, עם יד על הדופק ועם שימת לב לכך שלא מתחולל שום דבר בעייתי מעבר לדלת.

עוד כתבות בסידרה שיעניינו אותך:

פרקים 1,2,3:

http://mame.kikar.co.il/102220.html

http://mame.kikar.co.il/102245.html

http://mame.kikar.co.il/102265.html

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית