מיומנה של דתיה: איך בא לי להיות פילה!

זה בעצם מה שמבדיל את האדם משאר הבריות, היכולת שלו להשתנות, לשאוף, לגדול לצמוח מבחינה פיזית ונפשית, להרגיש, לכאוב, לאהוב. לא קל להיות אדם, לא קל להיות דתי, לא קל להיות בכלל. עצם היותנו כאדם מביא בפנינו אתגרים, חוויות, ניסיונות. אבל לפעמים בא לי להיות פילה (יומנה של דתיה)

אודליה ארביב | כיכר השבת |
בא לי להיות פילה, (יש שיגידו שאני כבר..). בהמה - זה בה מה, מה שאתה רואה זה מה יש. פיל הוא פיל גם אם הוא בן 30 וגם אם הוא בן 100, פרה היא פרה . אדם הוא תהליך - תינוק, ילד, נער, מבוגר, זקן. יש אדם שמח, עצוב, קמצן, קנאי, טיפש, חכם. טרם ראיתי כבשה קמצנית או צפרדע קנאית.

זה בעצם מה שמבדיל את האדם משאר הבריות, היכולת שלו להשתנות, לשאוף, לגדול לצמוח מבחינה פיזית ונפשית,
להרגיש, לכאוב, לאהוב. לא קל להיות אדם, לא קל להיות דתי, לא קל להיות בכלל... עצם היותנו כאדם מביא בפנינו אתגרים, חוויות, ניסיונות.

וכאן אוסיף ותסלחו לי, לעניות דעתי לאדם דתי יש מורכבות רבה יותר. ואני לא מדברת על המורכבויות שנוצרו מבחירתו בדרך החיים הזו - זה מבחירה מתוך מודעות ורצון לחיות כך ולוותר על דברים מתוך ידיעה שזה נכון וטוב גם אם זה קשה.

מבחירה אני לא אוכל במסעדה ללא כשרות, מבחירה אני לא נוסעת בשבת, מבחירה אני לבושה כולי מכוסה - חם לי למות אבל אני בחרתי!

אני מתכוונת למורכבויות שנכפו עליו כי הדביקו לו סטיקר על המצח. מה שלא בחרתי זה את העיניים של כולם על כל רבע צעד שלי. אם בכל בוקר נסעתי לעבודה ב-6 ולא משנה כמה המתנתי לאוטובוס הוא תמיד מופצץ וגם אני מתה מעייפות ועולה זקנה גם אם בכל בוקר אני קמה ונותנת לה לשבת אם פעם אחת פיספסתי הלך עלי, אני עם חצאית, אם שניה התעכבתי מלקום אני כבר שומעת צ'יקצוקי לשון ורואה את המבטים לעברי.

כשעולה חבורת ילדים חובשי כיפה לאוטובוס ומדברים קצת בקול וצוחקים ישר איזה מבוגר יעיר להם, אחחחח זה החינוך הדתי שלכם?! אבל כשיעלו חבורה של נערים שיעשו רעש , ויתפסו 10 מושבים עם הרגליים, וישמיעו בקולי קולות מוזיקה סתם כדי להראות שהם שולטים, אף אחד לא יעיר, כולם ישבו בחשש בשקט ולא יצרו קשר עיין.

ומה עם מעבר חציה, שלפעמים לוקח לו שנה להתחלף והרבה חוצים כי הכביש ריק. אבל אני לא יכולה יש לי חצאית, ואני עומדת ברמזור, השמש קופחת לי על הראש והרמזור הבן אלף הזה לא רוצה להתחלף. ואנשים כבר חוצים כי כמה אפשר לחכות אם אני אחצה רק מחיצים שיצאו לאנשים מהעיניים תיפול עלי חללית מהשמיים.

אוי הדתיים האלה לחוקי התורה הם יודעים להקשיב מה עם חוקי התנועה? לפעמים בא לי לשים מכניסיים בתיק להגיע למעבר חציה ללבוש לעבור ולחזור לחצאית. אהה ומה אם איזה פקידה עצבנית שעושה לך עוול סתם כי בא לה, ולך בא לומר לה משהו קשה במיוחד, אבל את מתגברת, כי את לא יכולה .... תשתקי את דתיה.

אם אני חושבת שונה, אז אני חשוכה ופרימיטיבית כי אני דתיה ולא הגעתי למחשבה ולדעה הזאת בעצמי חס ושלום, זה מה שהכניסו לי לראש. בגלל שאני דתיה אני יענו צריכה להסביר מעשים של כל חולה נפש שהחליט להתחרפן ועל הדרך לשים כיפה על הראש..

למה כשיש מקרה רצח אונס גנבה שלא מעורבת בו תחפושת של כיפה אף אחד לא דורש הסברים? כן, כן תחפושת של כיפה. לא מעוניינת להסביר ולא טורחת להסביר כי אני משערת ומקווה להאמין שרוב בני האדם בעלי אינטיליגנציה גבוהה מספיק לא לעשות את השיוך האינפנטילי הזה.

אז אני דתיה, לא תמיד קל, אבל זה מבחירה - וכן גם אני עושה שגיאות לעיתים במכוון, יש בי גם את ההוא יצר הרע , אבל אני משתדלת לא לעשות רע. אני דתיה והטוב שבי, האהבה, הרגישות והאמונה, כל זאת ועוד עושים אותי מי שאני - אני בסדר אני.

אתה יכול להיות שונה אבל לא שונא!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית