הרפי! הסוד לשמירת הכח שלך לפנייך

זוכה להצלחה? ניחנת בכשרונות? יש בך כוחות? בודאי תרצי לשמר אותם ולהמשיך אותם לאורך ימים. פרשת השבוע מגלה לנו את הסוד שמהווה את חברת הביטוח הטובה ביותר לשימור ההצלחה, הכשרונות, והכוחות * זכירת מקור הכוח-סוד לשמירת הכוח

הרבנית אסתר טולדנו | כיכר השבת |
בפרשת השבוע פרשת עקב כתוב: "השמר לך פן תשכח את ה' אלוקיך פן תאכל ושבעת ורם לבבך ושכחת את ה' אלוהיך, ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, וזכרת את ה' אלוהיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל" (דברים ח יא, יח)

פסוק זה בא לומר לנו: יש לך הצלחות? יש בך כשרונות? אל תשייכי אותם אלייך, זכרי את מקור כל ההצלחות והכשרונות שהכול ממנו. מותר לנו להרגיש שמחה וסיפוק בכל מה שיש לנו,ובכל מה שזכינו להצליח בו,אך יחד עם זאת לא לחשוב שאנחנו עשינו מכוחנו והצלחתנו רק בזכות עצמינו!

יש מישהו מלמעלה שמחליט ונותן כשרון, כסף, הצלחה, ובעצם... מה לא?!

הנהגה, מחשבה והבנה זו היא הערבון לשימור של כל הטוב שה' נתן לנו, ברגע שננהג כך לא יהיה לנו סיבה לפחד כלל!
כל כך מרגש אותי לראות נשים מוצלחות, שמצליחות כל כך בתחומים שלהם ותמיד תמיד נשארות עם הענווה והידיעה הברורה שהכל ממנו, דבר זה מוסיף להן חן מיוחד, ובאמת רואים בחוש איך אותם אנשים בעלי הענווה ממשיכים בעקביות להצליח בכל מעשי ידיהם ולעלות ולהתעלות (ואין בכך סתירה שיש נסיונות אך הם תמיד בעליה).
ומדוע?

כי הם לא שכחו את מקור הכוח והכשרונות, את האחראי לכל ההצלחות, ולא תלו את ההצלחה בעצמם! מובן שעלינו להשתדל לעשות ככל יכולתנו להצליח בחינוך, בעבודה, ובכל תחום אך לזכור תמיד שהתוצאות וגם הכוח להשתדלות הם בידי ה'.

ולא חסר אנשים שמקרוב הכרתי ששמרו על כל כללי הבריאות, בתזונה, שתיה, שינה וספורט ועל אף הכול נהיו חולים, כמובן שאין זה סותר את חובת ההשתדלות אך לזכור תמיד שהתוצאות בידי ה'.

והנה לנו בפרשה גם הבטחה אם ננהג בדרך זו ונזכור את מקור הכוח וההצלחה: "כי תאמר בלבבך רבים הגוים האלה ממני איכה אוכל להורישם לא תירא מהם (דברים ז, יז-יח) רק כשתבין ש"רבים הגוים האלה ממני איכה אוכל להורישם" – כלומר שבכוח שלך בלי עזרה של ה' אתה לא יכול לעשות כלום – כמה שנראה לך שיש לך כוח – זכור שאתה כאדם מוגבל ולא יכול כלום בלי ה'.

אז "לא תירא מהם" - אין לך מה לפחד מהם כי ה' יעזור לך ותנצח אותם. אבל אם חלילה תחשוב שאתה ובכוחך יכול להוריש את הגויים בכוחך ובעוצם ידך, אז יהיה לך מאד להתיירא מהם ולפחד מהם כי ה' לא יעזור לך.

המחשבה והדמיון שלנו כה מפותחים עד כדי שהם גורמים לנו לפעמים לראות בהצלחה – תוצאה ישירה מהשקעתנו, ומכאן קצרה הדרך להרגשה ש'הכול בזכותי', דבר שמהווה סיכון לאבד את הטוב. לכן עצת הזהב לשימור הטוב וזכירה והתחברות למקור הכול: להרפות ממחשבות מוטעות 'שהכל בזכות עצמינו'! זה סוד ההצלחה!

אמרה לי אמא שכל ילדיה היו מושלמים אחד אחד מודל לחיקוי, ואחד יצא להם 180 מעלות שונה מכל בני המשפחה, ובפרט מההורים ומההשקעה שלהם בחינוך!

והיא העידה שה' לימד אותה כל כך בחוזקה ששום דבר לא תלוי בנו כמה שתשקיעי, כמה שתעשי מאומה לא בידיים שלך,יש מי שהכל ממנו.
וברגע שהאדם חי את ההשקפה שלא 'מי אני' ו'מה שאני' - זה ההצלחה אלא ה' ההצלחה שלי, מה' הכשרון שלי,והכל ממנו - הכל יראה אחרת.

אנחנו כמובתאטרון בובות שמי שרואה את אותן בובות בהופעה חושב שהאנשים זזים, פועלים ועושים, ולא קולט שהכול מופעל מלמעלה עם חוטים שקופים על ידי מנהל העולם.

ישיבת חכמי לובלין המעטירה ידועה עד היום במקומה המכובד בעולם הישיבות, מכל הארץ והעולם נהרו אליה טובי הבחורים, וגדולי ישראל זכו לצאת משם.

רבים תמהו כיצד הצליח רבי מאיר שפירא יותר מראשי ישיבות אחרים שגם הם הקימו ישיבות אך ישיבותיהן לא זכו להצלחה מטאורית שכזאת. רבים ניסו לחקור את סוד הצלחת הישיבה, ואת הסוד הזה גילה אחד ממשתתפי אירוע של חנוכת הבניין הגדול:לאחר שהקהל התפזר, והלילה ירד על העיר לובלין, שמעתי קולות לא ברורים מאחת מהקומות העליונות של בניין הישיבה שנחנך באותו ערב, החלטתי לעלות ולבדוק מה פשר הקולות.

הגעתי לקומה העליונה של בנין הישיבה, והלכתי בעקבות הקול, ואת מי אני רואה? לא פחות ולא יותר את הגאון ר' מאיר שפירא מלובלין, עומד תוך כדי שהוא פורש ידיו לשמים ומקולו וליבו יוצאים המילים: "וזכרת את ה אלוהיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל"!

כשראיתי את אותו מחזה, ואת הרב במעמד אדיר בינו לבין אלוקיו, הייתי בהלם מהמראה הנשגב". וכששמעו אותם אנשים שחקרו אחר הצלחת הישיבה, הבינו גם הבינו למה הצליח רבי מאיר שפירא יותר מאחרים, כי גם ברגעי ההצלחה הגדולים ביותר, בעומדו מול הבניין אותו הצליח במאמצים לראות בנוי על תילו, הוא לא התבלבל לרגע, אלא שר והאמין שהכול מאיתו יתברך. וגם בשם הישיבה????–ישיבת חכמי לובלין– ראשי תיבות יח"ל - הוא רמז את המילה חיל –כנגד מילות הפסוק: "כי הוא הנותן לך כוח לעשות חיל" - בזוכרו את ה' שנתן לו את הכוח לעשות חיל. ולכן כה הצליח הרב, והישיבה שלו המשיכה להצליח ולהצמיח פירות הילולים.

כמה יפה לראות מצליחנים ומצליחניותבכל תחום שבערב מצליח שהפיקו יצעקו תודה לבורא עולם על אף כשרונותיהם, כי הבינו שהוא מקור הכול ובזכירה זו מבטחים הם עוד יותר את עתידם! כמה מרגש לראות אותו יהודי שמרוויח משכורת בסוף חודש אחרי שעבד, והשקיע וחשב כיצד לשדרג את עסקיו מצהיר ואומר קבל עם ועידה: "הכל ממנו יתברך והכל בזכותו".

אז שמרנו בזיכרון מהיכן מקור ההצלחות?

זוכרים ממי הכוח והבריאות?

מרגע זה שנזכה לכפול שפע וטוב לנצח!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית