ט"ו באב של רווקה

מה המשמעות של ט"ו באב אצל אלו שלא חוגגות אהבה, אלו שעדיין לא מצאו את שאהבה נפשם, אלו שעדיין לא מחפשות ואלו שמחפשות כבר שנים. או בעצם לא ט"ו באב הוא השאלה בשבילנו כרגע, זה סתם עוד תאריך. אם כי המשמעות שלו - אהבה, למה לצפות כאשר מוצאים אותה, ואיך נדע שזה זה?

רחלי איתן | כיכר השבת |
ברגע של כנות, לא זכרתי שבכלל זה ט"ו באב, היית בטוחה שהוא מחר או אולי מחרתיים זאת אומרת, ידעתי שהוא ממש פה אבל לא הקדשתי לזה מחשבה, להתעלם מזה כמובן אי אפשר שבכל חנויות הפרחים ישנם שלטים ומכל מקום צצים פרסומות המציעות בושם זה או שפתון זה למראה האידיאלי לט"ו באב, או להיפך פרסומות המופנות לגברים המכריזים כי בושם זה או ערכת טיפוח זאת תגרום לאושר לאישה- ברור. אבל לא זכרתי, אין לתאריך זה שום רלוונטיות בשבילי.

מה המשמעות של ט"ו באב אצל אלו שלא חוגגות אהבה, אלו שעדיין לא מצאו את שאהבה נפשם, אלו שעדיין לא מחפשות ואלו שמחפשות כבר שנים. או בעצם לא ט"ו באב הוא השאלה בשבילנו כרגע, זה סתם עוד תאריך. אם כי המשמעות שלו- אהבה, למה לצפות כאשר מוצאים אותה, ואיך נדע שזה זה?

כמובן בנוגע לשאלה זו התשובה מחולקת לשתי תשובות, שכל אחת מהן נחרצת, וכל אחת שתשאלו, לא משנה באיזה עמדה היא תנאם בנחרצות את אמיתות ונכונות התשובה שלה.

"את תרגשי, כשזה זה, זה זה" אלו משפטים שאין רווקה שלא שמעה. ההבטחה הנלהבת מעיניים של מאורסת טרייה או כלה או סתם אישה מאושרת, שחיכתה ל- זה הזה. תחושה שאין לה שום הגדרה ואין לה שום הסבר חוץ מ- שוב כשזה זה, זה זה. עקרונית וברמת העיקרון לא היינו אמורות ל"קנות" את ההסבר הזה היות והוא לא מתבסס על שום דבר, ואין לו קו מנחה. אך יש משהו בברק הזה בעיניים ובביטחון בקול של האומרת שאת יודעת, שכשתדעי שזה זה, זה זה.

וההסבר השני הוא קצת יותר קשה, הוא בעצם לא הסבר אם כי פשוט קו מחשבה הגיוני- הגיון. אם את מגיעה לשלב מאוחר של הפגישות ושתי הצדדים מעוניינים ונכון את לא מרגישה את ה"זה הזה" האגדי והמדובר, אבל הכל הגיוני, ישנם מידות וישנם נושאי שיחה, ישנה כביכול כימיה, אך אין מה לעשות אין את ההרגשה המובטחת, האם את צריכה להמתין להרגשה, או שרגש נבנה? זו שאלה שיש עליה המוני תשובות, אך לא נדון בה כעת, אנו דנות בנו, נכון בהתחלה בבחור הראשון או השני עדיין לא התפשרנו וחכנו להרגשה.

וכשלא הרגשנו "הורדנו" אחרי תקופת פגישות, ומספר לא מועט של בחורים, האמונה בהרגשה חסרת שם קצת מתערערת, וקיימות אף המוני בחורות, שעשו זאת ולא חיכו להרגשה, אלא הלכו אחרי ראשם ולא דווקא לליבם, ועשו בכך את עסקת חייהן והן מאושרות, ובורקות עיניים בדיוק אלו שכן הרגישו.

אך אלו שעונות לנו, הן אלו שכבר בחרו אלו שכבר מצאו, כיצד עלינו אנו שעוד לא יודעת את סוף הסיפור, כיצד נדע להחליט האם חוסר ההרגשה כרגע נובע מאי התאמה או רגש שעוד יתפתח להרגשה המדהימה בעולם?

לו ידעתי את התשובה מסתבר שהייתי זוכרת את התאריך, והיה לו משמעות בשבילי, אך עצם הידיעה שזה לא שחור לבן, ולעיתים הדבר ההגיוני הוא הנכון, ולפעמים הדבר הלא מוגדר שאין את יודעת מאיפה זה הגיע ואיך זה הנכון. נותן את ההרגשה, שכזה יקרה, זה יקרה. ואנחנו נמצא את עצמנו מובלות או ע"י רגש או ע"י שכל, ובעיקר מובלות ע"י ה'.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית