המדריך למארחת: כמה תובנות ומתכונים קלילים לחוה"מ

"הייתי ערה עד שלוש לפנות בוקר", אני שומעת את קולה של החברה שלי מבעד לערפליי השינה. השעה תשע בבוקר, חול המועד סוכות, כל השנה אני קופצת בשש בבוקר * למה היית ערה עד שלוש לפנות בוקר? (אירוח בסוכות תשע"ז)

שרה פכטר | כיכר השבת |
רגע לפני שמפלס הרחמים שלי שטף את הלב שלי, התמונות התחילו להגיע. מנה ראשונה, בצק ממולא בפתיתי בשר ועוד עצמים בלתי מזוהים, לשון בשר ברוטב צימוקים ויין, קינוחים מטורפים, הרים של קצפת, וקרעי מרנג, תותים חתוכים עם מנגו בשל.

לא אשקר כשהשפתיים שלי נעו בתגובה, ותחושת טעימה אחת וזהו הזדחלה לי מתחת לשמיכה. "אני לא נושמת מרוב לחץ", הוידוי הגיע. ואני כבר ראיתי אותה. רכונה על השיש, עשרות קערות, ומיקסר ענק, ואבק של קמח.

והם יגיעו האורחים, ועד שהם יגיעו היא תכניס רק עוד תוספת אחת לסיר, והבית יבריק, והסוכה תנצוץ, אבל היא... היא תחייך, ובפנים כל הגוף ג'לי!

אז תנו לי לשתף אתכם במספר תובנות:

1) לא חייבים לארח בחג!

2) אם ההכנות לאורחים גוזלים ממך למעלה משעה במטבח, תבטלי אותם!

3) מותר להגיש גלידת פרווה טעימה.

4) חלפו הימים בהם הייתי עבד למטבח ועבד לאורחים.

גיסתי התקשרה השבוע ורמזה שהם היו שמחים להגיע לארוחת צהריים, אני מצדי לא רמזתי וסיפרתי לה בהתרגשות שאני כבר מתארחת, והיומן שלי מלא עד אפס מקום.

ולא שיקרתי חלילה, כי אני מתארחת בפיצרייה השכונתית, הזמנתי שולחן גדול בסוכה ולקחתי את כל הילדים לשם, אירוח נפלא. הבלגן נשאר שם, הילדים טרפו את הפיצות עם התוספות. ומשם נסענו לראות את השקיעה בים, ולזלול פופקורן עם קולה קרה.

אמא שלי, הגעתי למסקנה אין לה ברירה היא חייבת לארח את הנשואים נכון? אחרת נעלב.. הזמנתי אותה לכוס קפה בנאמן, יש שם סוכה גדולה, הבאתי את הקטנים, כמה שהיא נהנתה לארח אותנו שם. קפה למבוגרים, הקטנים קבלו כוס שוקו ובורקס ורצו לשים שקלים במתקן המתנגן.

הסוכות הזה לא עליתי במשקל מסיבה פשוטה, גם כשהגיעו אורחים (רצויים, גרושה שמטופלת בקטנים ולא היה לה רצון לבלות את החג לבדה, יולדת אם לשישה שהתקשרה בקול בוכים) הכנסתי תבנית עופות עם תפוחי אדמה ורוטב עסיסי בתנור. סלט ירקות ענק וקצוץ, עוד מספר סלטים קנויים, ולקינוח ארטיקים וגלידת פרווה.

אבל היי, חשוב לי לציין. אם את במטבח כי שם התרפיה שלך, ומול עוגת קומות, קצפת, קרמבו ותותים את מרגישה את מפלס הנשמה עולה, ושמחה עוטפת אותך. ומול המחמאות של האורחים את נמסה ומבינה מה תפקידך בעולם, ומשמעות עוטפת את לחייך.

הרי זו מצווה. כך או כך, שיהיה לכולם חג שמח.

נ.ב: מה שלא יהיה, מוכרים חד פעמי מהמם בחנויות, לפחות תחסכי את שטיפת הכלים.

אירוח ילדים בחול המועד סוכות - למען הגילוי הנאות כל המתכונים ממטבחו של הדוד שלי השף יהודה פוטש, חשוב לציין מעולם לא טרחתי לנסות או להכין אותם:

פיצה בתוספת ירקות:

לבצק:

1 ק"ג קמח
2.5 כפות שמרים
1/4 כוס שמן
1 כפית מלח
7 כפות סוכר
4 כוסות חלב (כל כוס מורכבת ת1/4 כוס מים ו3/4 כוס חלב)

לשים את כל החומרים יחד ומתפיחים כשעה וחצי, לאחר מכן שוטחים את הבצק בתבנית עגולה שטוחה(ניתן להשיג בביג דיל) כך שהמראה יהיה מושלם.

רוטב:

6 עגבניות גדולות מגוררות במגרדת
4 כפות גדושות רסק עגבניות
זעתר
אורגנו
פפריקה
שמן זית
סוכר פלפל שחור
אבקת שום
וחצי כוס חלב


לשים במחבת את העגבניות עם הרסק ולהוסיף מעט מכל הרכיבים לא כדאי לוותר על שום דבר המחמאות יספרו לך שהיה כדאי להתאמץ. כשהרוטב מוכן ומריח טוב שופכים על הבצק בנדיבות, מעל לרוטב מפזרים בצד אחד זיתים, בצד שני טבעות בצל מוזהבות ובחלק הנותר פטריות. לקראת סוף האפיה מפזרים בנדיבות גבינה צהובה מעל לתבנית אופים עוד 5 דקות פורסים ומגישים.

כנפי עוף בשומשום ברוטב פיקנטי:

עוד מנת ילדים עסיסית, אפשר להכין למבוגרים את העוף עם אותו תבלין ורוטב, ולילדים להכין כנפיים לילדים לצד צ'יפס

חבילת כנפי עוף
1 כף פפריקה מתוקה
1 כפית שום גבישי
1 כף תבלין גריל עוף
2 כפות שמן
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.

ציפוי:

2 חלבוני ביצה
חצי כוס שומשום
חצי כוס פירורי לחם מתובלים.

אופן ההכנה:

מערבבים את התבלינים, מוסיפים את השמן, מצפים בהם את הכנפיים. טובלים את הכנפיים בחלבון ולאחר מכן בתערובת השומשום ופירורי הלחם. מסדרים את הכנפיים בתבנית, מזליפים מעט רוטב סויה מעל. צולים כחצי שעה בתנור בגובה 200 מעלות צלסיוס.

טראפלס צבעוניים:

קינוח עסיסי לחג הסוכות, גם מבוגרים וגם ילדים יאהבו את זה כאחד.

חומרים: 200 גרם שוקולד מריר
50 גרם חמאה או מחמאה.
100 גרם אבקת סוכר
100 גרם פצפוצי שוקולד

2 כפות ברנדי
אבקת קקאו
סוכריות צבעוניות
סוכריות לבנות
סוכריות שוקולד.
ממיסים את השוקולד והחמאה בסיר כפול על האש. מורידים מהאש, מוסיפים את אבקת הסוכר והברנדי.
מקררים מעט ומוסיפים את פצפוצי השוקולד, יוצרים כדורים בינוניים בידיים.

מניחים על צלחת ומשהים במקרר כעשרים דקות. מגלגלים חלק באבקת קקאו, חלק בסוכריות צבעוניות, ולבנות, מסדרים בשורות ומכניסים למקרר.

למבוגרים שבינינו אפשר לגלגל באגוזים טחונים...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית