אז כמה נשתה מבלי שנשמין? ואיזה משקה הכי נכון ומתאים לגוף לשם רוויה? בואי נתחיל מ-מה לא כדאי לשתות (סור מרע). כל המשקאות הממותקים! לא מיץ טבעי סחוט אלא כל סוגי המשקאות הממותקים ובעיקר המוגזים.

בכל כוס שתיה של מיץ ממותק/מוגז יש בממוצע בין 2-6 כפיות סוכר! כל כפית סוכר שווה 20 קלוריות. כשאת שותה כוס מיץ ממותק הוספת לך בממוצע כמה עשרות קלוריות ריקות. נכון זה טעים. נכון זה מאד נעים לשתות בחום משהו קר אבל עליה וקוץ בה.

כי כשאת שותה משקה מתוק שכזה, מעבר לקלוריות (ובד"כ משתתפות הסדנאות והמטופלות שלי יודעות שאני לא מתייחסת לקלוריות במזון) הרי שיש לכך השלכות עקיפות.

ראשית – את צמאה עוד יותר כי מתוק זה מצמיא

אז לאחר מס' דקות-חצי שעה את שותה עוד כוס מיץ שכזו. (שזה אומר עוד קלוריות ריקות לגוף).

שנית – הגוף לא מסוגל לעכל סוכר לבן

ולצורך כך הוא צריך לגייס מינרל מהגוף בשם "זרחן" (פוספור בלועזית). הזרחן מצוי בעצמות בשילוב מדהים ומדוייק ביחד עם סידן ומגנזיום. ככל ששותים מיצים עם סוכר הרי שרמת הזרחן בגוף מתדלדלת, מבנה העצם משתנה והגוף מספיק חכם כדי לא לפגוע בו במקומות החשובים ועצמות השלד הן בדרגת חשיבות מאד גבוהה לכן הוא ייקח מהמקור הזמין והקרוב ביותר והוא – השיניים. אז לא פלא שכיום יש ריבוי חורים בשיניים אצל ילדים ש"חיים" על מיצים ממותקים כאלה ואחרים.

שלישית – ריבוי סוכר שווה השמנה. אז מה כן לשתות?

מים, מים...כדברי השיר "ושאבתם מים בששון ממעייני הישועה". הגוף שלנו זקוק למים. שני שליש מגופנו הוא מים. רצוי מאד על הבוקר בקימה – לשתות 1-2 כוסות מים בטמפרטורת החדר. זה שוטף את כל הפסולת מהלילה ונותן לגוף תחושת רעננות (בדיוק כמו שאנו מרגישות לאחר מקלחת) ותמריץ לעבודת היום החדש.

גם אם את מאלה שמוכרחות קפה על הבוקר, עשי לעצמך טובה ושתי כוס מים לפני כן. את תראי את השינוי. כמה לשתות?
זה תלוי ברצון שלך ובמה שגופך דורש. חשוב לשתות כשצמאים. מומלץ שזה יהיה באופן ממוצע לגוף. לא פחות מדי ולא יותר מדי. בדרך כלל הכמות המומלצת היא בין 8-12 כוסות ליום. כמובן ששוב חשוב להתחשב בהרגשתך האישית לכך.

אם את נמצאת ביום מסויים הרבה בשמש הרי שתצטרכי באופן יחסי לשתות כמות גדולה יותר של מים. אם התזונה שלך כוללת הרבה ירקות ופירות – סביר להניח שתשתי פחות מים. שתיית המים עוזרת לכליות לעשות עבודתן נאמנה ולהוציא את הפסולת מהגוף בצורה מהירה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

כדאי מאד לשתות מים כחצי שעה לפני ארוחה או שעה וחצי לאחר הארוחה ולא לשתות תוך כדי הארוחה. בזמן האכילה יש לנו מיצי קיבה שתפקידם לפרק את המזון שנכנס לגוף. במידה ושותים במהלך הארוחה הרי שמפריעים למיצי הקיבה לעבוד והאוכל נשאר בקיבה, תוסס ומרקיב – וחבל כי ההשלכה היא כל מיני תופעות של מערכת העיכול כמו בטן נפוחה, גרפצים, גזים וכו'.

מה לעשות עם הילדים עם השתיה הממותקת?

כדאי וראוי להרגיל ילדים לשתות מים. לעשות זאת בהדרגה ובנועם. אם הילד "מכור" למיץ להקטין לאט לאט את הכמות של התרכיז. אם זה מיץ מוכן מבקבוק למהול את המיץ במים לאט לאט עד שהיחסים ישתנו ... וכמובן חשוב להסביר לילד. ילדים בני 3-4 כבר יכולים להתחיל להבין.

במקביל אפשר להכין תמצית של תה פירות (שיש לו צבע) ולהמתיק במעט מייפל אמיתי או סירופ קוקוס אמיתי. אם את רוצה את יכולה לבחור לאפשר לילדך לשתות מיץ פעם ב... למשל בשבת. או באירועים מחוץ לבית שיראה בני משפחה אחרים שותים מיצים ואז הוא בחזקת "בפני עוור לא תשים מכשול". אבל לעשות זאת במידה ולא ללא רסן. ככל שמתרגלים לשתות מים, הגוף נהנה מזה ומאותת לנו ובד בבד מפסיקים להיות מכורים לשתיה המתוקה. כדאי שיהיה לידך קנקן מים או בקבוק מים זמין לידך ובכל עת שאת צמאה –לשתות מים.

לרוויה!!

כותבת המאמר: חדוה שטרנברג הומאופטית ונטורופתית ומעבירה סדנאות בנושאי בריאות ובנושאי כוחות הנפש ע"פ חז"ל - להעצמה נשית.

]]>