איזה תיק נפל עליכם?!

רגע לפני שהקטנטנים מתחילים לסחוב הרים של ספרים ומחברות על הגב, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב בבחירת התיק המתאים ביותר (חוזרים לבית-הספר)

סמדר בנטוב | כיכר השבת |
עלותו של תיק בית ספר עשויה להגיע לרבע מסך ההוצאה על חזרה ללימודים. מסקר שנעשה בקרב משפחות שמלוות בעמותת פעמונים, עולה כי ההוצאה הממוצעת לילד ברכישת ציוד, ביגוד והנעלה לבית הספר עומדת על כ-1,200 ₪. עלות תיק נעה בין 140-300 ₪ ומשפחה בה שלושה ילדים בגילאי בית ספר עשויה על פי נתונים אלו להיפרד מסכום בן ארבע ספרות מדי שנה.

אז למה בעצם להוציא סכום כה גבוה על ילקוט? אורי ווין, יועץ כלכלי בפעמונים מציין כי בהנחיית משרד החינוך, על משקלו של תיק מצויד להגיע לשליש ממשקלו של הילד. השמירה על גב בריא הוא נושא עליו הורים רבים מוכנים לשלם יותר.

המילה "אורתופדי" מעולם לא הייתה יעילה יותר מצד המפרסמים. סינדרום הילקוט הראשון עבור הורים לילדי כיתה א', הופך התיק לציון דרך משמעותי. ואכן, מדובר באירוע רב משמעות מבחינה רגשית, המשקף את הצורך להקל על הילד את המעבר הלא פשוט מהגן לבית הספר, ולהכינו בצורה מיטבית ללימודים.

הילקוט נחשב לאחד מקובעי הסגנון והטעם האישי של הילד, הדרך בה הוא נתפס בעיני חבריו ובעיני עצמו. כאשר ההורים מגיעים אל הרשתות כשהם מלווים בכל המטען הרגשי הזה ונתקלים במבחר אינסופי של פריטים שכולם מבטיחים את הטוב ביותר עבוד הילד, השיקולים הכלכליים ברכישה קצת נעלמים, ושיקולים אי רציונליים תופסים את המקום ולכן כדאי להתכונן היטב למעמד רכישת התיק במטרה לספק לילד תיק איכותי, תומך, המתאים לו אישית – תוך זיכוך שיקולים רציונליים מתוך אי רציונליים.

באופן הגיוני גם השנה נחשבים התיקים האורתופדיים לממלכתם הבלתי-מעורערת של תלמידי הכיתות הנמוכות. במקביל להם משווקים התיקים האורתופדיים למחצה, המיועדים לתלמידי כיתות הביניים וזוכים לפופולריות כבר בקרב ילדי כיתות ג' וד'. כשמדובר בבני נוער, חוקי המשחק הם כמובן שונים לגמריי.

הצעירים כמובן שלא יעזו להסתובב בחצר התיכון עם תיק מגושם ויעדיפו לסחוב על הכתף איזה תיק גב מודרני בסגנון מרושל, זרוק ואופנתי, אך גם התיקים האלה עלו השנה כיתה הן בעיצוב, הן בפונקציונליות והן בחשיבה על נוחות נשיאתם והם זוכים לפופולריות כה רבה עד כדי כך שניתן למצוא בשוק תיקי הגב ה"זרוקים" אפילו כאלה המיועדים לתלמידי כיתות ה, ו' שמתעקשים עליהם.

העולם שייך לצעירים

תיקי הגב לבני נוער מתכתבים כמובן עם הצרכים של קהל היעד הצעיר בסגנונות ובעיצובים המבקשים ללכוד את עיניהם ולכבוש את ליבם. "בניגוד לתלמידי היסודי שהרי המתבגרים הצעירים רוצים את התיק שלהם כמה שיותר זרוק, פשוט והכי חשוב - קולי להחריד ולכן ולמרות שתיכנון התיקים האמורים הוא בעיקרו פונקציונאלי מוצע היום בשוק שפע תיקים אשר כובד המשקל שלהם טמון בהיבט העיצובי הרבגוני שנועד לסייע לכל תלמיד/ה לבטא את הסטייל האישי שלו/ה", קובע גבי אוהב ציון – הבעלים של רשת "הסטוק". יצוין כי בנוסף להיצע התיקים הזרוקים, ניתן למצוא בסניפי הרשת גם תיקים אורתופדים ותיקים אורתופדים למחצה.

תו השעה: תו תקן

כך או אחרת ובפרט כשמדובר בתיקים המיועדים לתלמידי הכיתות הנמוכות, ישמח אתכם לדעת שמכון התקנים הישראלי אחראי על בדיקותיהם ולכן מהסיבה הזו, יש חשיבות לכך שלתיק שאתם בוחרים לרכוש יהיה תו תקן ישראלי (תו זה גובש בעבר בשיתוף משרד החינוך והבריאות).

מרבית מהילקוטים שמגיעים ארצה ומיועדים לבתי ספר היסודיים נלקחים לבדיקה במכון התקנים, ורק לאחר שהם עומדים בתקן הם למעשה מקבלים אישור.

הבדיקות הללו כוללות בדיקה של רוחב הכתפיות וריפודן, גב מבנה הילקוט ויציבותו, חוזק הבד, עמידות הצבעים, הימצאות מחזירי אור, עמידות בהרטבה ממושכת כדימוי לגשם, עמידות התיק בנפילות ובזריקות ועוד. בכל מקרה חשוב שלהקפיד כי על תווית הילקוט שבחרתם יופיעו הפרטים הבאים: שם היצרן/ היבואן, כתובתו וארץ הייצור. כמו כן, מומלץ שיצורף לילקוט שרכשתם גם עלון הסברה.

דרך הגב

לפני 7 שנים נקבע תקן של משרד התמ"ת שקבע כי "משקל הילקוט לרבות תכולתו, חייב להיות מותאם למבנה גופו ולחוסנו הגופני של התלמיד (בכיתות א'-ו'), ובכל מקרה לא יעלה על 15% ממשקלו של הילד". אחריות השמירה על התקן ובדיקת משקל התיק של ילדיהם מוטלת כמובן על ההורים. אם יש חריגה, המלצת משרד החינוך היא לדבר עם בית הספר ולמצוא חלופות, כמו אחסון הספרים הכבדים בכיתה או בלוקרים, או שימוש משותף בספרי הלימוד.

ובכל זאת, כדי להבטיח שילקוט בית הספר לא יפגע בגב של הילדים הקטנים ממליצים בחברת קל גב המייצרת ילקוטים כבר למעלה מ-35 שנה לבחור את התיק המתאים ביותר לילד ולסדר אותו כך שיתאים באופן המיטבי עבורו. הטיפ המרכזי והחשוב מכולם הוא כאמור להשקיע מאמץ ומחשבה בבחירת התיק, שכן יש חשיבות רבה להתאמת הילקוט לילד - ילקוט איכותי, העומד בתקנים ימנע עייפות, כאבים ונזקים מצטברים לגב, וזאת קובעת כאמור חברה המתמחה בתחום ילקוטי הבית ספר והיתה הראשונה בישראל לייצר "ילקוט אורתופדי".

ממחקרים אחרונים עולה ששכיחות בעיות גב בקרב ילדים בגיל ביה"ס נמצאת בעלייה מתמדת וכי אחת הסיבות העיקריות לכך היא שהילקוטים כבדים ולא נוחים, הם נישאים בצורה לא נכונה ועשויים לגרום לנזק לעמוד השדרה. שי אליצור, מנכ"ל תיקי המותג מודן מציין שזאת בדיוק הסיבה לחשיבות רכישת ילקוט אורתופדי בעל תמיכה נכונה לגב.

"חשוב להבין שילקוט אינו רק פריט אופנה ויש להתאימו לצרכי הילד ובעיקר למידותיו, ולאפשר נוחות מרבית ושמירה מקסימאלית על בריאות הגב", הוא אומר. "תיק הנישא על גב התלמיד לוחץ בשלוש נקודות עיקריות על גוף התלמיד- בשתי הכתפיים ובגב התחתון, לכן לפני שבוחרים תיק יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים: נוכחות כרית תמיכה מרופדת לגב התחתון ורצועות נשיאה רחבות ומרופדות".

תפרנו לכם תיק: כל הטיפים לבחירת הילקוט הנכון

מארגון פעמונים מבקשים לציין כי הזול הוא לעיתים יקר. לטענתם בשוק קיימים תיקים אופנתיים וזולים, אולם תיק איכותי ויקר יותר עשוי לשמש את הילד ליותר שנים. בהיבט הזה האופנתי – אאוט; והאיכותי – אין. בנוסף הם ממליצים לשמור את פתק האחריות המוצמד לתיק, שכן הוא עשוי לחסוך לכם כסף בעתיד במידה ותיווצרה בעיות כלשהן בתיק. ההמלצה האחרונה היא לא "להשתחוות" לפסל ולתמונה: בפעמונים מאמינים כי עליכם ההורים להימנע עד כמה שניתן מרכישת תיק עם דמות או סלב. דמות שנראית אטרקטיבית במיוחד השנה, תהיה לשיטתם בלתי רלוונטית בעליל בשנה הבאה.

1. על הילקוט להיות עשוי מחומרים חזקים אך קלי משקל ומומלץ לבחור בתיק בעל רשתות אוורור בגב הילקוט על מנת למנוע הזעה.

2. על הילקוט להיות קל, מרופד וקשיח ומרופד בחלקו האחורי, כדי שלילד יהיה נוח לשאת אותו על גבו. כמו כן חשוב כי התיק יהיה בעל כתפיות רחבות, מרופדות ורכות, שימנעו חיכוך באזור הכתפיים. יצוין כי חשוב שהכתפיות תהיינה ניתנות לקיצור או הארכה בהתאם לגובה הילד ויש לשים לב שהכתפיות אינן רכות מדי, כדי להבטיח שלא יתקפלו.

3. כאשר מכוונים את הכתפיות יש לשאוף למצב שבו חלקו העליון של הילקוט לא יעבור את גובה הכתפיים וחלקו התחתון לא יהיה נמוך מגובה העכוז. כמו כן, יש לשים לב ששטח המגע של הילקוט עם גב הילד יהיה מקסימאלי לצורך פיזור טוב של משקל הילקוט על הגב והפחתת עומסים. חגורת בטן הנקשרת למותניים מומלצת ביותר, משום שהיא מספקת תמיכה נוספת לגב התחתון וגם מחזירי האור חשובים. רצוי כמובן כי התיק יהיה מחולק למספר תאים ובעל כיסים בצדדים לנשיאת בקבוקי השתייה.

4. כדי להקטין את העומס, בתא הגדול, הקרוב ביותר לגב, יש להניח את הספרים הכבדים. בתאים הקטנים והרחוקים יותר יש לשים את הפריטים הקלים והקטנים: הקלמר, המחברות וכדומה.

5. ילקוטים עם גלגלים מתאימים בעיקר לילדים שהולכים מרחק רב לבית הספר, אולם לרוב, ההמלצה היא לרכוש ילקוטים הנישאים על הגב ובלבד שהילד הנושא את הילקוט יקפיד על נשיאתו בשתי הכתפיים באופן סימטרי ולא רק על כתף אחת.

אז למה בעצם להוציא סכום כה גבוה על ילקוט? אורי ווין, יועץ כלכלי בפעמונים מציין כי בהנחיית משרד החינוך, על משקלו של תיק מצויד להגיע לשליש ממשקלו של הילד. השמירה על גב בריא הוא נושא עליו הורים רבים מוכנים לשלם יותר.,המילה "אורתופדי" מעולם לא הייתה יעילה יותר מצד המפרסמים. סינדרום הילקוט הראשון עבור הורים לילדי כיתה א', הופך התיק לציון דרך משמעותי. ואכן, מדובר באירוע רב משמעות מבחינה רגשית, המשקף את הצורך להקל על הילד את המעבר הלא פשוט מהגן לבית הספר, ולהכינו בצורה מיטבית ללימודים.,הילקוט נחשב לאחד מקובעי הסגנון והטעם האישי של הילד, הדרך בה הוא נתפס בעיני חבריו ובעיני עצמו. כאשר ההורים מגיעים אל הרשתות כשהם מלווים בכל המטען הרגשי הזה ונתקלים במבחר אינסופי של פריטים שכולם מבטיחים את הטוב ביותר עבוד הילד, השיקולים הכלכליים ברכישה קצת נעלמים, ושיקולים אי רציונליים תופסים את המקום ולכן כדאי להתכונן היטב למעמד רכישת התיק במטרה לספק לילד תיק איכותי, תומך, המתאים לו אישית – תוך זיכוך שיקולים רציונליים מתוך אי רציונליים.,באופן הגיוני גם השנה נחשבים התיקים האורתופדיים לממלכתם הבלתי-מעורערת של תלמידי הכיתות הנמוכות. במקביל להם משווקים התיקים האורתופדיים למחצה, המיועדים לתלמידי כיתות הביניים וזוכים לפופולריות כבר בקרב ילדי כיתות ג' וד'. כשמדובר בבני נוער, חוקי המשחק הם כמובן שונים לגמריי.,הצעירים כמובן שלא יעזו להסתובב בחצר התיכון עם תיק מגושם ויעדיפו לסחוב על הכתף איזה תיק גב מודרני בסגנון מרושל, זרוק ואופנתי, אך גם התיקים האלה עלו השנה כיתה הן בעיצוב, הן בפונקציונליות והן בחשיבה על נוחות נשיאתם והם זוכים לפופולריות כה רבה עד כדי כך שניתן למצוא בשוק תיקי הגב ה"זרוקים" אפילו כאלה המיועדים לתלמידי כיתות ה, ו' שמתעקשים עליהם.,העולם שייך לצעירים,תיקי הגב לבני נוער מתכתבים כמובן עם הצרכים של קהל היעד הצעיר בסגנונות ובעיצובים המבקשים ללכוד את עיניהם ולכבוש את ליבם. "בניגוד לתלמידי היסודי שהרי המתבגרים הצעירים רוצים את התיק שלהם כמה שיותר זרוק, פשוט והכי חשוב - קולי להחריד ולכן ולמרות שתיכנון התיקים האמורים הוא בעיקרו פונקציונאלי מוצע היום בשוק שפע תיקים אשר כובד המשקל שלהם טמון בהיבט העיצובי הרבגוני שנועד לסייע לכל תלמיד/ה לבטא את הסטייל האישי שלו/ה", קובע גבי אוהב ציון – הבעלים של רשת "הסטוק". יצוין כי בנוסף להיצע התיקים הזרוקים, ניתן למצוא בסניפי הרשת גם תיקים אורתופדים ותיקים אורתופדים למחצה.,תו השעה: תו תקן,כך או אחרת ובפרט כשמדובר בתיקים המיועדים לתלמידי הכיתות הנמוכות, ישמח אתכם לדעת שמכון התקנים הישראלי אחראי על בדיקותיהם ולכן מהסיבה הזו, יש חשיבות לכך שלתיק שאתם בוחרים לרכוש יהיה תו תקן ישראלי (תו זה גובש בעבר בשיתוף משרד החינוך והבריאות).,מרבית מהילקוטים שמגיעים ארצה ומיועדים לבתי ספר היסודיים נלקחים לבדיקה במכון התקנים, ורק לאחר שהם עומדים בתקן הם למעשה מקבלים אישור.,הבדיקות הללו כוללות בדיקה של רוחב הכתפיות וריפודן, גב מבנה הילקוט ויציבותו, חוזק הבד, עמידות הצבעים, הימצאות מחזירי אור, עמידות בהרטבה ממושכת כדימוי לגשם, עמידות התיק בנפילות ובזריקות ועוד. בכל מקרה חשוב שלהקפיד כי על תווית הילקוט שבחרתם יופיעו הפרטים הבאים: שם היצרן/ היבואן, כתובתו וארץ הייצור. כמו כן, מומלץ שיצורף לילקוט שרכשתם גם עלון הסברה.,דרך הגב,לפני 7 שנים נקבע תקן של משרד התמ"ת שקבע כי "משקל הילקוט לרבות תכולתו, חייב להיות מותאם למבנה גופו ולחוסנו הגופני של התלמיד (בכיתות א'-ו')
‏צילומים: יעל ונעמי ברשת תיק התיקים, טל טרי, דינג, אושרי תורתי ויח”צ חול.

1. תיק בית הספר להשיג בחנות גרופי ניקי בקניון כפר סבא הירוקה. מחיר 99.90 ₪, במקום 199.90 ₪. 2. תיק גם YOLO בשיתוף מודן 79 ₪. 3. רשת FOX תיק גן מחיר 19.90 ₪. 4. תיק לבית הסםר אקספלורר 199 ₪. 5. רשת אמריקן איגל 149.90 ₪. 6. אתר biggies מציע קולקציית תיקי גן מרהיבים לבנות ולבנים: כל התיקים 59 ₪ בלבד. להשיג באתרwww.biggies.co.il. 7. תיק גב תיק התיקים תא אחד עיצוב מדליק 99 ₪. 8. תיק גב ג’ינס עם ניטים, להשיג ברשת קמדן אנד שוז 79 ₪.

‏ 1. תיק של windward של קולוביה.2. מחיר 209 ₪ במקום 299 ₪. GAP- 179₪ 3, רשת הסטוק 99 ₪ 4. רנואר 149.99₪ ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית