שאלות ששואלים לפני שמתחתנים

לשאול ה אחד מהדרכים לברר נושאים שעמומים לנו, או כאלו שכמעט ברורים אך למען הסר ספק אנחנו שואלים. לפני שאנחנו 'מתחתנים' או קצת לפני בשלב המקדים - שידוכים. יש כמה שאלות ברור: מתי להתחתן? מוקדם? מאוחר? האם צריך רישיון לנישואין? או שזה משהו שבא עם השנים? האם יש גיל לחתונה? או שזה פשוט משהו שצריך לקפוץ אליו? (שידוכים)

גילי ש. | כיכר השבת |
ברגע שאדם מגיע לגיל מסויים, הוא מתחיל יותר ויותר להכנס ל״נוחות״ כזו של חיי רווקות, אבל צד שני? ילדה כבת 16 לא חושבת כמו בחורה כבת 25. נרצה או לא השאיפות, המחשבות, הרצונות באים ממקומות בוגרים יותר ומחושבים יותר.

אבל הלבטים הם אותם לבטים והם אינם פוסקים, אתה נכנס יותר ויותר לעומק עצמך וכבר קשה לך לחשוב ולהתחלק בחייך עם האחר. ומאידך, כל חתונה של חבר או קרוב משפחה עושה לך צביטה בלב.

שאלתי את השאלות הנשאלות: באיזה גיל צריך להתחתן? ממתי צריך להלחץ? מתי צריך להתפשר? קיבלתי המון תשובות, אבל במקום שיעזרו הן רק הקשו עליי וסבכו אותי יותר ויותר. חלק מהמשיבים טענו כי זה תלוי באדם ובבגרותו, חלקם צידדו כי לגיל יש אלמנט מכריע. ויש כאלו שטענו כדאי מוקדם כמה שיותר, ויש גם את אלו שחכו חכו לא צריך למהר.

ועם הנתונים הללו החלטתי לשבת ולדבר עם חברה נשואה כבר מגיל 16 ולה כבר שני ילדים מקסימים. היא אמא למופת אין ספק, בחורה בוגרת ואחראית אשת חייל כמו בסיפורים.

״האם להתחתן?״ שאלתי. ״את מאושרת? את בעד? את נגד? היית מחזירה את הגלגל לאחור?״. היא חייכה אלי חיוך עייף כזה ,נתנה בקבוק לקטן ואמרה: ״להתחרט? ממש לא..לא הייתי משנה דבר! מה היה עוזר לי לחכות? מה היה עוזר לי להתבלבל? אז כן הייתי ילדה ההתחלה היתה קשה, אבל עכשיו? עכשיו הגעתי למטרה שאליה באתי לעולם! להיות אשת חייל.

זה שנשאתי בגיל כלכך מוקדם, זה הכל מלמעלה! אין לי תלונות, אז זה נכון שיש דברים שכבר נראים בגדר חלום אם זה אפילו לצאת לשופינג ולקנות רק מה שבאלי, זה נכון שאין לי זמן לצאת ואין לי זמן לעשות דברים שבחורות בגילי עושות,אבל אני לא מתלוננת! אוהבת את האחד שלי ולא היה עוזר שהייתי מחכה לו עוד כמה שנים!, אז כן,להתחתן בגיל 16 זה קצת מופרע לא צריך לרוץ לא צריך למהר, אבל גיל 19 זה עדיין מוקדם אבל כבר אפשרי בהחלט!״

המשכתי עם שאלותי, הפעם אצל חברה כבת 29 שנשואה רק שנה אמא לילד מתוק וקטן. אין ספק,מדובר פה בבית של ״גדולים״. הכל שקט ומסודר והיא כל כולה עסוקה בתינוק, מטפלת בו ככלי זכוכית. היא לא ככ' רצתה להתחתן, אבל הינה! היא עשתה זאת.

״אני חושבת, שצריך רישיון להיות אמא..ורשיון בגיל אמא להבדיל מרשיון רגיל,לא מקבלים בגיל 16. צריך לדאוג קצת לעצמיך, החיים הם קצרים, תוציאי תואר תתבססי, אחרי זה יהיה נורא קשה לעשות זאת! ערך הבחורה לא יורד עם השנים, זה הכל סטיגמות! ואם יש אמונה צריך להאמין שהכל מלמעלה ולא מחייב שבחורה כבת 23 היא שופרה דה שופרה ובחורה כבת 27 כבר.. ירד לה הערך. כמו שיש רווקות יש גם רווקים, אז כן בחורה זה קצת שונה, אבל עדיין בחורה זו בחורה, ומי שמפחדת מעניין הגיל שתדע, שגיל זה באמת רק מספר!

וכך,המשכתי במסעי אחרי התשובה המנצחת..

עד שפשוט הבנתי אותה לבד, יש אחד שיושב שם למעלה,שנותן כוחות לחלשים לצעירים, פותח רצונות למתבגרים. לאן שלא תלך, מה שלא תבחר, זו בחירה שלו בסך הכל.. להיות בלחץ? לא פתר בעיות מעולם. להתפלל? תמיד מועיל ותמיד יעזור. גיל? זה רק מספר, אבל לא צריך לשבת רגל על רגל אלא להתפלל להשם שיעזור לפתוח את הלב והרצון.

אז כן..

רק תפילה! זו התשובה :)...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית