הנשיא אובמה ספד: 'תודה רבה, חבר יקר'

'החתירה שלו לשלום היתה תמיד טוטאלית, כצעיר הוא עבד ביום והחזיק רובה בלילה. הבין שהנערים הערבים נתונים להסתה, הוא אמר ניצחנו בכל המלחמות אבל לא הגענו לנצחון הגדול שהוא להשתחרר מהצורך לנצח במלחמות * הנשיא אובמה נפרד משמעון פרס

טליה אדר | כיכר השבת |
נשיאי מדינות עולם, מדינה שלימה, השתתפו בלוויתו של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, ללא ספק הוא אחד האנשים הדגולים שהצליחו לכנס תחת 'כנפי השלום' את כל מנהיגי העולם..

הנשיא אובמה בלווית שמעון פרס: 'היחודיות בישראל לא רק בנאמנות לעם היהודי אלא בראיה ובמחויבות לאמונה לעם היהודי, העם היהודי לא נוצר לשלוט בעם אחר, אנחנו נגד אדונים ומשרתים, הקשיים של הגלות לפעמים לא מאפשרים זאת. שמעון שנא אפליה, גם מול מתקפות טרור וכשלונות במשא ומתן הוא התעקש שצריך להסתכל על הפלסטינים כבני אדם.

בגלל חוש הצדק שלו, הוא הבין את צרכי הבטחון, הוא הבין שהרעיון להגן על 'הרעיון הציוני' הוא המדינה הפלסטינית, כמובן הוא לא ראה את חלומו מתגשם. למרות זאת הוא לא הפסיק לעבוד.

כשהיינו בבית הלבן הוא סיפר לי סיפורים מהעבר ודיבר על העתיד בהתלהבות רבה, במקומות רבים הזכיר לי אנשים גדולים מהמאה ה-20 כמו נלסון מנדלה והמלכה אליזבט - מנהיגים שראו כלכך הרבה דברים בחייהם שהשתרעו על גבי הרבה ארועים משמעותיים, דברו בעומק הבנה, ידע ולא באמירות קליטות, הם לא פעלו לפי סקרים, האמינו במשהו גם אם היה מנוגד לדעת הקהל, האמינו ללא ציניות שאנשים צריכים להיות ולחיות מלאים באהבה. בישראל הוא ראה כנס שהתגשם.

כאמריקאים וכישראלים אנחנו מדברים על הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין האומות, הגורם לשתי האומות להיות קרובות יותר, הקשרים הללו מבוססים ומעמיקים הרבה יותר על בסיס הקשר בין היהדות והנצרות. סיפור חייו של שמעון הוא סיפור של 'תקופה ארוכה בארץ לא זרועה', אנשים שסבלו את מגפי הדיכוי ולעולם לא ויתרו לטובת האמונה לטוב, שמעון האמין שלעולם לא מאבדים תקווה.

שמעון פרס הזכיר לנו שארה"ב כמו ישראל הם מדינות שלא נבנו ע"י אנשים ציניים - שמעון פרס לא היה ציני, האמין בכל ליבו שיהיה טוב, האחרון מבין דור המייסדים, אף פעם לא הסתכל על העבר אלא על עתיד של שלום, למען הדר הבא של ישראל ושכנותיה. אנחנו רואים בו כסמל ודוגמא גם כשאנחנו לא מאמינים שיש פתרון, צריך להאמין שיהיה טוב.."

שמעון פרס בחר בחיים, ונתן לנו את ההזדמנו לבחור בחיים כמו שהוא בחר..

תודה רבה חבר יקר ..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית