מידע שעיר: כל מה שצריך לדעת על טיפול בלייזר

הסרת שיער בלייזר, המאפשרת הרחקת שיער לזמן רב וצמצומו, הופכת בשנים האחרונות ליותר ויותר פופולרית, אלא שבצד היתרונות הרבים שיש לטיפול בלייזר, חשוב לדעת למי מתאים הטיפול ואיך בוחרים מקום אמין המציג שקיפות כלפי לקוחותיו. כמו כן, יש לבדוק האם קיים פיקוח רפואי במכון אשר יכול לתת מענה רפואי בעת הצורך (טיפים, מידע)

מאמע | כיכר השבת |
ראשית, כדי להבין את דרך הפעולה של הלייזר- חשוב לציין כי הטיפול בלייזר הוא נקודתי- ופוגע רק בזקיקים הנמצאים בדרמיס (השכבה השנייה של העור). בשנים האחרונות ניתן להצביע על מגמה שהולכת וגוברת בשני המגדרים לטיפולי הסרת שיער בלייזר.

מרבית הטיפולים מבוצעים בנשים- כ 70%, ואילו הגברים מהווים 30% מכלל המטופלים. אצל הגברים מדובר בעלייה משמעותית בביקוש להסרת שיער בלייזר ללא הבדלי אוכלוסייה, כך, שניתן לומר שכיום לא מעט גברים מהמגזר החרדי מגיעים לטיפולי לייזר באיזור זקן הפנים בעיקר.

אלו פרמטרים צריך לבדוק כאשר בוחרים מכון להסרת שיער וממה צריך להיזהר:

היות ומדובר בטיפול ממושך, כאשר בוחרים מכון, יש לבדוק את יציבות בית העסק ואת מידת השקיפות שלו אל מול הלקוחות. יש להתרשם גם מהידע המקצועי של הצוות. ניתן לזהות זאת בעיקר ע"י ההכנות שהמכון מבצע טרם הטיפול ולבחון עד כמה ממצה המענה לשאלות המתעוררות מכיוונו של הלקוח.

לצורך הדוגמה, אם הצוות במכון מבטיח הסרת שיער "לצמיתות", חשוב להבין כי זו הטעיה. אין דבר כזה הסרת שיער לצמיתות . ישנם זקיקים רדומים שעלולים להתעורר בנקודת זמן חדשה, ולנו אין שליטה עליהם. בזמן הטיפול אנו מטפלים בשיער שנימצא בשלב של צמיחה ורק בשלב זה, הלייזר יכול לזהות את הזקיק ולשרוף אותו. תוצאות הטיפולים הן אינדיוידואליות ומשתנות מאדם לאדם כיוון שהן מושפעות מגורמים שונים, כגון: גיל, האזור המטופל, צבע העור, גנטיקה מצב הורמונאלי ועוד.

איך ניתן להימנע מכוויה במהלך הטיפול:

כוויה נוצרת מכמה סיבות כאשר העיקריות שבהן נובעות מחוסר המקצועיות מצד הצוות המטפל, או תגובה חריגה של העור לטיפול . כדי למנוע כוויות, על המטפל להתאים את עוצמת האנרגיה במכשיר הלייזר לגוון צבע העור של המטופל, להכיר היטב את תיק הלקוח, וכמו כן על המטפל/ת להיות קשובים לתלונות חריגות של כאב, בעיקר למטופלים שכבר עברו מס' טיפולים - וכאשר אלה נאמרות, יש להפחית בעוצמה. התאמת העוצמה של קרן הלייזר נקבעת על פי צבע העור - כך שככל שצבע העור כהה יותר, כך העוצמה תהיה נמוכה יותר ולהפך.

בהקשר זה חשוב להבין שכוויות עלולות להתרחש בהסתברות של 1:1000, כאשר מרביתן חולפות במשך הזמן מבלי להשאיר זכר. כמו כן, סוגיית החשיפה לשמש בקירוב לטיפול, יכולה להיות משמעותית לנושא זה, ועל כן דיווח אמת של הלקוח וערנות המטפלים הוא חיוני לתהליך הטיפול.

מלבד הכוויות, אלו עוד תופעות לוואי קיימות אחרי הטיפולים?

ישנה תופעה שנקראת בצורה הפשטנית- "דלקת בזקיק השערה", המתבטאת כנקודות אדומות קטנות על העור. בד"כ ככל שמתקדמים במס' הטיפולים, התופעה הזו נחלשת ונעלמת לגמרי משום שהשערה נעשית רכה יותר ויותר אחרי כל טיפול.

האם מומלץ לעשות טיפול בלייזר בזמן הריון?

כיום אין מחקר רפואי המצביע על סכנה לעובר או לאם הנובע מטיפולי לייזר. יחד עם זאת, נדרש משנה זהירות ועל-כן, חשוב כי אם יבוצעו טיפולי לייזר לנשים בהריון, יהיה זאת רק החל מהחודש השלישי להריון, ובכפוף לאישור רופא, כאשר אזור הטיפול עצמו אינו הבטן או האיזור התחתון.

להבדיל מהריון, אין לבצע טיפולי לייזר באדם שעובר במקביל טיפולים כימותרפיים או כל טיפול אחר שמחליש את המערכת החיסונית שלו, משום שתוצאות הטיפול במצב של מערכת חיסונית נמוכה עלולות להוביל לכוויה בסבירות גבוהה ביחס לאדם בריא.

האם ניתן לבצע טיפולי לייזר גם בבני נוער צעירים:

לא פעם מגיעות נערות אלינו לטיפולי לייזר משום שהשיער מפריע להם חברתית. ועל כן, הטיפול בנערות יעשה במידה שהן אחרי סימן הבגרות הראשון בגיל 14 כאשר הן מלוות בהסכמת הורה מבוגר, ואילו בנערים איננו מטפלים כלל לפני גיל 18. עם זאת, אצל נערות, צריך להביא בחשבון שהסיכוי שתהיה צמיחה נוספת עם ההתבגרות- רב יותר בשל השינויים ההורמונליים.

האם טיפול לייזר בפנים יכול לגרום להתעוררות עתידית של צמיחת השיער?

אין שום הוכחה כי התעוררות שיעור חדשה בגלל התבגרות (הדרגתית) או שינויים פתאומיים או הורמונליים בגוף, קשורה לטיפול בלייזר.

האם הטיפול בלייזר כרוך בכאב?

לכאב יש סף אישי ולמי שרגיש יותר אנו מציעים משחות אלחוש טרום הטיפול. כמו כן, יש לנו 5 סוגי מכשירי לייזר שונים, אשר בהתאמה נציע לאלו הרגישים. ברוב המקרים, בזמן הטיפול מורגשים רק עקצוצים המעידים שקרן הלייזר הגיעה לזקיק השערה והושמדה.

לסיכום: ניתן לומר שברוב המקרים הטיפול עובר חלק- תרתי משמע, ואדם שמגיע למכון מקצועי ואחראי, אשר מציג לו את פירוט התהליך טרם הטיפול עצמו, יכול להיות רגוע לגבי תוצאות הטיפול. כמו כן, חשוב מצד המטופל להקפיד על שמירה של נהלי החברה לרבות שקיפות, ותיאום ציפיות נכון תוך הקפדה על צפייה במצגת טרום הטיפול.

החומר באדיבות אתי זוהר, מנהלת חטיבת האסתטיקה ב- Care Laser.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית