תצבענה ותשפענה: נעים להכיר VS שידוכים

היא בבית עם גרביים? למה היא הולכת לעבודה ברגל? זה בגלל שהיא שמנה חס ושלום, או שאין להורים שלה ממש כסף? וכמה פעמים היא איחרה/החסירה השנה בסמינר?ועוד כל מיני שאלות היכרות * נעים להכיר? או אם תרצו שמרני יותר 'שידוכים' (זוגיות)

שולי סגולה | כיכר השבת |
שדכנית, אמא של בחור, אמא של בחורה, חברות, מורות, שכנות. (ועוד אחת כשרואה אותה כשהיא זורקת פח) משגיח, דודות ראשונות, שניות, שלשיות...

כמה אנשים עוד אמורים להיות מעורבים בקשר אינטימי בין בחור לבחורה? ואם נשים על הדברים על השולחן, מה הקטע של כל הסרט הארוך הזה? ולמה א"א פשוט לזרום בקשר רגיל וספונטני?

אז מסתבר שיש לשיטה הזאת כמה מעלות:

א. הקשר השכלי הוא הבסיס לקשר הרגשי

לאן נעלמו כל הסיבות שדחפו אותי להתחתן? פתאום- ברגע שהסתימו האורות, ונפלו הכנפיים של הפרפרים בבטן- נעלמו גם כל הסיבות/ התרוצים ואת לא מצליחה להסביר למה רצית אותו באמת. ברגע שאת מאוהבת- השכל עף בזינוק חד הצידה. ומכאן-את מתחילה ליצר תרוצים להתאהבות הזאת כשיכבו האורות - יתפוצצו גם כל התרוצים השכליים. בניגוד לקשר שמבוסס על שכל, הכולל ברורים להתאמה, שממנו נובעת האהבה. שגם אם האהבה תדעך, תמיד יהיה בסיס שכלי יציב לחזור אליו.

ב. שדכניות

תחשבו על זה, זה רעיון גאוני כזה, יש לך שאלה שלא נעים לך לאמר בפנים שלא תפרש כ"מתח" או סתם שאלה מביכה? רק תגידי שאלה לשדכנית, והיא תברר לך הכל. הבחור לא מתאים לך, ולא נעים להפרד? גם את השרות הזה השדכנית תעשה לך.

ג. מכבדת את המילה של עצמך

החלטת להפרד? במילים אחרות- להוריד? בשידוך מילה זה מילה. השדכנית תטפל בכל הרגעים היותר מביכים. ותעזור לך להמשיך הלאה, ולכבד את המילה של עצמך, ולא להתנדנד אח"כ ברגעי חולשה בלשלוח מבטים לעבר המספר של הבחור בטלפון.

ד. רק התחלנו..

בניגוד לקשר של הכרות ארוכה, בו מגיעים לחתונה ממקום של מיצוי, "עברנו ועשינו את הכל" ושל נקודת הפסגה. בקשר משודך- החתונה היא ירית פתיחה שמסמלת כי יש לשני הצדדים ענין בקשר. כללי ההתקשרות משתנים, מתחילים להכיר את כל מה שלא הספקנו להכיר ב-5 פגישות, בקיצור- נכנסים לנישואין מיתוך מקום מלא אתגר ועניין.

ה. מתקתק - אין מקום לבלח"יות (בחורות לחוצות חתונות בלע"ז)

בניגוד למריחות, חוסר ודאות וההרגשה שיש לבחור "את כל הזמן שבעולם.." והבחורה לא ממש יודעת מאיזה כוכב, או באיזה פקק- תבוא ההצעת נישואין ההזויה, אם בכלל. קשר של שידוך- הוא תכל'ס. בודקים בברור מה שאנחנו מחפשים, מה רצינו, תאום צפיות. וכבר - הינה חתונה. בלי רמזים ובלי צפיות.

הייתי אמורה פה להוסיף מספר של שדכנית, אבל... מה לעשות שזה לא כתבת יח"צ, אלא, סתם של אחת שהכריחה את עצמה לחשוב ושל עוד מישהי שהכריחה אותי לכתוב..

אז מה אתן בוחרות? שידוכים או נעים להכיר? 'תצבענה ותשפענה' מסתבר שזה זה על אותו משקל של 'צאינה וראינה'..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית